سامسونگ به تازگی از آغاز نمونه برداری چیپست های ۵ نانومتری خبر داده است

86a2f658940042454ed911edda96b0f5
زمان مطالعه: 1 دقیقه

براساس گفته‌های کمپانی سامسونگ از سال آینده تولید چیپست‌های ۵ نانومتری برای گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌ها آغاز خواهد شد اکنون نیز این کمپانی درحال بررسی و نمونه‌برداری از این چیپست‌های جدید است.

طراحی و تولید چیپست‌های ۵ نانومتری مزایا و ویژگی‌های زیادی را در بردارد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این است که این نوع چیپست‌ها موجب صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف انرژی و همچنین افزایش ۱۰ درصدی کارایی خواهند شد.

جالب است بدانید که مقیاس چیپست‌های ۵ نانومتری آنقدر کوچک است که تعداد ۲۰۰۰ واحد از آن‌ها را می‌توان در عرض یک تار مو قرار داد. فناوری EUV در ساخت چیپست‌های ۵ نانومتری نیز کاربرد داشته است چراکه از این فناوری در ساخت این چیپست‌ها استفاده کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که استفاده از فناوری EUV در ساخت چیپست‌های ۵ نانومتری هم کار بسیار مشکلی بوده است و هم اینکه هزینه زیادی را برای کمپانی سامسونگ در برداشته است چراکه کمپانی گوشی سامسونگ در همین اواخر اعلام کرد که برای تولید چیپست‌های ۷ نانومتری، ۶ میلیارد دلار هزینه کرده است. علاوه‌بر این کمپانی سامسونگ اشاره کرده است که تا سال ۲۰۲۰ به فناوری تولید چیپست‌های ۵، ۷ و ۳ نانومتری دست خواهد یافت.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار