نحوه‌ی فعال‌سازی دریافت رمز دوم یکبار مصرف تمامی بانک‌ها

2c2e01a8455578fe99f0c489b3fe8b31
زمان مطالعه: 10 دقیقه

رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف یکی از موضوعات داغ این روزهای کشور است. بنا به اطلاعاتی که بانک مرکزی ارائه داده قرار است از یکم دی ماه تمامی پرداخت‌های اینترنتی و همچنین کارت‌به‌کارت‌های آنلاین صرفاً از طریق رمز دوم یکبار مصرف انجام شوند و این به معنای آن است که از یک دی دیگر به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید از رمز دومی که همواره برای کارت یا کارت‌های خود استفاده می‌کردید استفاده کنید؛ بنابراین برای آن که در پرداخت‌های اینترنتی و کارت‌به‌کارت‌هایی که پس از یکم دی ماه انجام می‌دهید مشکلی نداشته باشید باید نسبت به فعال‎سازی رمز دوم یک بار مصرف کارت‌های خود اقدام کنید. آن‌چه که در ادامه می‌آید توضیح کامل نحوه‌ی فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف برای تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی ایران است.

در نظر داشته باشید که برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف سه روش کلی برای بانک‌ها در دسترس هستند. یک روش پیامک است، روش دوم استفاده از اپلیکیشنی است که هر یک از بانک‌ها اختصاصاً برای خود معرفی می‌کنند و روش سوم استفاده از کد USSD است. یک بانک ممکن است از هر سه روش استفاده کرده باشد و بانکی دیگر ممکن است فقط یکی از این روش‌ها را به کار گرفته باشد. در ادامه با هم می‌بینیم که هر یک از بانک‌ها کدام روش‌ها را به کار گرفته‌اند.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

برای فعال‌سازی و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت دو روش وجود دارد: یک روش مربوط به پیامک و روش دیگر مربوط به اپلیکیشن.

اپلیکیشنی که بانک ملت معرفی کرده «رمزنگار» نام دارد. این اپلیکیشن را می‌توانید از خود سایت بانک ملت دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. پس از نصب این اپلیکیشن، باید به یکی از خودپردازهای بانک ملت مراجعه کنید و در گزینه‌های تغییر رمز خودپرداز به دنبال گزینه‌ی «رمز پویا» و سپس گزینه‌ی «فعال‌سازی رمزنگار اپلیکیشن» باشید.

با فشار دادن دکمه‌ی مربوط به فعال‌سازی رمزنگار در خودپرداز، کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. این کد را در اپلیکیشن وارد می‌کنید و پس از آن کارت یا کارت‌های ملتی که دارید را هم در اپلیکیشن وارد می‌کنید و هر بار که بخواهید تراکنش مالی‌ای انجام دهید رمز دوم یک بار مصرف را از این اپلیکیشن دریافت می‌کنید. رمزی که این اپلیکیشن به شما می‌دهد فقط برای ۶۰ ثانیه اعتبار دارد.

افرادی هم که یا گوشی هوشمند ندارند و یا به هر دلیلی نمی‌خواهند اپلیکیشن را روی گوشی نصب کنند می‌توانند از سامانه‌ی رمزنگار به صورت پیامکی استفاده کنند. برای فعال‌سازی این سامانه باز هم باید به سمت خودپرداز بانک ملت بروید و این بار گزینه‌ی فعال‌سازی رمزنگار پیامکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه یک کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. پس از آن هر زمان که بخواهید رمز دوم یک بار مصرف را به صورت پیامک دریافت کنید، باید ۴ رقم آخر شماره‌کارت‌تان را به ۳۰۰۰۳۳۰۳ پیامک کنید تا رمز برای شما از سوی بانک فرستاده شود.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

بانک صادرات «اپلیکیشن ریما» را برای دریافت رمز پویا اختصاص داده است. با مراجعه به سایت بانک صادرات می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود کنید و به مانند نحوه‌ی فعال‌سازی رمز پویای بانک ملت، به خودپرداز بانک صادرات مراجعه کنید و از طریق منوی تغییر رمز در خودپرداز و انتخاب گزینه‌ی رمز پویا کد فعال‌سازی این اپلیکیشن را دریافت کنید. این کد را که در اپلیکیشن وارد کنید اپلیکیشن فعال می‌شود و بعد از آن هر وقت که بخواهید با مراجعه به این اپلیکیشن رمز دوم‌تان را دریافت می‌کنید. رمز دومی هم که بانک صادرات به شما می‌دهد فقط برای ۶۰ ثانیه اعتبار دارد. همچنین امکان دریافت رمز اول پویا هم از طریق این اپلیکیشن وجود دارد.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی

برای دریافت رمز دوم پویای بانک ملی چند روش در پیش دارید. روش اول استفاده از اپلیکیشن ۶۰ است. این اپلیکیشن را از سایت بانک ملی دانلود و نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن باید برای دریافت کد فعال‌سازی آن یا به خودپردازهای بانک ملی مراجعه کنید و یا از سامانه‌ی بام استفاده نمایید.

اگر از استفاده‌کنندگان سیستم بام نیستید با مراجعه به خودپرداز بانک ملی، به قسمت تغییر رمز و سپس رمز پویا بروید و کد فعال‌سازی اپلیکیشن را دریافت کرده و آن را در اپلیکیشن وارد کنید. پس از فعال‌سازی این اپلیکیشن هر وقت که بخواهید تراکنشی اینترنتی داشته باشید می‌توانید با وارد شدن به اپلیکیشن، رمز دوم پویا را دریافت کنید، رمزی که تنها ۶۰ ثانیه معتبر است.

روش دیگر برای دریافت رمز پویای بانک ملی، استفاده از کد USSD است. اگر بخواهید از اپلیکیشن استفاده نکنید کافی است کد *۷۳۷*۶۰# را وارد کنید و سپس برای دریافت کد فعال‌سازی به خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید. پس از فعال‌سازی هر زمان که بخواهید رمز دوم دریافت کنید کافی است همین کد را در گوشی وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

اپلیکیشن همراز از سوی بانک تجارت برای دریافت رمز دوم پویا درنظر گرفته شده‌است. این اپلیکیشن را از سایت بانک تجارت دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید؛ سپس برای دریافت کد فعال‎سازی به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه کنید و از منوی تغییر رمز و سپس رمز پویا، کد فعال‌سازی را دریافت کرده و آن را در اپلیکیشن وارد کنید. پس از این هر زمان که بخواهید رمز دوم پویا دریافت کنید کافی است که به این اپلیکیشن سر بزنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه

برای فعال‌سازی رمز پویای بانک سپه نسبت به سایر بانک‌ها به زحمت بیش‌تری نیاز است، چراکه متقاضیان فعال‌سازی رمز پویا باید برای دریافت شماره‌ی مشتری و شماره‌ی OTP به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کنند. این دو شماره را باید در پنل اپلیکیشن رمزساز سپه، که قابل دانلود از سایت بانک سپه است، وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف مسکن

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف مسکن

اپلیکیشن رمزنما از سوی بانک مسکن برای دریافت رمز پویا معرفی شده. این اپلیکیشن هم از سایت بانک مسکن قابل دانلود است و هم آن که زمانی که به خودپرداز بانک مسکن بروید و در منوی تغییر رمز و سپس رمز پویا شماره‌تلفنی که در بانک ثبت شده است را وارد کنید، لینک آن برای شما ارسال می‌شود. با نصب اپلیکیشن، کد فعال‌سازی‌ای که از خودپرداز دریافت کرده‌اید را وارد می‌کنید و از آن پس به راحتی می‌توانید برای دریافت رمز دوم پویای بانک مسکن از این اپلیکیشن استفاده کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

اپلیکیشن ریما را از سایت بانک کشاورزی دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. سپس به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه کنید و در قسمت تغییر رمز و رمز پویا، یک کد دریافت کنید. همزمان یک کد هم روی گوشی شما ارسال می‌شود که هر دوی این کدها را باید در اپلیکیشن وارد کنید تا فعال شود.

با فعال‎شدن اپلیکیشن، می‌توانید هر بار برای دریافت رمز دوم پویا به اپلیکیشن مراجعه کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین

خوشبختانه بانک اقتصاد نوین فرآیند فعال‌سازی رمز دوم پویا را طوری تعیین کرده که نیازی به مراجعه به خودپرداز نباشد، بلکه راحت در منزل و از طریق اینترنت می‌توانید دریافت رمز پویا را فعال کنید. برای این منظور، ابتدا اپلیکیشن ارس را از سایت بانک اقتصاد نوین دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. سپس در بخش اینترنت‌بانک سایت اقتصاد نوین، به منوی کارت بروید و در آن‌جا روی گزینه‌ی فعال‌سازی رمز دوم کلیک کنید.

البته مراجعه به خودپرداز هم برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند میسر است. با نصب اپلیکیشن، می‌توانید به خودپردازهای بانک اقتصاد نوین مراجعه کنید و از منوی تغییر رمز، فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب کنید و کد فعال‌سازی اپلیکیشن را دریافت نمایید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک شهر

بانک شهر

برای دریافت رمز دوم پویای بانک شهر باید ابتدا اپلیکیشن رمزنت را از سایت بانک شهر دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. سپس به سمت یکی از خودپردازهای بانک شهر بروید و در قسمت تغییر رمز، کد QR فعال‌سازی را در قسمت مربوطه در اپلیکیشن اسکن کنید. به این ترتیب خیلی راحت اپلیکیشن فعال و قابل استفاده می‌شود.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک گردشگری

بانک گردشگری

بانک گردشگری هم همچون بانک اقتصاد نوین فرآیند فعال‎سازی رمز دوم را به‌گونه‌ای ترتیب داده که با کم‌ترین دردسر و زحمت همراه باشد. برای فعال‌سازی رمز دوم پویای بانک گردشگری نیازی نیست که از خانه خارج شوید، بلکه از اینترنت‌بانک و یا از همراه‌بانک می‌توانید استفاده کنید.

برای استفاده از اینترنت‌بانک، وارد سایت شوید و در منوی «کارت» در قسمت کارت‌های من روی گزینه‌ی فعال‎سازی رمز پویا کلیک کنید. فرآیندی مشابه با همین هم در همراه بانک برقرار است. در همراه‌بانک به منوی عملیات کارت بروید و از آن‌جا رمز پویا را فعال کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک دی

بانک دی

بانک دی هم امکان خارج‌نشدن از خانه و فعال‎کردن رمز پویا در خانه را فراهم کرده. برای این منظور اپلیکیشن ارس را از سایت بانک دی دریافت و نصب کنید. سپس از سامانه‌ی اینترنت‌بانک دی بارکد مخصوص را توسط قسمت مربوطه در اپلیکیشن اسکن کنید. اگر هم به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید از طریق خودپردازهای بانک دی، این بارکد را در اپلیکیشن اسکن کنید.

فعال‎سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک سرمایه

بانک سرمایه

فرآیند فعال‎سازی رمز دوم پویای بانک سرمایه هم کاملاً شبیه به فرآیند بانک دی است. اپلیکیشن رمزساز سرمایه را از سایت بانک سرمایه دانلود کنید و در قسمت اینترنت‌بانک بارکد را در قسمت مخصوص این اپلیکیشن اسکن کنید. امکان دریافت این بارکد از خودپرداز هم وجود دارد و بنابراین اگر به اینترنت دسترسی نداشتید می‌توانید از خودپردازهای بانک سرمایه برای دریافت بارکد استفاده کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه

برای فعال‌سازی رمز دوم پویای این بانک ابتدا اپلیکیشن رمز پویا را از سایت بانک خاورمیانه دانلود کنید. پس از نصب آن روی گوشی، باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید و به‌واسطه‌ی پر کردن فرم مخصوص، دو شماره دریافت کنید، شماره‌هایی که برای فعال‌سازی اپلیکیشن باید آن‌ها را در پنل اولیه‌ی اپلیکیشن وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک قوامین

بانک قوامین

اپلیکیشن جی‌بی‌رمز را از سایت بانک قوامین دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. بعد از این باید به خودپردازهای بانک قوامین مراجعه کنید و گزینه‌ی فعالسازی رمز پویا را از قسمت خدمات رمز انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه یک کد به شما داده می‌شود و یک کد هم از طریق گوشی برای‌تان ارسال می‌شود. این کدها را باید در اپلیکیشن وارد کنید تا بتوانید از آن برای دریافت رمز دوم استفاده کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد فرآیند بهتری را نسبت به سایر بانک‌ها برای هم فعال‌سازی و هم دریافت رمز دوم پویا انتخاب کرده. یک فرآیند این است که در اپلیکیشن همراه‌بانک پاسارگاد به قسمت کارت بروید و از آن‌جا گزینه‌ی فعال‌سازی رمز پویا را بزنید و فرآیندی دیگر این است که در اینترنت‌بانک پاسارگاد در منوی کارت‌های من به دنبال این گزینه‌ی فعال‎سازی باشید.

پس از آن که از یکی از راه‌های بالا، سامانه‌ی رمز دوم پویا را فعال کردید هر زمان که بخواهید رمز دوم دریافت کنید دو روش در پیش دارید: نخست آن که از همراه‌بانک استفاده کنید. در همراه‌بانک پاسارگاد قسمتی را مخصوص دریافت رمز دوم پویا طراحی کرده‌اند و اگر نخواهید از همراه‌بانک استفاده کنید می‌توانید کد *۷۲۰# را در قسمت شماره‌گیر گوشی وارد کنید و گزینه‌ی دریافت رمز پویا را انتخاب کنید.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک سینا

بانک سینا

همچون بانک اقتصاد نوین، بانک سینا هم از نرم‌افزار ارس برای رمز پویا استفاده کرده. این نرم‌افزار را از سایت بانک سینا دریافت کرده و روی گوشی نصب کنید. برای فعال‎سازی آن می‌توانید به اینترنت‌بانک سینا مراجعه کنید و کد فعال‌سازی را دریافت و در اپلیکیشن وارد کنید. امکان مراجعه‌ی حضوری به خودپردازهای بانک سینا برای دریافت کد فعال‎سازی هم وجود دارد.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک انصار

بانک انصار

بانک انصار هم همچون بانک اقتصاد نوین و بانک سینا از نرم‌افزار ارس استفاده کرده. توضیحات مربوط به بانک سینا برای بانک انصار هم صادق هستند.

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

نرم‌افزار ریما را از سایت بانک آینده دریافت کرده و روی موبایل‌تان نصب کنید. سپس شماره‌تلفنی که به بانک اعلام کرده‌اید و در سیستم بانک ثبت است را وارد کنید تا یک کد برای شما ارسال شود. پس از این باید به خودپردازهای بانک آینده مراجعه کنید و یک کد امنیتی را به‌واسطه‌ی رسید خودپرداز دریافت کنید. همزمان یک کد امنیتی دیگر به شماره‌تلفن شما پیامک می‎شود که باید هر دوی این کدها را در اپلیکیشن وارد کنید تا فعال شود. در نظر داشته باشید که درصورتی‌که شماره‌تلفن شما در سیستم بانک آینده ثبت نشده باید حتماً به یکی از شعب بانک آینده مراجعه کرده و نسبت به ثبت شماره‌تلفن‌تان در سیستم بانک آینده اقدام کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار