راهنمای خرید تلویزیون ۴K، به همراه معرفی بهترین گزینه های موجود

502b21174f71dbd57dd686d4a3628209
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تقریباً هر تلویزیونی که این روزها به بازار عرضه می شود یک تلویزیون Ultra HD 4K خواهد بود، که می توانید برنامه ها را با وضوح و جزئیات بیشتری تماشا کنید. در واقع تلویزیون ۴K با چهار برابر پیکسل های بیشتر نسبت به کیفیت HD، بسیار دقیق تر هستند. اما همه تلویزیونهای ۴K با یک کیفیت و یک شکل نیستند، و شاید سخت باشد که بگوییم واقعاً بهترین تلویزیون ۴K در بازار چیست. هر ساله مدلهای جدید و بهبود یافته تری به بازار عرضه می شوند، در این مطلب ما به توضیح درباره نحوه شناخت تلویزیون ۴K برتر و معرفی آن ها می پردازیم. اگرچه نمایشگرهای با وضوح ۴K معمولاً ارزان نیستند، اما ما ترکیبی از گزینه ها را در نظر گرفته ایم تا همه افراد در بازار بتوانند یک تلویزیون ۴K را حتی آنهایی که بودجه کمی دارند تهیه کنند. پس اگر به دنبال شناخت و خرید تلویزیون ۴K ایده آل هستید این مطلب دیجی دو را تا انتها دنبال کنید.

تلویزیون ۴K در واقع چیست؟

اگر هنوز درباره فناوری ۴K اطلاعات کافی ندارید، به یاد داشته باشید که آن ها فقط نمایشگر هایی با پیکسل های بیشتر نسبت به سایرین نیستند. با وجود فناوری های High Dynamic Range  و Wide Color Gamut ، این نمایشگر ها بسیار با کیفیت و شفاف هستند. به طور کلی، تصاویر نسبت به تلویزیون های HD غنی تر و دوست داشتنی تر به نظر می رسند. در نتیجه آن تصاویر واضح تر این مزیت را دارد که به شما امکان می دهد صفحه را از فاصله کمتری تماشا کنید و باعث می شود تلویزیون های بزرگتر راحت تر در خانه ای با اندازه معمولی مورد استفاده قرار گیرند. از مشهورترین تلوزیون های ۴k می توان به اپل تی وی ۴k نیز اشاره کرد.

بهترین تلویزیون 4K

پشتیبانی کنسول های بازی مطابق با کیفیت تلویزیون ۴K

یکی دیگر از مواردی که در مورد تلویزیون ۴K وجود دارد این است که کنسول های بازی، مانند PS4 Pro و Xbox One X ، آینده ۴K  را کاملاً پذیرفته اند و دستگاه های خود را مطابق با آن عرضه می کنند. همچنین پیش بینی می شود کنسول های PS5 و Xbox Scarlett حتی جدیدترین فناوری نمایش را برای تصاویر پیشرفته بازی های خود ایجاد کنند.
HDR یکی از ویژگی های جدید مجموعه های Ultra HD 4K است و از دامنه دینامیکی بالایی برخوردار است، این ویژگی باعث  ارائه رنگ های بیشتر، میزان کنتراست بالاتر و افزایش روشنایی می گردد.

معرفی برترین تلویزیون های ۴K

با ارائه گزینه هایی از برترین تلویزیون ۴K در مدل های ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ و ۷۵ اینچ می توانید تلویزیون ایده آل خود را در لیست ما بیابید.

Samsung Q90 QLED TV

سال گذشته سامسونگ Q9FN با ویژگی ها و کیفیت تصویر بالاتر، بسیار مورد توجه و تمجید قرار گرفت. اما این تلویزیون اکنون توسط تلویزیون Q90 QLED در لیست بهترین تلویزیونهای۴K  جایگزین شده است. در مدل قبلی سامسونگ با برخی انتقادات درباره سیستم نور ضعیف و زاویه دید نه چندان خوب مواجه بوده است. اما سامسونگ به طور واضح این انتقادات را مورد توجه قرار داده و در Q90 مستقیماً به رفع آنها پرداخته است. مدل جدید دارای زاویه دید کاملاً عالی و ایده آل است. بهترین گزینه سامسونگ در میان تلویزیون های ۴K با نوآوری های جذاب یکی از جدی ترین گزینه ها در این بین می باشد. شاید می توان آن را بهترین تلویزیون ۴K تا اینجای سال ۲۰۱۹ دانست.

بهترین تلویزیون 4K

LG C9 OLED Series

شاید بتوان این تلویزیون ۴K شرکت ال جی را یکی از هوشمند ترین گزینه موجود در لیست بدانیم. با بروزرسانی ال جی به C8 که سال گذشته در صدر لیست برترین ها قرار گرفته بود، C9 OLED  برند ال جی را به عنوان یکی از بهترین تلویزیون OLED با قیمت مناسب می توان در نظر داشت. تفاوت چندانی با مدل سال گذشته وجود ندارد، اما افزودن  دومین پردازنده نسل ۹در آن  بدین معنی است که پردازش تصویر در واقع در یکی از عالی ترین سطح ها، با یک تصویر پر جنب و جوش و پر رنگ قادر به دستیابی به رنگهای سیاه و غنی می باشد، که پنل های OLED به آن معروف هستند.

بهترین تلویزیون 4K

Panasonic GZ1500 OLED TV

این تلویزیون میان رده سامسونگ به بهترین شکل می تواند تصاویر را برایتان نمایش دهد. با همان پنل و پردازنده HCX Pro به عنوان مدل ارزان تر، GZ1500 تصویری درخشان تر را ارائه می دهد. در عین حال ، بلندگوهای شلیک جلوی آن هم کیفیت صدای ایده آلی را در اختیارتان قرار می دهد.

بهترین تلویزیون 4K

Sony Bravia A9G OLED TV

سونی همواره در ارائه بهترین کیفیت تصاویر حرف های بسیاری برای گفتن داشته است. چرا A9G OLED را خریداری می کنیم؟ این مدل ۲۰۱۹ سونی بسیار عالی بوده و با ارائه کیفیت ۴K یکی از بهترین تصاویر با جزییات بالا را ارائه می دهد و پنل OLEDآن قادر به ارائه رنگ و کنتراستی باورنکردنی است. بخش صدا همچنین یکی از ویژگی های برتر و اصلی آن می باشد. صفحه نمایش در مدل های مختلف آن در اندازه های ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ و ۷۷ اینچ وجود دارد.

بهترین تلویزیون 4K

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار