در آخرین هفته ی سال میلادی باکس آفیس هفته را مرور کنید

63894995de01124c0c85b9518120d591
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین هفته‌ی سال ۲۰۱۹ را سر کردیم، سالی که سینمای جهان همچون سال‌های قبل روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرد. فیلم‌هایی تولید شدند که نقد مثبت تماشاگران و منتقدان را در پی داشتند و فیلم‌هایی هم عرضه شدند که هم تماشاگران از آن‌ها راضی نشدند و هم منتقدان نظر مثبتی در مورد آن‎ها ابراز نکردند. باکس آفیس هفته‌ی آخر سال ۲۰۱۹ نشان‌دهنده‌ی صدرنشینی بلامنازع فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر [Star Wars: The Rise of Skywalker] است، فیلمی که هفته‌ی پیش هم در صدر بود. با هم در ادامه مروری بر رتبه‌های برتر باکس آفیس هفته خواهیم داشت.

رتبه‌های اول باکس آفیس هفته | هفته‌ی آخر سال ۲۰۱۹

۱- فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر  [Star Wars: The Rise of Skywalker]

باکس آفیس هفته

مجموعه‌ی جنگ ستارگان از همان ابتدا با استقبال کاربران مواجه شد و امروز که سینماهای جهان در حال پخش قسمت نهم از این مجموعه تحت عنوان جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر هستند باز هم شاهد استقبالی عالی از این فیلم هستیم، به طوری که در دو هفته‌ی متوالی این فیلم توانسته در باکس آفیس هفته رتبه‌ی نخست را از آنِ خود کند. کارگردان این فیلم جی.جی.آبرامزِ مشهور است و نویسندگی فیلم را نیز خود او به همراه کریس تریو بر عهده داشته‌اند.

در هفته‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ این فیلم ۷۲ میلیون دلار فروخته تا میزان کل فروش آن در آمریکا در ماه دسامبر به تقریباً ۳۶۲ میلیون دلار برسد.

۲- فیلم جومانجی: مرحله‌ی بعدی [Jumanji: The Next Level]

از سیزدهم دسامبر فیلم جومانجی: مرحله‌ی بعدی از سری فیلم‌های جومانجی در سینماهای آمریکا و جهان اکران شد. در این هفته این فیلم توانسته پس از فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر با فروش ۳۵ میلیون دلاری رتبه‌ی دوم را در باکس آفیس هفته از آنِ خود کند. این میزان فروش در این هفته کل فروش جومانجی: مرحله‌ی بعدی در آمریکا را به ۱۷۵ میلیون دلار رساند.

جیک کاسدان کارگردانی فیلم جومانجی: مرحله‌ی بعدی را بر عهده داشته و وظیفه‌ی نویسندگی فیلم هم بر دوش اسکات روزنبرگ و جف پینکنر بوده است.

۳- فیلم زنان کوچک [Little Women]

باکس آفیس هفته

رتبه‌ی سوم باکس آفیس هفته را فیلم زنان کوچک از آنِ خود کرده. این فیلم از رمان زنان کوچک اثر لوییزا می الکات اقتباس شده و از زمان اکران آن، یعنی ۲۵ دسامبر، مورد استقبال خوبی از سوی تماشاگران قرار گرفته است. فیلم زنان کوچک را گرتا گرویک کارگردانی کرده و نویسندگی آن را هم خود بر عهده گرفته است.

این فیلم در این هفته تقریباً ۱۷ میلیون دلار فروخته و فروش کلی آن به ۲۹ میلیون دلار در آمریکا رسیده است.

۴- یخ‌زده‌ی ۲ [Frozen II]

یخ‌زده‌ی ۲ در هفته‌های پیشین فروش بیشتری را کسب کرد و این هفته، با وجودی که چند هفته است که روی پرده‌ی سینماهای آمریکا رفته، توانسته رتبه‌ی ۴ را از آنِ خود کند. این فیلم تقریباً ۱۷ میلیون دلار در این هفته فروش داشته و رقابتی سخت با فیلم زنان کوچک داشته است. فروش ۱۷ میلیونی یخ‌زده‌ی ۲ در این هفته کل فروش این فیلم در آمریکا را به ۴۲۱ میلیون دلار رساند.

یخ‌زده‌ی ۲ را کریس پارک و جنیفر لی کارگردانی کرده‌اند و نویسندگی هم بر عهده‌ی جنیفر لی بوده است.

۵- جاسوسان نامحسوس [Spies in Disguise]

باکس آفیس هفته

جاسوسان نامحسوس یا جاسوسان با لباس مبدل انیمیشن محبوب روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ است. این انیمیشن را نیک برونو و تروی کوین کارگردانی کرده‌اند و برد کوپلند فیلم‌نامه‌ی آن را نوشته است. فروش ۱۳ میلیون دلاری این انیمیشن در هفته‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ آن را به رتبه‌ی ۵ باکس آفیس هفته رساند.

۶- چاقوکشی [Knives Out]

ششمین فیلم از فهرست باکس آفیس هفته فیلم چاقوکشی است. این فیلم در این هفته تقریباً ۱۰ میلیون دلار فروش داشته و فروش داخلی آن در آمریکا به ۱۱۰ میلیون دلار رسیده است. ریان جانسون کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و نویسندگی فیلم را هم خود او انجام داده است.

چاقوکشی از فیلم‌های سال ۲۰۱۹ است که هم تماشاگران بسیار آن را پسندیده‌اند و هم آن که مورد تحسین بسیاری از کارشناسان و منتقدان قرار گرفته است.

۷- فیلم جواهرات تراش‌نخورده [Uncut Gems]

باکس آفیس هفته

فیلم جواهرات تراش‌نخورده با فروش ۹.۵ میلیون دلاری رتبه‌ی هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده. این فیلم ۱۳ دسامبر مورد اکران عمومی قرار گرفته و با فروش این هفته‌اش جمعاً در آمریکا ۲۰ میلیون دلار فروخته است. برادران سفدی کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته‌اند. سناریوی فیلم هم حاصل همکاری این دو برادر با رونالد برونشتاین است.

۸- گربه‌ها [Cats]

گربه‌ها فیلمی موزیکال است که جنیفر هادسون و تیلور سوییفت در آن بازی کرده‌اند. تام هوپر نویسنده و کارگردان این فیلم است و فیلم از ۲۰ دسامبر به اکران عمومی در آمده. فروش ۵ میلیون دلاری این فیلم در این هفته آن را به رتبه‌ی ۸ فهرست ما رسانده، این در حالی است که هفته‌ی پیش فیلم گربه‌ها در رتبه‌ی ۵ باکس آفیس بود.

۹- بامب‌شل [Bombshell]

Bombshell

بامب‎شل از ۱۳ دسامبر اکران عمومی شد و این هفته با فروش تقریباً ۵ میلیون دلاری رتبه‌ی نهم باکس آفیس را از آنِ خود کرد. این فیلم روایت‌گر قصه‌ی واقعی آزار جنسی کارکنان زن فاکس‌نیوز از سوی مدیر ارشد آن نشریه است. بازی نیکول کیدمن و سایر بازیگران فیلم از جمله نقاط قوت آن است.

جی روچ کارگردانی فیلم را بر عهده داشته و نویسندگی فیلم را چارلز راندولف انجام داده است.

۱۰- فیلم ریچاد جول [Richard Jewell]

فیلم ریچاد جول به کارگردانی کلینت ایستوود هفته‌ی پیش در رتبه‌ی سیزدهم بود و این هفته با صعود سه رتبه‌ای به رتبه‌ی دهم رسیده است. این فیلم داستان ریچاد جول است – نگهبانی که پس از نجات‌دادن جان انسان‌های بسیاری در المپیک تابستانی آتالانتا در سال ۱۹۹۶ خود به بمب‌گذاری متهم شد.

فیلم ریچاد جول این هفته فروشی ۳ میلیون دلاری داشته و میزان فروش آن در کل در آمریکا به ۱۶ میلیون دلار رسیده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار