نگاهی به شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

b6b73bdb6ab2ed131d183d7043844da7
زمان مطالعه: 5 دقیقه

میان‌رده‌ها همچنان در بازار گوشی‌های هوشمند با رقابت شدیدی روبه‌رو هستند و طرف‌داران زیادی دارند. پیداکردن مشخصاتی مثل نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، صفحه‌نمایش آمولد و حتی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در برخی از این تلفن‌های همراه هوشمند، غیرعادی نیست اما ترکیب همه آنها با هم نادر است. بااین‌حال، Redmi note 10 pro هر سه آنها را دارد. مثل بیشتر گوشی‌های ردمی، نوت ۱۰ پرو هم در برابر هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید، ارزش بالایی دارد. این گوشی میان‌رده به‌خوبی گوگل و وان پلاس را شکست می‌دهد، بااین‌حال همچنان با برخی شرکت‌ها مثل ریلمی و زیر برند شیائومی، پوکو، درگیر است. در ادامه این مطلب به بررسی این گوشی جذاب پرداخته‌ایم، همراه ما باشید.

Redmi note 10 pro

Redmi note 10 pro

کیفیت ساخت و طراحی ردمی نوت ۱۰ پرو

طراحی این گوشی ترکیبی از ویژگی‌های رده‌بالا و پایین بوده و دوست‌داشتنی است. به‌عنوان‌مثال، مانند گوشی‌های ارزان، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا دارد اما بدنه پشتی آن از شیشه گوریلاگلس خمیده ساخته شده که بیشتر در بالارده‌ها دیده می‌شود. تنها نشانه‌ای که مشخص می‌کند این تلفن همراه از رده قیمتی میانه است، فریم آن است که فلزی نیست و از پلاستیک ساخته شده. چهار دوربین عقبی Redmi note 10 pro درون یک قاب مستطیلی برجسته در سمت چپ بالا قرار گرفته‌اند.

لنز اصلی با قابی براق و نقره‌ای مشخص شده و بالاتر از بقیه قرار دارد، دو لنز دیگر کنار هم و زیر لنز اصلی هستند و دوربین چهارم زیر آنها قرار گرفته. به‌طورکلی، دوربین طراحی آشنای شیائومی را دارد اما خیلی برجسته نیست. در قسمت بالایی گوشی جک هدفون و بلندگوها قرار دارند، در سمت راست نیز دکمه پاور در ترکیب با حسگر اثر انگشت تعبیه شده. همچنین گوشی با استاندارد IP53 در برابر پاشیدن آب مقاوم است. البته یک قاب سیلیکونی شفاف هم بری محافظت بیشتر از آن، درون جعبه قرار دارد.

نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو

همان‌طور که گفتیم، این مدل یک گوشی بزرگ محسوب می‌شود، مثل بسیاری از مدل‌های پرو؛ ردمی نوت ۱۰ پرو با نمایشگر ۶.۷ اینچی، کاملا مناسب به نظر می‌رسد. مشخصات کلیدی آن شامل نرخ تازه‌سازی ۱۲۵۰ هرتز، وضوح Full HD+ برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و پشتیبانی از HDR+ هستند. همچنین با فناوری آمولد ساخته شده و بنابراین زاویه دید مناسب، رنگ‌های خوب و کنتراست بالا دارد. با میزان روشنایی ۴۵۵ نیت، این نمایشگر واقعا دوست‌داشتنی است.

دوربین سلفی که در قسمت مرکزی لبه بالایی آن تعبیه شده، حفره بسیار کوچکی دارد، بنابراین در اکثر مواقع عملا پنهان است. توجه کنید که تلفن به طور پیش‌فرض روی ۱۲۰ هرتز تنظیم نشده است، بنابراین برای برخورداری از تجربه‌ای روان‌تر و بهتر، ارزشش را دارد که آن را در تنظیمات فعال کنید. باتوجه‌به اینکه بسیاری دستگاه‌های گران‌تر مثل OnePlud Nord به ۹۰ هرتز محدود شده‌اند، Redmi note 10 pro نسبت به قیمتی که دارد، نمایشگر چشمگیری ارائه کرده. درواقع این یکی از بهترین نمایشگرهایی است که در این رده قیمتی می‌توانید پیدا کنید.

نمایشگر Redmi note 10 pro

نمایشگر Redmi note 10 pro

درباره سخت‌افزار و نرم‌افزار Redmi note 10 pro

چیپست اسنپ دراگون ۷۳۲G به‌کاررفته در این گوشی، یکی از جدیدترین میان‌رده‌های کوالکام است که عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد، البته بدون فناوری ۵G. این چیپست دارای هشت هسته تا ۲.۳ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Aderno 418 است.

گوشی دارای دو مدل رم ۶ و ۸ گیگابایتی است که با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت همراه هستند. البته فضای ذخیره‌سازی را به کمک یک کارت حافظه هم می‌توانید افزایش دهید. به‌طورکلی عملکرد گوشی و سرعت آن خوب هستند اما فناوری ۵G را در این گوشی نخواهید داشت. اگر با این مورد مشکلی ندارید، Redmi note 10 pro انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

گوشی‌های چینی معمولا در زمینه نرم‌افزار چندان قوی نیستند. ردمی نوت ۱۰ پرو دارای رابط کاربری MIUI 12 است که با اندروید ۱۱ کار می‌کند؛ بنابراین با این گوشی می‌توانید آخرین نسخه سیستم‌عامل را دریافت کنید. به‌طورکلی، رابط کاربری روان اجرا می‌شود و همه چیز به‌راحتی در دسترستان هستند.

دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو

این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که به همراه یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، تله ماکروی ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی ارائه شده. سنسور اصلی بزرگ است و دیافراگم f/1.9 دارد. با اینکه سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی کیفیت بالایی دارد، اما آن چیزی که بیشتر خودنمایی می‌کند لنز ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو است. این لنز یکی از بهترین دوربین‌های ماکروی تلفن‌های همراه محسوب می‌شود. بسیاری گوشی‌های همراه این رده قیمتی لنزهای ماکرو دارند که به درد نمی‌خورد و با وضوح ۲ مگاپیکسلی، چندان کارآمد نیست.

اکثر این لنزهای ماکرو از دوربین‌های فوق عریض برای عکاسی ماکرو استفاده می‌کنند که جدایی بخش کوچکی از سوژه را سخت می‌کند چون میدان دید بسیار گسترده‌ای دارد. اما لنز ماکروی ردمی نوت ۱۰ پرو نسبت به دوربین اصلی، تقریبا دوبرابر نمای زوم شده بیشتری دارد.

دوربین تله ماکروی این گوشی کمک می‌کند بتوانید تصاویری از نمای بسیار نزدیک از سوژه‌های مختلف ثبت کرده و پس‌زمینه را تار کنید، چون برخلاف رقبا این لنز یک اشتباه کامل نیست.

دوربین اصلی از Binning پیکسلی ۹ در ۱ استفاده می‌کند. به این معنی که اطلاعات ۹ پیکسل روی سنسور، برای ایجاد ۱ پیکسل در تصویر نهایی استفاده می‌شوند. این کمک می‌کند حتی وقتی روی تصویر زوم می‌کنید یا آن را برش می‌دهید، همچنان کیفیت بالا داشته باشید.

حالت شب Redmi note 10 pro هم در این رده قیمتی بین بهترین‌ها است. اگر با حالت خودکار در شب عکس بگیرید، فقط فضای سیاه و خالی را خواهید دید؛ درصورتی‌که حالت شب فضا را روشن‌تر کرده و جزئیات زیادی به تصویر وارد می‌کند. بااین‌حال، حالت شب را با دوربین فوق عریض که کیفیت بالایی دارد، نمی‌توانید استفاده کنید.

دوربین جلویی گوشی یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی سونی است که در OnePlus 7t هم دیده می‌شود. سطح جزئیات و کنتراست مناسبی دارد که شاید در برابر دوربین اصلی چیزی نباشند اما در حد خود خوب هستند. به‌طورکلی تصاویر گرفته شده با دوربین ردمی نوت ۲۰ پرو به‌قدری خوب هستند که می‌توانند شما را تحت‌تأثیر قرار دهند. این البته باتوجه‌به رده قیمتی گوشی، ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

دوربین ردمی نوت 10 پرو

دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو

عمر باتری ردمی نوت ۱۰ پرو

گوشی‌های بزرگ با اجزای میان‌رده، ترکیبی عالی برای عمر باتری طولانی ایجاد می‌کنند و این دقیقاً همان چیزی است که در Redmi note 10 pro وجود دارد. اندازه بزرگ گوشی کمک می‌کند یک باتری بزرگ ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی درون آن جای بگیرد که حتی با وجود تنظیم نمایشگر روی ۱۲۰ هرتز، انرژی گوشی را برای مدت طولانی حفظ می‌کند. درواقع می‌شود گفت گوشی تا ۲ روز هم دوام می‌آورد و با اینکه عمر باتری به الگوی مصرف شما مرتبط است، ردمی نوت ۱۰ پرو در این زمینه کسی را ناامید نخواهد کرد. شارژر ارائه شده با گوشی، از شارژ سریع تا ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. این یعنی گوشی پس از ۱۵ دقیقه از ۰ به ۲۷ درصد و در ۳۰ دقیقه به ۵۹ درصد می‌رسد.

مشاوره خرید Redmi note 10 pro

ردمی نوت ۱۰ پرو یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید در این رده قیمتی بخرید و ارزش پولی که می‌پردازید را دارد. این گوشی شاید از فناوری ۵G بهره‌مند نباشد اما ویژگی‌های خاصی دارد که بسیار چشمگیر هستند. مثلا نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی از نوع آمولد، پردازنده قوی اسنپ دراگون، سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی عالی. به‌طورکلی اگر به عکاسی با موبایل علاقه دارید یا دوست دارید فیلم و سریال‌های مختلف را در تلفن همراه خود تماشا کنید، این گوشی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار