بی ام و از نسخه نایت اسکای سری ۸ رونمایی کرد

94f36b5139ee3dc67759506a7300ac5e
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بی ام و از نسخه نایت اسکای سری ۸ رونمایی کرد

یکی از مدل های جذاب و قابل توجهی که اخیرا توسط بی ام و معرفی شد و با واکنش های مثبتی نیز رو به رو بود، سری ۸ نسل جدید محسوب می شود. خودرویی که مشخصات بزرگی به عنوان کوپه برای آن در نظر گرفته شد.

در سال جاری با نسل جدید مدل های مختلف این برند باواریایی رو به رو شدیم که از جمله باید به سری ۳، سری ۸، بی ام و X5، ایکس ۴، زد ۴ و در نهایت یک مدل کاملا جدید X7 که به عنوان مدل شاسی بلند سری ۷ لوکس و پرچمدار شناخته شده و برجسته است.در این میان سری ۸ مدلی کوپه و بزرگتر از بی ام و بوده که شرکت آلمانی در نظر داشته نسخه های مختلفی از آن را روانه بازار کند.

البته این مدل ها ارزان نیستند و خودرو گران قیمت بی ام و شناخته می شود. برای سال ۲۰۱۸ چند نسخه تولیدی از سری ۸ مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد اما تاکنون مدل کاملا اسپرتی توسط BMW رونمایی نشده است. حال به تازگی این کمپانی مطرح باواریایی تصمیم می گیرد نسخه خاصی از سری ۸ کوپه را به نام نایت اسکای یا همان آسمان شب رونمایی کند.

این نسخه خودرو لوکس بی ام و حیرت انگیز است و اگر به جزئیات آن دقت کنید، هوش از سر انسان می پراند. باواریایی ها سعی کردند ویژگی هایی را به نسخه موردبحث بیافزاید تا همچون آسمان شب بدرخشد و چشمگیر باشد. این کمپانی بخش ویژه خودروهای سفارشی با نام (BMW Individual Manufaktur) پیشتر تاسیس کرده که مدل‌هایی خاص از محصولات این شرکت را برای مشتریان توسعه می دهد. این واحد به تازگی تصمیم گرفت جدیدترین کوپه‌ی بی‌ام‌و یعنی سری ۸ را به مدلی خاص با نام Night Sky تبدیل کند.

اگرچه نام این خودروی منحصربفرد بوده، در این بین بی‌ام‌و نیز تصمیم گرفته تا رونمایی خاصی را نیز برای آن در نظر گیرد. در این میان تاریخ دقیق رونمایی از M850i Night Sky به صورتی معین شده که دقیقا با هم راستا شدن کره‌ی زمین با سیارک ۲۰۰۳ EH و عبور آن از کنار زمین است.

هنگامی که باران شهاب سنگ صورت می گیرد، به طور معمول شهاب سنگ‌ها در برخورد با جو زمین سوخته شده و نابود می شود اما زمانی پیش می‌آید که سپر دفاعی زمین قادر نیست شهاب سنگ را نابود کرده و در این میان به زمین برخورد کرده و تکه تکه خواهد شد. نکته جالب اینجاست که در کابین M850i Night Sky از قطعات این سنگ ها به کار گرفته شده و آن را منحصربفرد ساخت.

بی ام و سری ۸ با طراحی آسمان شب

به کارگیری از سنگ‌های آسمانی در کابین این مدل زیبایی بسیاری به وجود آورده و به خصوص در کنسول مرکزی و کلید روشن و خاموش موتور، جوی استیک سیستم iDrive و اهرم تعویض دنده از این سنگ‌ها بهره گرفته شده که نه تنها نمای بسیار زیبایی بخشیده بلکه فوق العاده خاص هم می باشد و شبیه به هیچ اتومبیل دیگری نیست. به کارگیری از قطعات شهاب سنگ در داخل خودرو محدود به کنسول مرکزی نشده و چون در زیرپایی نیز شاهد استفاده می باشیم.

بهره گیری از سنگ‌های آسمانی در این نسخه خاص از M850i به روش جالب توجهی صورت گرفته زیرا اگر به تصاویر دقت نمایید، شاهد الگوی خاص خطوط روی این سنگ‌ها می شوید. همچنین خطوط موردنظر که ظاهر کریستالی دارد در زمانی ایجاد شده که سنگ توسط ماده‌‌ای اسیدی پولیش گرفته است.

استفاده از الگوهای خاص همچنین در نتیجه‌ی سرد شدن بسیار کند آلیاژهای فلزی به وجود آمده که چنین چیزی معمولا در کره‌ی زمین رخ نمی دهد. گذشته از آن مواردی که کابین M850i را خاص‌تر جلوه دادند، نظر هر فردی را به خود جلب می کنند. شایان ذکر است که الگوهای خاص را Widmanstätten نام گذاری کردند و علت چنین نام گذاری آن‌ها به آن دلیل است که سازنده‌ی آن یعنی دانشمند قرن نوزدهم  Alois von Beckh Widmanstätten صورت گرفت، دانشمندی که در اتریش می زیسته است.

بی ام و با کمک محققان توانسته این الگوها را با دقت بالا و به کمک چاپگر سه بعدی روی قطعات آلومینیومی پیاده سازی کند تا طراحی زیبایی در داخل کابین مشاهد شود.

نکته جالب اینجاست که در ساخت لنت ترمز، استفاده از فناوری مورد اشاره موجب شد تا وزن لنت کاهش یافته و روی وزن اصلی خودرو نقش موثری داشته است. همچنین کاهش وزن به این شکل به دست آمد که تنها مقداری مواد در ساخت کالیپرهای به کار رفته که برای کار کردن آن‌ها موردن نیاز قرار می گیرد.

در نتیجه کار کالیپرهایی با ظاهر اسکلتی که دارند و از استحکام قابل توجهی نیز برخوردار است و در این بین وزن پایینی پیدا کردند. بی ام و برای ساخت این قطعات  از تکنیک‌ها ریخته گری موجود که امکان پذیر نبوده بهره گرفته است. از جالب‌ترین نکات این کالیپرها نیز قرار داشتن مجاری روغن ترمز داخل ساختار خود کالیپر می‌باشد که چنین روشی نیز پیش از این در هیچ خودرویی به کار گرفته نشده است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار