کمپانی هوآوی به توسعه بخش های غیر اصلی شبکه ۵G بریتانیا مشغول خواهد شد

ae0300993b1e58ef5aba80b41840a1c0
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کمپانی هوآوی به توسعه بخش های غیر اصلی شبکه ۵G بریتانیا مشغول خواهد شد

مطمئنا اخبار اختلافات دولت آمریکا با کمپانی هوآوی به گوش شما هم رسیده است. این اواخر دولت آمریکا کمپانی هواوی را زیر ذره‌بین قرار داده است تا از این کمپانی اسناد و مدارکی بر علیه آن جمع‌آوری کند و پای آن را دادگاه فدرال آمریکا باز کند.

از این‌رو دولت آمریکا تاکنون اتهامات مختلفی را به کمپانی هواوی وارد کرده است که این کمپانی زیر بار هیچ‌یک از آن‌ها نرفته است. آخرین اتهامی هم که دولت آمریکا و همچنین سازمان سیا به کمپانی هواوی وارد کرده‌اند، اتهام جاسوسی این کمپانی برای دولت چین و رابطه او با این دولت است. البته کمپانی هواوی مانند قبل زیر بار این اتهام نیز نرفته است.

همکاری هوآوی با بریتانیا در توسعه شبکه ۵G

درحالی که تمامی مدارک و اسناد نشان‌دهنده وجود ارتباطاتی بین کمپانی Huawei و دولت چین است. از این‌ها که بگذریم به‌تازگی نخست‌وزیر انگلستان دست به اقدامی زده است که با اعتراض شدید همه سیاستمداران بریتانیایی مواجه شده است. چراکه نخست‌وزیر انگلستان، ترزا می با کمپانی هواوی قراردادی مبنی بر توسعه بخش‌های غیراصلی شبکه ۵G بریتانیا را امضاء کرده است.

بنابراین از این پس کمپانی هوآوی وظیفه توسعه شبکه ۵G را برعهده دارد. البته همانطور که اشاره کردیم این کمپانی تنها وظیفه توسعه بخش‌های غیراصلی شبکه ۵G بریتانیا را برعهده دارد که این بخش‌ها شامل: توسعه آنتن‌ها و دیگر تجهیزات مورد نیاز در این شبکه هستند اما همانطور که اشاره کردیم، این تصمیم نخست‌وزیر انگلستان با واکنش‌های تندی از جانب سیاستمداران بریتانیایی روبه‌رو شد چراکه آن‌ها هم مانند دولت آمریکا معتقدند کمپانی هواوی با دولت چین رابطه دارد و این تصمیم نخست‌وزیر بریتانیایی می‌تواند موجب شهروندان بریتانیایی را در برابر حملات سایبری دولت چین و جاسوسی، آسیب‌پذیر کند.

البته سازمان امنیتی بریتانیا اعلام کرده است که ریسک استفاده از تجهیزات هوآوی برای توسعه شبکه ۵G بریتانیا ارزشمند است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار