احتمال خارج شدن ZTE از تحریم

362b1bb8f63340e77fc4a3379f12b8e2
زمان مطالعه: 1 دقیقه

احتمال خارج شدن ZTE از تحریم

دولت ایالات متحده ی آمریکا ، به تازگی به بهانه ی دور زدن تحریم و همچنین به دلیل نه چندان درست عدم پایبندی کمپانی ZTE به توافق نامه ها دستور داده بود که شرکت های آمریکایی حق ندارند به مدت هفت سال هیچ نوع همکاری با کمپانی ZTE داشته باشند . این تحریم به حدی جدی و ناامید کننده بود که امکان داشت کمپانی ZTE بخواهد کار خود را از صفر شروع کند و علاوه بر این برخی از شرکت های غیر آمریکایی نیز برای اینکه از مشکلات احتمالی ناشی از عمل نکردن به دستور دولت ایالات متحده جلوگیری کنند ارتباط و مشارکت خود را با کمپانی ZTE برهم زدند .

اما با وجود تمامی این چالش ها و تحریم دولت آمریکا به تازگی دونالد ترامپ در سفری که به ویرجینیا داشته است توییتی منتشر کرده و در آن نوشته است : با تحریم کمپانی ZTE و جلوگیری از همکاری شرکت های آمریکایی با این کمپانی متوجه شده ام که عده گسترده ای از شهروندان چینی بیکار شده اند از این رو تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن کمپانی ZTE به بازار با مذاکره با رئیس جمهور چین ، به کار خواهم برد .

در حال حاضر می توان گفت با وجود مخالفت ها و سیاست های قبلی دونالد ترامپ با فعالیت و همکاری کمپانی ZTE با کمپانی های آمریکایی ، اقدامات الان او با سیاست ها و اقدامات قبلی او تناقض دارند .

از آنجایی که کمپانی ZTE جزء چهارمین تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند در آمریکا می باشد با قطع شدن ارتباط و همکاری او با شرکت ها آمریکایی ، هزاران شغل از بین خواهد رفت .

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا ایالات متحده بزودی ZTE را از لیست تحریم ها خارج می کند یا خیر.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار