لپ تاپ اپل مک بوک پرو دارای تاچ بار و صفحه نمایش رتینا

c02f84a49b1d5ea03b75ac814f16f48c
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت اپل لپتاپ مک بوک پرو را در سال ۲۰۱۷ بروزرسانی کرد و سال ۲۰۱۸ نیز چند مدل با سخت افزار بروزرسانی شده را معرفی کرد. یکی از این مدل ها مک بوک پرو ۱۵.۴ اینچی با صفحه نمایش رتینا و تاچ بار است.

مدلی که در حقیقت از پرچمداران لپتاپ های مک بوک اپل بوده و طراحی باکیفیت و مشخصات بزرگی دارد. کوپرتینویی ها مک بوک پرو با تاچ بار را به عنوان یک نوت بوک کامل عرضه داشتند و استقبال خوبی نیز صورت گرفت.

در این مبحث می توانید آشنایی بیشتری با مک بوک پرو ۱۵.۴ اینچی با تاچ بار و صفحه نمایش رتینا پیدا کنید:

طراحی

مک بوک پرو جدید با افزوده شدن نوار لمسی یا همان تاچ بار به جای کلیدهای تابع طراحی منحصربفردی پیدا کرده است. شاسی سبک اما مقاوم یکی از ویژگی بارز محصول اپل است که می توان تجربه کاربری باکیفیتی را احساس کرد. در ساختار کلی تغییرات چندانی پیدا نکرده و اپل سعی داشته محصولی را توسعه دهد که می تواند نظر مخاطب را جلب کند و به عنوان دستگاه جدید خطاب شود.

صفحه نمایش

نمایشگر ۱۵.۴ اینچی رتینا IPS LCD با رزولوشن ۱۸۰۰*۲۸۸۰ پیکسلی نه تنها وضوح بالایی را می توان مشاهده کرد، بلکه وضوح تصاویر به قدری بالاست که شگفت انگیز به نظر می رسد. یکی از بخش های مهم لپتاپ ها نمایشگر آنها بوده و مک بوک پرو ۱۵.۴ اینچی با تاچ بار نیز یکی از دستگاه های اپل با چنین ویژگی محسوب می شود. این نمایشگر همچنین حاشیه کمتری نسبت به نسل پیشین مک بوک پیدا کرده است تا در طراحی زیبای آن نقش موثری ایفا کند.

سخت افزار

مک بوک پرو در پیکربندی های مختلفی به فروش می رسد و مدل MR۹۶۲ با تاچ بار و نمایشگر رتینا دارای پردازنده Core i7 اینتل با فرکانس پایه ۲.۲ گیگاهرتزی و فرکانس حداکثری ۴.۱ گیگاهرتزی، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی DDR4، حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی و تراشه گرافیکی AMD Radeon Pro 555X با حافظه ۴ گیگابایتی GDDR5 است. چنین پیکربندی قدرت بالایی به مک بوک پرو جدید می بخشد تا عملکرد سخت افزاری قابل توجهی از خود نشان دهد.

 

blankقابلیت های اتصال

اپل در بخش قابلیت های اتصال سعی کرده کمبودی توسط کاربر احساس نشود. از این رو شاهد ۴ درگاه USB-C، چهار درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۳ جهت اتصال به نمایشگر مستقل، وای فای ۸۰۲.۱۱ac; Dual-Band، بلوتوث ۵.۰ و جک ۳.۵ میلیمتری صدا هستیم. مک بوک پرو جدید از پورت های مختلفی برخوردار است و افراد قادرند این نوت بوک را به سیستم های مختلفی متصل کنند.

ویژگی های بیشتر

مک بوک پرو جدید فاقد حسگر اثرانگشت است و به وبکم ۷۲۰ پیکسلی مجهز شد. اسپیکرهایی از نوع استریو کیفیت صوتی بالایی ارائه می دهند. باتری ۸۳ وات ساعتی لیتیوم یونی عمر باتری ۱۰ ساعته ای را فراهم می کند و کاربر می تواند ساعت ها آن را مورد استفاده قرار دهد. به گفته اپل مک بوک پرو از فرمان چند لمسی پشتیبانی کرده و با سیستم عامل Mac OS جدید تجربه کاربری خوبی را رقم می زند.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار