سرورهای اپل فاقد چیپ جاسوسی چینی هستند

a5e45b7894ef740a8cd175bb961dd81a
زمان مطالعه: 1 دقیقه

پیشتر شایعه شد که هکرهای چینی با کمک چیپ های بسیار ریز توانستند نفوذی درون دستگاه های اپل و آمازون داشته باشند. مدتی بعد کمپانی ها شایعات را مردود دانسته و سوپرماکرو به عنوان تولیدکننده مادربورد و مقصر اصلی حال جزئیات دقیق را اعلام کرد.

سوپرماکرو در گزارش ها اعلام کرده با بررسی های صورت گرفته هیچ چیپ آلوده ای به مادربورد راه پیدا نکرده و از این رو نباید مادربوردها را با چیپ های جاسوسی همراه دانست.

این شرکت کالیفرنیایی در نامه ای به مشتریان خود اعلام کرده که از نتیجه بررسی موردنظر متعجب نشده و در سوی دیگر چنین انتظاری را داشتند. با این حساب، سوپرماکرو اتهامات وارد آمده درباره این موضوع را رد کرده است.

یکی از افراد نزدیک به برنامه تحلیل موردنظر در گفتگو با رویترز بیان داشت که این بررسی توسط شرکت Nardello & Co انجام گرفته و مشتریان قادرند درباره موضوع درخواست کسب اطلاعات کنند.

 این فرد بیان کرد که شرکت Nardello نمونه هایی از مادربوردها را که هم اکنون در حال تولید می باشند و نسخه هایی که به اپل و آمازون فروخته شده را بررسی کردند، آثار مخربی پیدا نکردند. گذشته از این این نرم افزارها و فایل های طراحی موردبحث و هیچ گونه اجزای غیر مجاز یا ارسال سیگنال به خارج توسط دستگاه ها پیدا نکردند. این فرد ادعا کرده که کمپانی ناردلو هنوز هم مشغول بررسی دقیق و قانونی می باشد.

شرکت های اپل، آمازون و مسئولان رسمی بریتانیا و ایالات متحده اعلام کرده بودند که جزئیاتی از هر گونه حمله بوسیله سخت افزارهای مذکور با سوپرماکرو  در اختیار آنها قرار نگرفته است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار