معرفی اکسپریا وان مارک II سونی

e9f31b9ed0816c0f8f7f60f7d2e21431
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Sony Xperia 1 II ممکن است نام گیج‌کننده‌ای داشته باشد، اما محصولی است که علاقه طرف‌داران این برند را دوچندان کرده و به‌عنوان اولین قدم سونی در زمینه ۵G شناخته می‌شود. سونی به لطف دوربین‌های فوق‌العاده، تلویزیون، محصولات صوتی و مهم‌تر از همه به‌عنوان نام تجاری پلی‌استیشن، به‌عنوان متخصصی در زمینه تکنولوژی، شناخته شد و خوش‌نام است.

بااین‌حال گوشی‌های هوشمند آن چندان شناخته شده نیستند. به‌طورکلی با اینکه این برند طرف‌داران خاص خود را دارد اما در این زمینه آن‌طور که می‌خواسته، موفق به جذب مخاطب نشده است. آیا با این مدل Xperia 1 II سونی می‌تواند طرف‌داران خود را خوشنود کرده و درعین‌حال برای تازه‌واردان هم جذاب باشد؟ بیایید در ادامه با هم به جواب این سؤال برسیم.

طراحی و ساخت Sony Xperia 1 II

با یک نگاه ساده متوجه تعهد شرکت به استفاده از نمایشگری با نسبت تصویر ۲۱:۹ خواهید شد که به این تلفن ظاهری باریک و بلند می‌دهد. همین باعث می‌شود صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی آن بسیار راحت‌تر از آنچه انتظار دارید در دست قرار بگیرد. طراحی این مدل زاویه‌دارتر از تمامی محصولاتی است که در سال ۲۰۲۰ از برندهای اپل، سامسونگ یا اوپو منتشر شد که به متمایز بودن آن می‌افزاید. این یک طراحی قوی و جسورانه است که در برابر رقبا محتاطانه عمل کرده و جذابیت منحصربه‌فردی به Sony Xperia 1 II بخشیده.

قاب پشتی ساده است و هیچ متن یا لوگوی بزرگ، الگوهای رنگین کمانی یا هولوگرافیک در پشت آن مشاهده نخواهید کرد. بدنه پشتی از جنس شیشه گوریلاگلس است و ماژول دوربین برجسته به شکل بیضی در گوشه سمت چپ آن قرار دارد. از روبه‌رو نمایشگر ۶.۵ اینچی آن را خواهید دید که با گوریلاگلس محافظت می‌شود. این نمایشگر بلند حاشیه‌هایی نه‌چندان نازک در اطراف خود دارد و دوربین سلفی با یک حفره بزرگ در سمت چپ بلندگوی آن تعبیه شده.

Sony Xperia 1 II

Sony Xperia 1 II

سونی از معدود تولیدکننده‌هایی است که سینی سیم‌کارت بدون نیاز به ابزار ارائه می‌دهد. شکاف سیم‌کارت این گوشی در قسمت بالایی سمت چپ قاب قرار دارد و به‌راحتی بیرون می‌آید تا بتوانید سیم‌کارت‌های خود را روی آن قرار داده یا خارج کنید. در سمت راست آن دکمه پاور در ترکیب با حسگر اثر انگشت، جایی قرار دارد که به‌راحتی قابل‌دسترس است. دکمه‌های تنظیم صدا هم کمی بالاتر از آن هستند. به‌طورکلی گوشی طراحی ساده اما متفاوتی دارد که با یک‌بار دیدن در خاطرتان می‌ماند.

نمایشگر سونی اکسپریا ۱ II

درحالی‌که شکی وجود نداشت که سونی اطمینان حاصل می‌کند که آخرین پرچم‌دارش نمایشگر فوق‌العاده‌ای داشته باشد؛ اما از یکی از بزرگ‌ترین روندهای تولید نمایشگر هوشمند در سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰ چشم‌پوشی می‌کند، یعنی نرخ تازه‌سازی بالا. البته این ویژگی بیشتر یک آپشن اضافی و خوب است تا یک ویژگی ضروری رقابتی، اما عدم وجود آن کمی ناامیدکننده است.

چیزی که پنل ۶.۵ اینچی این گوشی ارائه می‌کند، کیفیت تصویر تا ۴K است که چیزی کم از حیرت اور ندارد. سونی در این مدل مشکلات رنگ، روشنایی و کنتراست گوشی‌های قبلی خود را با نمایشگر ۴K حذف کرده است و نتیجه یکی از واضح‌ترین و بهترین نمایشگرهایی است که می‌توانید روی یک گوشی هوشمند پیدا کنید.

نمایشگر Sony Xperia 1 II

نمایشگر Sony Xperia 1 II

کیفیت دوربین سونی اکسپریا ۱ II

نمی‌شود انکار کرد که سونی در زمینه دوربین، متخصص است. مانند Xperia 1 2019، سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در پشت‌گوشی و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در جلوی Sony Xperia 1 II خواهید یافت. درحالی‌که هر دو سنسور اصلی و تله فوتو دارای OIS(تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال)  هستند، سونی فاصله کانونی را تغییر داده و لنزها را عریض‌تر کرده؛ همچنین آنها زوم اپتیکال ۳ برابری هم ارائه می‌دهند.

سیستم دوربین این گوشی برای سرعت بهینه‌سازی‌شده؛ یعنی بدون درنظرگرفتن مهارت عکاسی شما، کمک می‌کند تصاویری واضح و بدون تاری ثبت کنید. یکی از بارزترین چیزها ثبات رنگ و کنتراست در سه سنسور عقبی Sony Xperia 1 II است؛ چه در حال عکاسی یا فیلم‌برداری باشید چه‌کار با تصاویر، چه از لنز تله فوتو استفاده کنید چه فوق عریض.

با اینکه دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی عملکرد خوبی دارد، اما انتظار می‌رفت کمی بهتر باشد. حتی با غیرفعال بودن همه ویژگی‌های زیبایی، چهره‌ها همچنان به طرز عجیبی صاف به نظر می‌رسند. به‌طورکلی دوربین‌های این گوشی سونی به‌خوبی نیازهای عکاسی کاربر معمولی را برآورده می‌کنند و نرم‌افزار دوربین هم به حدی قوی است که امکان خلاقیت و انعطاف‌پذیری بیشتری را هم برایتان فراهم می‌کند.

دوربین سونی اکسپریا 1 II

دوربین سونی اکسپریا ۱ II

سخت‌افزار Sony Xperia 1 II

با اینکه نمی‌شود انکار کرد این گوشی عملکرد پرچم‌دار ارائه می‌دهد، اما مطمئنا چیدمان متوسط‌تری نسبت به برخی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۰ دارد. در قلب این گوشی، مدل ۸۶۵ عالی کوالکام به همراه مودم ۵G و ۸ گیگابایت رم قرار دارد. تا زمانی که سونی به‌روزرسانی‌ها و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری را دنبال می‌کند، نیازی نیست نگران حافظه داخلی کم آن باشید. نتایج بنچمارک گوشی فوق‌العاده خوب است و در نتیجه ازنقطه‌نظر عملکرد باید در طول چندین سال استفاده به‌خوبی به شما خدمت کند.

عمر باتری سونی اکسپریا ۱ II

سونی سلول ۳۳۳۰ میلی‌آمپر ساعتی داخل گوشی اکسپریا ۱ اصلی را به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در مدل II ارتقا داده است. همچنین پشتیبانی از شارژ سریع‌تر ۲۱ واتی و شارژ بیسیم را هم به آن اضافه کرده که در نسل قبلی نبود. درحالی‌که ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت هنوز از نظر ظرفیت نسبت به اکثر رقبای Xperia عقب است، در حدود ۶ ساعت کار بی‌وقفه با نمایشگر روشن، شارژ خواهد داشت.

سخن نهایی

درحالی‌که Sony Xperia 1 II در سطح فنی هیچ ایرادی ندارد، اما ترکیب بسیار خاصی از فناوری‌های سونی را ایجاد می‌کند که آن جذابیت انبوه گوشی‌هایی مثل گلکسی S20 ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال این گوشی مجموعه‌ای از دوربین‌های عالی به همراه نرم‌افزار روان و ساده دارد. همچنین چیپست به‌کاررفته در آن، به همراه ۸ گیگابایت رم، عملکرد خوبی ارائه می‌دهد که می‌تواند تا سال‌ها کافی باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار