آشنایی با گوشی‌های شیائومی سری ردمی نوت ۱۱

6e4e6090d9f9780b8679500588a64df9
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سری ردمی نوت ۱۱ ، از سری گوشی‌های شیائومی است که اخیرا میان کاربران این برند، محبوبیت زیادی داشته  و با ارائه سه مدل جذاب شامل ردمی نوت ۱۱ ، ردمی نوت ۱۱ پرو ، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس جایگاه خوبی در بازار کسب کرده است. ممکن است برای شما هم شباهت زیاد این گوشی‌ها گیج کننده باشد اما نگران نباشید ما در این مقاله به بررسی این سه گوشی شیائومی می‌پردازیم تا در نهایت به راحتی انتخاب خوبی از میان آنها داشته باشید.

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی سری redmi note 11

این سه گوشی از سری redmi note 11 شیائومی ، که در نوامبر ۲۰۲۱ وارد بازار شدند از نظر ظاهری تفاوت زیادی با هم ندارند. redmi note 11 و redmi note 11 پرو پلاس در اندازه ۱۶۳.۶ موجود هستند با این تفاوت که قطر redmi note 11، حدود ۸.۸ میلی متر در وزن ۱۹۵ گرم و redmi note 11 پرو پلاس با قطر ۸.۳ و وزن ۲۰۴ گرم است. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور و رابط کاربری  MIUI 12.5 از ویژگی‌های مشترک این سری ردمی نوت ۱۱ هستند. در پنل پشتی هر سه گوشی شاهد قاب مستطیلی شکل دوربین هستیم  که به زیبایی در سمت چپ گوشی قرار گرفته است.

ابعاد وزن ضخامت محافظ
ردمی نوت یازده ۱۶۳.۶ ۱۹۵ ۸.۸
ردمی نوت یازده پرو ۲۰۷ ۸.۳ گوریلا گلس ۵
ردمی نوت یازده پرو پلاس ۱۶۳.۷ ۲۰۴ ۸.۳ گوریلا گلس ۵

 

مقایسه سری ردمی نوت 11

مقایسه سری ردمی نوت ۱۱

نمایشگر شیائومی سری redmi note 11

در پنل جلویی دوربین سلفی حفر‌ه‌ای، در قسمت بالایی وسط صفحه قرار گرفته است. نمایشگر AMOLED ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس هردو از محافظ گوریلا گلس ۵ برای حفاظت از نمایشگر ۶.۶ اینچی خود در برابر ضربه، استفاده می‌کنند. نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی redmi note 11 در حدود ۸۴.۸ درصد است، درحالیکه این عدد در redmi note 11 پرو پلاس ۸۶.۱ درصد ذکر شده. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ این سه گوشی شیائومی، تصویر با کیفیت و واضحی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، با این تفاوت که نرخ نوسازی redmi note 11 پرو و نوت یازده پرو پلاس ، ۱۲۰ هرتز و نرخ نوسازی redmi note 11 ، ۹۰هرتز است.

فناوری وضوح اندازه دوربین سلفی

 

ردمی نوت یازده IPS LCD ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ ۶.۶ اینچ حفره – وسط
ردمی نوت یازده پرو AMOLED ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ ۶.۶۷ اینچ حفره – وسط
ردمی نوت یازده پرو پلاس AMOLED ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ ۶.۶۷ اینچ حفره – وسط
نمایشگر ردمی نوت 11

نمایشگر ردمی نوت ۱۱

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی سری redmi note 11

این سری از گوشی‌های ردمی نوت، با اندروید ۱۱ عرضه شده‌اند. رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12.5 را اجرا می‌کنند که مصرف انرژی را حدود ۲۵ درصد کاهش می‌دهد که این قابلیت، باعث افزایش عمر باتری می‌شود. تراشه‌ای که گوشی redmi note 11 از آن قدرت می‌گیرد ۸۱۰ MediaTek Dimensity و تراشه‌ی دو مدل پرو و پرو پلاس آن  MediaTek Dimensity 920 است. هر سه گوشی از سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کنند. این در حالی ا­ست که پردازنده گرافیکی redmi note 11 ، Mali-G57 MC2 و پرازنده گرافیکی دوتای دیگر Mali-G68 MC4 است. حافظه داخلی این سری گوشی‌های شیائومی از نوع UFS 2.2 است که redmi note 11 با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ و رم ۴،۶ و ۸ ، redmi note 11 پرو و redmi note 11 پرو پلاس هر دو با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ و رم ۶ و۸ در بازار عرضه شده‌اند.

سیستم عامل پردازنده مرکزی پردازنده گرافیکی حافظه و رم
ردمی نوت یازده اندروید۱۱- MIUI 12.5 MediaTek Dimensity 810 5G Mali-G57 MC2 ۱۲۸ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم
ردمی نوت ۱۱ پرو اندروید۱۱- MIUI 12.5 MediaTek Dimensity 920 5G Mali-G68 MC4 ۱۲۸گیگابایت با ۶ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم
ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس اندروید۱۱- MIUI 12.5 MediaTek Dimensity 920 5G Mali-G68 MC4 ۱۲۸گیگابایت با ۶ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم

دوربین‌های سری redmi note 11

برای علاقه‌مندان به عکاسی، دوربین اهمیت بالایی دارد؛ کمپانی شیائومی، این موضوع را به خوبی درک کرده و در سری redmi note 11 دوربین‌هایی باکیفیت بالا، در بازار عرضه کرده است. در گوشی redmi note 11، شاهد دوربین ۵۰ مگاپیکسلی هستیم که لنز واید ۲۶ میلی متری داشته و با قابلیت فوکوس خودکار، عکس‌های باکیفیتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته ردمی نوت۱۱ پرو و پرو پلاس عملکرد بهتری داشته و دوربین اصلی خود را با ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، و۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو ارائه کرده‌اند. دوربین سلفی هرسه گوشی از این سری دارای کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی هستند. همچنین فلاش LED، پانوراما، HDR و فیلم‌برداری سلفی ۳۰ فریم در ثانیه از ویژگی‌های مشترک هر سه گوشی هوشمند است.

دوربین پشت سلفی فیلم برداری
ردمی نوت یازده ۵۰ مگاپیکسل(لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)

 

۱۶ مگاپیکسل
ردمی نوت ۱۱ پرو ۱۰۸ مگاپیکسل

)لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار(

۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش ۱۲۰ درجه)

۲ مگاپیکسل ) لنز ۵۰ میلی‌متری تله‌فوتو ماکرو(

۱۶ مگاپیکسل ۴K 30fps

fps 30/60 *1080

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۱۰۸ مگاپیکسل

)لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار(

۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش ۱۲۰ درجه)

۲ مگاپیکسل ) لنز ۵۰ میلی‌متری تله‌فوتو ماکرو(

۱۶ مگاپیکسل ۴K 30fps

fps 30/60 *1080

گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس

گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

در مورد باتری‌های سری redmi note 11

این سری از گوشی‌ها باتری‌های غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری خود را با ظرفیت‌های بالا در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند که در اینجا هرکدام را به تفکیک ذکر می‌کنیم. باتری ردمی نوت ۱۱ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، redmi note 11 پرو با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت و redmi note 11 پرو پلاس با  ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت موجود هستند. قابلیت شگفت‌انگیز redmi note 11 پرو پلاس در اینجا با شارژ سریع ۱۲۰ واتی و شارژ ۰ تا ۱۰۰ در ۱۵ دقیقه، کاملا مشهود است. این در حالی­ است که نوت ۱۱ شارژ ۳۳ وات و نوت ۱۱ پرو شارژ ۶۷ واتی دارد.

نوع ظرفیت شارژ سریع
ردمی نوت یازده لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ ۳۳ وات (۱۰۰ درصد در ۶۲ دقیقه)
ردمی نوت ۱۱ پرو لیتیوم پلیمری ۵۱۶۰ ۶۷ وات (۱۰۰ درصد در ۴۳ دقیقه)
ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس لیتیوم پلیمری ۴۵۰۰ ۱۲۰ وات (۱۰۰ درصد در ۱۵ دقیقه)
شارژر ردمی نوت 11 پرو پلاس

شارژر ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

نتیجه نهایی بررسی سری redmi note 11

با توجه به بررسی همه جانبه این گوشی‌ها از سری ردمی نوت ۱۱ ، هر سه مدل از طراحی زیبایی برخوردار هستند که شما را راضی می‌کند، در عین حال اگر دوربین گوشی برای شما اهمیت دارد حتما به دو گزینه‌ی ردمی نوت۱۱ پرو و پرو پلاس فکر کنید. همچنین اگر از افرادی هستید که در طول روز زیاد از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید بدون انتظار طولانی برای شارژ شدن به راحتی از آن استفاده کنید، پیشنهاد ما redmi note 11 پرو پلاس است، البته با پرداخت مبلغی بالاتر در ازای این امکانات فوق‌العاده.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار