ردمی ۱۰ پرایم شیائومی با تراشه هلیو G88 معرفی شد

e33a72433c28a1da3556e5c3d53e42df
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمپانی شیائومی جدیدترین محصول خود را با نام ردمی ۱۰ پرایم که مجهز به دو ظرفیت رم ۴ و ۶ گیگابایتی است را رونمایی کرد. شیائومی به تازگی گوشی هوشمندی با نام ردمی ۱۰ که نسبت به سری قبلی خود کاربرد های بهتری دارد و از جهت سخت افزار پیشرفت های چشمگیری کرده را وارد بازار جهانی کرده است. اما حالا گزارشاتی منتشر شده  که نشان می دهد که این کمپانی سری جدید ردمی را با نام ردمی ۱۰ پرایم در بازار هند معرفی کرده است. مطابق با گزارشات گیزموچاینا چینی ها قصد دارند علاوه بر معرفی این گوشی یک هدست واقعا بی سیم با نام ردمی ایرباد۳ پرو را رونمایی کنند که سری قبلی آن با نام ردمی ایردات ۳ وارد بازار چین شد اما حالا شیائومی قصد دارد سری جدید را با نامی جدید به بازار جهانی عرضه کند.

ردمی 10 پرایم شیائومیاینگونه که گزارش شده است گوشی هوشمند ردمی ۱۰ پرایم دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD است، رزولوشن این صفحه نمایش برابر با ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و رفرش ریت آن ۹۰ هرتز است. چینی ها برای حفاظت از این نمایشگر از یک محافظ گوریا گلس ۳ بهره برده اند که می تواند در برابر خط و خش و دیگر آسیب ها مقاومت کند. در بالای صفحه نمایش گوشی حفره ای وجود دارد که دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. در پنل پشتی این دستگاه ماژول دوربین ۴ گانه قرار گرفته است که لنز دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 که سه دوربین دیگر آن را همراهی می کنند. ۱. دوربین ۸ مگاپیکسلی که دارای میدان دید ۱۲۰ درجه ای است با یک لنز فوق عریض ۲. دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق ۳. دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو.

شیائومی برای پردازش اطلاعات این گوشی از جدیدترین محصول شرکت مدیاتک استفاده کرده است به بیان دیگر ردمی ۱۰ پرایم اولین گوشی مجهز به تراشه هلیو جی ۸۸ است که به زودی راهی بازار می شود. از جهت فضای ذخیره سازی گوشی مذکور دارای ۱۲۸/۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶/۴  گیگابایت رم است البته این نکته نیز قابل ذکر است که این امکان برای کاربران وجود دارد که ظرفیت حافظه گوشی را با استفاده از کارت حافظه ی میکرو اس دی افزایش دهند.

ردمی 10 پرایم شیائومیکاربران انتظار داشتند که ردمی ۱۰ پرایم همچون مدل استاندارد به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری مجهز شود، اما شیائومی تامین انرژی این دستگاه را بر عهده ی یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری گذاشته است که مصرف کنندگان می توانند برای شارژ کردن آن از فناوری شارژ ۱۸ وات از طریق درگاه    USB-C بهره ببرند. گوشی مذکور امکان شارژ معکوس ۹ وات را نیز دارد تا اینگونه کاربران توان شارژ کردن دستگاه های دیگر مثل ساعت هوشمند را با این گوشی جدید داشته باشند. شیائومی یک شارژر ۲۲.۵ وات داخل جعبه این گوشی قرار داده است تا کاربران برای شارژ دستگاه از آن استفاده کنند. در باره ی شارژ باتری دستگاه مذکور این نکته نیز قابل توجه است؛ مطابق با گزارشات منتشر شده، این موبایل جدید چینی ها با هر بار شارژ کامل می تواند به مدت ۷۲۳ ساعت در حالت استندبای، به مدت ۱۹۲ ساعت در حالت پخش موسیقی، به مدت ۲۴ ساعت در حالت پخش ویدئو و به مدت ۱۱ ساعت در حال ضبط ویدئو و یا انجام بازی های اندرویدی بدون لحظه ای خاموش شدن کار کند.

ردمی ۱۰ پرایم از سیستم عامل اندروید ۱۱ و MIUI 12.5 پشتیبانی می کند. این دستگاه از جهت ارتباطی از آپشن هایی نظیر وای فای، بلوتوث ۵.۱، GPS، ۴G VOLTE، بلندگوهای استریو، جک هدفون ۳.۵ میلی متری که درگاهی است برای اتصال هدفون و هدست، برخوردار است. این نیز گفتنی است که ردمی ۱۰ پرایم در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

این محصول جدید شیائومی قرار است در رنگ های محبوب سفید، مشکی و آبی به بازار جهانی عرضه شود. اینگونه که سران این کمپانی چینی در خبرگزاری ها اعلام کرده اند این گوشی در دو نسخه و با دو قیمت مختلف عرضه خواهد شد که به این قرار است؛ نسخه نخست دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی با قیمت ۱۹۸ دلار و نسخه ی دوم با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی با قیمت ۱۷۱ دلار و در تاریخ ۷ سپتامبر که مصادف با ۱۶ شهریور است راهی بازار هند و شاید دیگر بازارهای جهانی شود.

منبع: gizmochina

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار