کوالکام با وجود کاهش سود شرکت های تابع وضعیت مطلوبی دارد

4fb1eb9943a08c0b3fe47d832bb2ce11
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کوالکام با وجود کاهش سود شرکت های تابع وضعیت مطلوبی دارد

شرکت کوالکام را می توان یکی از برندهای مطرح تولید چیپ موبایل و گجت های هوشمند دانست که هر سال نسل جدیدی از پردازنده های مختلف خود را معرفی کرده و عرضه می دارد.

به گزارش رویترز با وجود کاهش فروش گوشی های هوشمند درآمد شرکت های سازنده ی تراشه مانند (TSMC (۲۳۳۰. TW  و SK Hynix Inc (000660. KS)  ، نیز کاهش پیدا کرده است اما شرکت کوالکام که یکی دیگر از شرکت های مطرح در زمینه ی طراحی و ساخت تراشه می باشد برخلاف سایر کمپانی های تولید کننده ی تراشه دارای وضعیت مطلوبی می باشد به گونه ای که برخلاف پیش بینی های وال استریت ، سود و درآمد شرکت آمریکایی کوالکام در این سه ماهه افزایش نیز یافته است . از این رو نتایجی که شرکت کوالکام درباره ی تجارت تراشه های ساخته شده اعلام کرده است کاملا با نتایج اعلام شده از سوی سایر شرکت های تولید کننده ی تراشه در زمینه ی تجارت تراشه های ساخته شده ، متفاوت می باشد. در سه ماهه ی منتهی به ۲۵ مارچ درآمد حاصل از بخش تراشه کوالکام به ۶ درصد افزایش پیدا کرد اما درآمد ناشی از تجارت صدور لایسنس ۴۴ درصد کاهش پیدا کرد . که دلیل این کاهش ۴۴ درصدی ، نزاع با شرکت اپل در یک پرونده بزرگ ثبت اختراع بود .

براساس گفته ی ریک لین ، معاون ارشد مودی ، کمپانی کوالکام توانسته است نتایج خوبی را بدست آورد اما بازار این کمپانی شرایط ایده آلی در کشور چین ندارد .

کمپانی کوالکام نیز برای بهتر شدن وضعیت بازارش در کشور چین در این اواخر درخواستی مبنی بر خرید شرکت سازنده ی تراشه NXP را به دولت چین داده است و در حال حاضر منتظر است تا قانون گذاران چینی درخواستش را بپذیرند . درصورت نپذیرفتن این قرارداد از سمت قانون گذاران این دولت کمپانی کوالکام از پول نقد اختصاص داده شده به معامله برای بازپرداخت سهام استفاده خواهد کرد .

بزرگترین کشمکشی که کوالکام با آن رو به رو است ، ممنوعیت صادرات ایالات متحده به ZTE Corp (000063. SZ) در چین می باشد ، از این رو این کمپانی پیش بینی کرده است که با از دست رابطه ی تجاری اش با کمپانی ZTE سود این شرکت به میزان ۳ سنت در هر سهم کاهش پیدا کند . البته مدیران این کمپانی اعلام کرده اند که کوالکام می تواند با همکاری با دیگر شرکت ها درآمد از دست رفته ی خود را در بلند مدت بازگرداند .

با این تفاسیر وضعیت کوالکام مطلوب است اما باید دید آیا این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

منبع

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار