تغییراتی که در سیستم نوتیفیکیشن iOS 15 اعمال خواهد شد

0ca5f604fd26400b0c0209901175bbaa
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شایعه شده‌است که اپل در iOS 15 نوتیفیکیشن‌ها و در iPadOS 15 صفحه اصلی (Home Screen) را تغییر می‌دهد. اپل در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود که در ۷ ژوئن برگزار خواهدشد احتمالا از تغییرات در سیستم عامل‌های iOS 15 و iPadOS 15 صحبت خواهدکرد. این تغییرات معمولا در اوایل تابستان ارائه می‌شود تا توسعه‌دهندگان فرصت داشته‌باشند که برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنند.

اپل در سیستم عامل iOS 15 ویژگی جدیدی را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات مختلف اعلان‌ها را بسته به وضعیت فعلی خود و به راحتی از روی lock screen یا control center انتخاب و به‌روز کنید. همچنین می‌توانید از دستیار هوشمند Siri برای تغییر سریع وضعیت خود استفاده کنید. وضعیت‌های مختلفی که می‌توانید برای تنظیم نوتیفیکیشن‌ها انتخاب کنید مواردی مانند “رانندگی”، “کار کردن”، “خوابیدن” یا وضعیتی سفارشی به انتخاب شما هستند.

iOS 15

برای هر حالتی، می‌توانید انتخاب کنید که دستگاه چگونه اعلان‌ها را به شما اطلاع دهد، مثلاً اینکه آیا تلفن شما صدایی ایجاد کند یا نه، نوع و حجم آن صدا را انتخاب کنید و یا نوتیفیکیشن‌ها را به‌طور کلی غیرفعال کنید. همچنین گزینه‌ای برای تنظیم پاسخ‌های خودکار به پیام‌‌ها بسته به وضعیت فعلی شما وجود دارد. که این ویژگی پاسخ خودکار فقط در وضعیت رانندگی فعال است.

در آینده نسخه‌ای از iMessage به‌روز خواهد شد تا به شبکه‌های اجتماعی شبیه‌تر شود و بهتر با WhatsApp رقابت کند اما هنوز جزئیاتی از این به‌روزرسانی منتشر نشده است و احتمال دارد که اصلا در iOS 15 در دسترس کاربران قرار نگیرد.

در مورد سیستم عامل iPadOS 15، گفته شده قابلیت ویجت‌ها سرانجام در تبلت‌ها قابل استفاده خواهندشد و در سال گذشته این ویژگی به سیستم عامل‌های iOS 14 اضافه شدند. شما دارندگان آیپد قادر خواهیدبود ابزارک‌ها را در هر نقطه از صفحه‌ی اصلی قراردهید و درصورتی که دیوانه باشید، می‌توانید کل شبکه برنامه را فقط با ابزارک جایگزین کنید.

در آخر باید به قابلیت جدیدی در زمینه‌ی حریم خصوصی که در هر دو سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 عرضه خواهدشد، توجه کنید. این ویژگی دارای منویی است که به شما نشان می‌دهد کدام برنامه‌ها مخفیانه اطلاعاتی را درباره‌ی شما جمع‌آوری می‌کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار