بررسی تخصصی گلکسی A21s

e3192151c5ce9b2eb00fa3aaeb5144ff
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شرکت سامسونگ یکی از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند موفق در جهان است که در همه رده‌های مختلف اعم از پرچم‌دار، میان رده و اقتصادی گوشی‌های خاصی تولید می‌کند و طرفداران بسیاری دارد. این برند مطرح به خاطر تجربه سالیان زیاد فعالیتش، به خوبی با سلیقه طیف‌های مختلف آشنا است و موضوع باعث شده که گوشی‌های عامه‌پسندتری تولید کند.

در این مقاله به معرفی یکی از گوشی‌های جدید سامسونگ خواهیم پرداخت. گوشی از سری A که تقریبا یک سال است وارد بازار شده. این گوشی در چهار رنگ سفید، سیاه، قرمز و آبی وارد بازار گوشی‌های هوشمند می‌شود و از نظر سخت‌افزاری در ۸ مدل مختلف ارائه می‌شود. تقریبا هیچ مدل گوشی با چنین وسعت مدلی در دنیای گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بررسی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی، میزان ارزش خرید آن را بررسی کنیم و  بدانیم که در مقابل رقبای خود چه چیزی را می‌تواند به ما عرضه کند. 

بررسی تخصصی طراحی گلکسی A21sطراحی گوشی گلکسی A21s سامسونگ

با اینکه گلکسی A21s یک گوشی میان رده اما اقتصادی است و ظاهر کاملا ساده اما شیکی دارد. ۸۳ درصد از پنل جلویی گوشی را صفحه نمایش آن پوشش داده است. نمایشگر ۶.۵ اینچی بکار رفته بر روی این گوشی، از نوع  PLS TFT بوده و حاشیه‌های اطراف آن بسیار باریک است. بر روی نمایشگر و در گوشه سمت چپ، یک نقطه سیاه رنگ وجود دارد که به عنوان دوربین سلفی تعبیه شده است. ضمناً برروی پنل جلویی چراغ LED اعلانات وجود ندارد.

اما به سراغ فریم میانی برویم که به صورت منحنی و از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است. بر روی این بخش گوشی پوشش مات کننده‌ای به کار رفته و طراحی آن به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. این فریم پلاستیکی، تمام ملزومات یک گوشی هوشمند مانند اسلات کارت حافظه جانبی، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، کمه پاور، پورت USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و بریدگی مخصوص اسپیکر و میکروفون را در خود دارد.

حال به سراغ قاب پشتی برویم. بخشی که از جنس پلاستیک چندین لایه ساخته شده و روکشی دارد که باعث درخشندگی آن می‌شود. البته به خاطر براقی که این قاب دارد جای اثر انگشت و چربی دست بر روی آن باقی می‌ماند. این مشکل با داشتن یک قاب ژله‌ای زیبا و جذاب قابل حل است. دوربین اصلی چهارگانه به همراه فلاش LED در داخل یک مربع مشکی محصور شده و این قاب کمی بیرون زدگی دارد به همین خاطر وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید، کمی لرزش دارد. البته این لرزش آن‌قدر محسوس و آزار دهنده نیست. سنسور اسکن اثر انگشت هم بر روی قاب پشتی دیده می‌شود که به شکل بیضی طراحی شده و از سرعت و دقت عمل خوبی بهره می‌برد.

بررسی تخصصی سخت افزار گلکسی A21sمشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گلکسی A21s سامسونگ

در تمامی سیستم‌های کامپیوتری، از دسکتاپ و لپ‌تاپ گرفته تا گوشی‌های هوشمند، بخشی وجود دارد که مسئول پردازش داده‌ها است. به این قطعه کوچک، واحد پردازنده مرکزی یا به‌اصطلاح CPU گویند که البته به عنوان مغز دستگاه هم شناخته می‌شود. مغز این گوشی تشکیل شده از یک تراشه ۸ نانومتری به نام Exynos 850 است. بخشی هم وجود دارد که برای پردازش گرافیکی برنامه‌ها بکار گرفته می‌شود تا ضمن ایجاد پیشرفت‌های بصری، باری را از دوش واحد پردازنده مرزی بردارد. تراشه Mali-G52 به‌عنوان پردازنده گرافیکی این گوشی انتخاب شده است.گوشی سامسونگ گلکسی A21s به لحاظ مقدار حافظه رم و حافظه داخلی در هشت نوع وارد بازار شده است که عبارت‌اند از:

  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با ۲ گیگابایت حافظه رم
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با ۳ گیگابایت حافظه رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با ۳ گیگابایت حافظه رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با ۴ گیگابایت حافظه رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با ۶ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۳ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۴ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۶ گیگابایت حافظه رم

مقدار حافظه رم و حافظه داخلی این دستگاه بسیار متنوع است و دست شما برای انتخاب بهترین گزینه کاملا باز است. این گوشی در هر تمامی نسخه‌ها دارای رابط کاربری One UI 3.1 است و از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره می‌برد که قابل آپدیت به اندروید ۱۱ است. سیستم عامل اندروید در تاریخ ۱۱ در ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط کمپانی گوگل منتشر شد و امکانات بسیار خوبی دارد. برای آشنایی بیشتر با این سیستم‌عامل به چند مورد از ویژگی‌های جدید آن اشاره کنیم:

  1. در به روزرسانی اندروید ۱۱، اعلانات مربوط به پیام رسان‌ها از سایر اعلان‌ها بالاتر قرار می‌گیرند. 
  2. قابلیت جدید دیگر حباب نام دارد. حباب‌ها به‌عنوان میانبر برای رفتن به صفحه‌های چت در پیام‌رسان‌ها تعبیه شده‌اند و از طریق آن‌ها حباب‌ می‌توانید هر چیزی که برایتان ارسال می‌شود، در همان صفحه‌ای که هستید بدون نیاز به خروج از برنامه‌ یا باز کردن پیام‌رسان ببینید و پاسخ دهید. 
  3. اگر عادت به استفاده از هدفون‌های بلوتوثی دارید بهتر است بدانید که اگر حین استفاده از هدفون بلوتوثی خود، حالت پرواز را فعال کنید دیگر بلوتوث شما خاموش نخواهد شد.
  4. امنیت داخلی در این سستم‌عامل نسبت به قبل بسیار قوی‌تر شده؛ هنگام دریافت مجوزهای برنامه، این امکان وجود دارد که به برنامه‌ یک‌بار اجازه دهید از دوربین استفاده کند و یا اگر طولانی مدت از برنامه‌ای استفاده نکنید برای استفاده از آن مجدد باید مجوزهای را به برنامه بدهید
  5. با آمدن اندروید ۱۱ دیگر نیازی به نصب Screen recorder ندارید چرا که در اندروید ۱۱ این ابزار در بخش کنترل سنتر اضافه می‌شود.

بررسی تخصصی دوربین گلکسی A21sدوربین گلکسی A21s سامسونگ

دوربین هر گوشی جزو مواردی است که برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. یک لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید ۱۲۳ درجه ۸ مگاپیکسلی، یک لنز عمیق ۲ مگاپیکسلی و نهایتاً یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو در مجموع دوربین گلکسی A21s را تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی هم شامل یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی است که توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

باتری دوربین گلکسی A21s سامسونگ

شرکت سامسونگ برای این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته که توسط یک شارژر سریع ۱۵ واتی شارژ می‌شود. به نظر می‌رسد که میزان باتری کاملا معقول باشد و می‌توان حدس زد که به احتمال زیاد این باتری قادر است بیش از یک روز شما را همراهی کند. هرچند که این بستگی به میزان استفاده شما از گوشی هم دارد. باتری گلکسی A21s در زیر نمایشگر تعبیه شده و توسط کاربران معمولی قابلیت تعویض ندارد. اگر به هر دلیلی قصد تعویض باتری را دارید، این کار باید توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود.

بررسی باتری تخصصی گلکسی A21sجمع‌بندی در مورد گلکسی A21s 

این گوشی یک میان رده اقتصادی است و مشخصات خوبی از جمله موارد زیر را دارد:

+ میزان رم بالای ۴ گیگابایت در برخی مدل‌ها

+ حافظه داخلی بالای ۶۴ گیگابایت در برخی مدل‌ها

+ دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی

+ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژر سریع ۱۵ واتی

+ قابلیت آپدیت به اندروید ۱۱

اما موارد زیر نشان می‌دهد که گلکسی A21s کششی به سمت گوشی‌های اقتصادی دارد:

+ رم ۲ و ۳ گیگابایتی در برخی مدل‌ها

+ حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و کمتر در برخی مدل‌ها

+ نمایشگر ۶۰ هرتزی با تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ

در هرحال این گوشی برای طیف‌ مختلفی از مردم با توان اقتصادی متفوات تولید شده و مشخصات خوبی دارد. اگر این گوشی را به عنوان یک گوشی اقتصادی تهیه می‌کنید، با گزینه بسیار خوبی روبرو هستید، ولی اگر به عنوان یک گوشی میان‌رده قصد خرید آن را دارید، می‌توانید گزینه‌های دیگر را هم بررسی کنید و نهایتا بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته از این موضوع نگذریم که قیمت گوشی خود امتیازی برگ است.

نظر شما در رابطه با این گوشی چیست و به نظرتان چقدر ارزش خرید دارد؟ چرا این گوشی با این همه مدل روانه بازار شده است؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان عزیز این مقاله به اشتراک گذارید.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار