فعالسازی اپل آیدی

1176e60792d7b996b6cf14e6343648bf
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اپل آیدی، شناسه کاربری کاربران محصولات شرکت اپل است. این شناسه کاربری با آن‌چه برای دستگاه‌های اندروید، جیمیل می‌دانیم، تفاوت زیادی دارد و شما حتی با نداشتن جیمیل می‌توانید به بسیاری از خدمات گوشی های اندرویدی دسترسی داشته باشید، اما با فقدان اپل آیدی، در از پا درازتر باید با گوشی یا دستگاه اپلی خود سر کنید. یک اپل آیدی خاص می‌تواند برای تمامی دستگاه‌هایی که شما از شرکت اپل خریداری کردید، استفاده شود و تمامی آن‌ها را یک‌پارچه‌سازی کند؛ ولی شرایط ساخت اپل آیدی، آن‌هم برای کشوری مثل ایران که در تحریم است و فعال‌سازی آن، بسیار سخت‌تر از محصولات اندرویدی هستند. به هر حال، بیایید فرض کنیم که شما از هفت خوان جابز رد شده‌اید و اپل آیدی خود را خریده یا ساخته‌اید. حالا باید این اپل آیدی را به گوشی خود معرفی کنید. در ادامه نیز ما به شما، نحوه فعالسازی اپل آیدی را آموزش می‌دهیم؛ چراکه با فقدان یا غیر فعال بودن این شناسه، استفاده از اپ‌استور، آی‌مسیج، گیم‌سنتر و …. نخواهید بود.

معرفی اپل آیدی به دستگاهی که برای اولین بار روشن شده

بیایید فرض کنیم که شما، آیفون خود را همین پنج دقیقه پیش خریداری کرده‌اید و حالا، آن را به خانه آورده‌اید. آیفون خود را روشن می‌کنید و اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوید، یک صفحه راه‌اندازی اولیه است، که برای تمامی دستگاه‌ها، چنین صفحه‌ای را مشاهده می‌کنیم. از تنظیمات اولیه که می‌گذریم و موقعیت مکانی را فعال-غیر فعال که می‌کنیم و کارهایی از این قبیل؛ دستگاه از ما می‌خواهد که اپل آیدی خود را وارد کنیم. اگر در همین جا، اپل آیدی خود را به دستگاه معرفی کنید، دیگر مشکلی برای استفاده از مواردی که به اپل‌ آیدی نیاز دارند، نخواهید داشت. باز هم بیایید فرض کنیم که به هر دلیل موجه یا غیر موجهی، نتوانستید در این مرحله، اپل آیدی خود را وارد کنید یا حداقل، نیاز وارد کردن را در این مرحله نمی‌دانستید و حالا می‌خواهید اپل آیدی خود را بعد از نداشتن فرصت اولیه، وارد کنید:

نحوه فعالسازی اپل آیدی برای آی‌او‌اس ۱۰.۳ به بالا

فعالسازی اپل آیدی

مشخصا در این مرحله، متوجه شده‌اید که باید سریعا نسبت به آپدیت نسخه آی‌او‌اس خود، اقدام کنید، چراکه اگر از این نسخه آی‌اواس به پایین باشید، کار بسیار طولانی‌تری را در پیش رو خواهیم داشت. برای فعالسازی یک‌پارچه اپل آیدی، قدم‌های زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید، General و سپس About را انتخاب کنید.
  • Version را چک کنید و اگر نسخه اپل آیدی شما، ۱۰.۳ به بالا بود، از این آمورش استفاده کنید و اگر نه هم به سراغ تیتر بعدی بروید.
  • به تنظیمات گوشی خود، رجوع کنید.
  • گزینه Sign in to your iphone را انتخاب کرده و اپل آیدی و پسورد خود را وارد کنید و سپس گزینه آبی Sign in در گوشه بالایی صفحه را بزنید.
  • اگر پنجره Apple ID Security باز شد، گزینه Continue را انتخاب نکنید و به جای آن، در پایین به سراغ گزینه ‌Other Options بروید و سپس Don’t Upgrade را انتخاب کنید. شرایط و ضوابط اپل را قبول کرده و حالا شما اپل آیدی خود را برای تمامی سرویس‌ها، فعال کرده‌اید.

فعالسازی اپل آیدی برای آی‌اواس ۱۰.۲ به پایین

فعالسازی اپل آیدی

 

ابتدا ببینید، که اگر اپل آیدی شما، جای آپدیت دارد، آن را به‌روزرسانی کنید و اگر این‌طور نیست، که در این مرحله باید با ما همراه باشید. برای آی‌اواس ۱۰.۲ به پایین، ما مثل حالت بالا نمی‌توانیم، تمامی سرویس‌ها را به صورت یک‌جا، فعالسازی کنیم و باید مثلا آی‌مسیج و اپ‌استور را به صورت مجزا، فعال کنیم. به هر حال، در ادامه، فعالسازی هر یک از این سرویس‌ها را به صورت جداگانه برای آی‌او‌اس ۱۰.۲ به پایین، آموزش می‌دهیم.

  • آیتونز و اپ‌استور: این بخش برای دانلود موسیقی و برنامه، کاربرد دارد و فعالسازی آن از طریق اپل آیدی، حائز اهمیت زیادی است. برای این کار باید:
  1. به تنظیمات بروید.
  2. گزینه iTunes & App Store را انتخاب کنید.
  3. اپل آیدی و رمز خود را وارد کنید.
  • آیکلود: همان‌طور که از نام کلود برمی‌آید، این برنامه و قابلیت به فضای ابری محصولات اپل اشاره دارد، که به سبب آن می‌شود از سروس بکاپ و بازگردانی استفاده کرد. قابلیت دیگری که با فعالسازی آیکلود فعال می‌شود، پیدا کردن آیفون است؛ که می‌شود از طریق آن، گوشی گم‌شده یا خدانکرده، دزدیده شده را پیدا کرد. به هر حال برای فعالسازی این مورد باید:
  1. به تنظیمات بروید.
  2. iCloud را انتخاب کنید.
  3. اپل آیدی و پسورد مربوط به آن را وارد کنید.
  • فیس تایم: برای انجام این کار، کافی است تا با مراجعه به قسمت تنظیمات و سپس قسمت FaceTime، گزینه Use your Apple ID for FaceTime را انتخاب کنید و با وارد کردن اپل‌ آیدی و پسورد آن، نسبت به فعالسازی این مورد، اقدام کنید.
  • گیم‌سنتر: برای فعال کردن این مورد نیز باید راه تنظیمات را در پیش بگیرید؛ از طریق تنظیمات به گزینه Game Center بروید و در آن‌جا با انتخاب Sign In، اپل آیدی و پسورد خود را وارد کرده و این گزینه را نیز فعال کنید.

من که اصلا اپل آیدی ندارم…

تمامی شرایط بالا، قابل پیاده سازی هستند، اگر و تنها اگر، شما اپل آیدی خود را خریداری کرده یا ساخته باشید. مطمئن‌ترین راه برای دریافت یک اپل آیدی، این است که اگر دوستی، فامیلی، چیزی در خارج از ایران دارید، وظیفه ساخت اپل آیدی را به آن‌ها محول کنید؛ چراکه این‌گونه از اعتبار اپل آیدی خود مطمئن خواهید بود. راه دیگر، این است که نسبت به خرید اپل آیدی، اقدام کنید که راه پسندیده‌ای است و خیلی‌ها همین طریق را در پیش می‌گیرند. راه دیگر، ساخت یک اپل آیدی به دست خودتان است، که امکان خطا دارد و چندان هم راه آسانی به شمار نمی‌رود. به هر حال، اگر از طریق یکی از سه راه بالا، نسبت به دریافت اپل آیدی، عمل کرده‌اید باید توجه داشته باشید، که اپل روی مرزهای امنیتی خود، حساس است و شما زمانی که دارید از یک گوشی آیفون استفاده می‌کنید، نباید بسیاری از کارها، نظیر وارد کردن گیفت‌ کارت‌های نامعتبر را انجام دهید، چراکه بدین ترتیب، اپل آیدی شما، غیر فعال خواهد شد و پس از این غیر فعالی باید، نسبت به فعال کردن آن و خاموش کردن موقعیت مکانی خود، اقدام کنیئ.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار