کوالکام اپل را شکست داد

97b19bf90edd730db417c2ca15ff4a9e
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کوالکام از جمله کمپانی هایی محسوب می شود که همیشه دعواهایی با اپل در بحث پتنت و باقی قضایا دارد. حال در آخرین دعواهای میان این دو شرکت، کوالکام توانسته بر این کمپانی پیروز شود.

دادگاهی در چین دستور داده که برای ممنوعیت واردادت و فروش برخی آیفون ها در این کشور صادر شده است.  گوشی هایی که این امر شامل آنها می شود باید به آیفون ۱۰، ۸ و ۸ پلاس و مدل های قدیمی اشاره کرد. با توجه به گفته های این دادگاه، اپل  دو ثبت اختراع تعلق داشته به کوالکام را مورد نقض قرار داد. این موضوع شامل روشی برای تغییر ابعاد تصویر و حرکت بین اپلیکیشن های گوناگون در صفحه لمسی می شود. در این بین اپل به راحتی قادر است با عرضه بروزرسان نرم افزاری از حکم دادگاه خلاص شود. کوالکام بیش از یک سال پیش قصد داشت  چنین محدودیت هایی برای فروش آیفون در کشور بزرگی چون چین به وجود آورد.

ثبت اختراع مورد اشاره در بخش نرم افزاری می باشند و این کمپانی می گوید که در iOS 12 هیچ نقضی صورت نگرفته و به گونه ای این نسخه از حضور این چنینی در مورد ثبت اختراع ها جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این اپل در بیانیه ای می گوید:

مشتریان چینی می توانند تمامی مدل های آیفون را خریداری کنند.

محدودیت های قبل مدل های آیفون  جدیدتری از قبیل XS Max و XS و نیز XR را دربرنمی گیرد. این تنها موضوعی نمی شود که کوالکام می خواهد با آن مانع از فروش آیفون ها در چین شود. درباره اسمارتفون هایی که در ایالات متحده عرضه می شوند نیز کوالکام چنین اظهاری داشته اما در این منطقه اپل مشکلاتی نداشته و محدودیت هایی هم در کار نیست.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار