به گفته بلومبرگ: مدل جدید اپل واچ SE 2022 و اپل واچ ۷ در راه است

5f38b1e8482ce355a8bfb5c3c28186b1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نسل ساعت های هوشمند مدت زمان زیادی است که محبوب دل ها شده اند، طوری که اغلب دوستداران ساعت های کلاسیک نیز به سمت انتخاب ساعت های هوشمند کوچ کرده اند. سنت دیرین در این گجت های پوشیدنی به این شکل بوده است که علاوه بر سنجنش چند پارامتر مانند زمان و داشتن برخی امکانات مانند کرنومتر می توانند به یک دستبند سلامتی بدل شده است.  اپل که سردمدار تولید این محصولات است؛ سال گذشته از اپل واچ ۶ رونمایی کرد؛ ساعتی که می توانست بسیاری از قابلیت ها را روی مچ کاربر به نمایش گذارد. البته که دیریست اپل واچ به یک ابزار سلامتی محور بدل شده است تا یک ساعت ساده.

اپل‌اینسایدر به‌نقل از بلومبرگ بیان کرده ست که اپل بعد سلامتی این ساعت ها را در مدل بعدی خود یعنی اپل واچ ۷ در نظر گرفته است. البته که قطعا این مدل برتری هایی نیز باید نسبت به مدل پیشین خود داشته باشد. با این حال پیش بینی می شود که این ساعت از قابلیت سنجش گلوکر خون بی بهره باشد. گفتنی است که این شرکت قصد دارد اپل واچ SE را نیز که مدلی کاملا ورزشی است را در دست تولید قرار دهد.

مدل جدید اپل واچ SE 2022 و اپل واچ 7

شاید بد نباشد بدانید که از آخرین باز طراحی ساعت های هوشمند اپل سه نسل می گذرد. اخرین باز طراحی مربوط به اپل واچ ۴ بود،  اما حالا نسل ۷ این ساعت ها قرار است با تغییرات عدیده مواجه باشند. بنابراین انتظار کالبد جدید تر نمایشگر و فریم تخت مطابق محصولات دیگر می رود.

البته که مارک گِرمن از بلومبرگ مدعی است تفاوت اصلی اپل واچ ۷ با نسل گذشته در عملکرد پردازشی و نمایشگر پیشرفته تر است. به‌طورکلی، با این حال این گزارش جدید بازطراحی اپل واچ سری ۷ تکذیب نمی کند؛ اما این تغییر را تنها در ضخامت شاسی خلاصه می کند.

گِرمن تصریح کرده است که در بازطراحی ادعا شده ضخامت اضافی مدل ۲۰۲۱ موضوع قابل توجهی نخواهد بود تا بتوان نام بازطراحی را بر آن گذاشت.

با توجه به اطلاعات این گزارش این گجت هیجان انگیز از پردازنده سریع‌تر و برخی پیشرفت‌های اتصال بی‌سیم برخوردار است که پشتیبانی از باندهای بسیار پر سرعت (Ultra WideBand) یکی از آن ها است. در بالا اشاره شد که ظاهرا قابلیت نظارت بر گلوکز در اپل واچ ۲۰۲۱ وجود ندارد، اما احتمالا استفاده از آن در زمان دیگر پیش بینی می شود.

بد نیست بدانید که شایعات بسیاری در خصوص این قابلیت تا پیش از این در مورد نسل جدید ساعت هوشمند اپل وجود داشت؛ اما بر اساس گزارش قبلی این امکان وجود داشت که سری جدید از آن بهره مند باشد، اما در اطلاعاتی دیگر این ویژگی قبل از تجاری‌سازی برای قابلیت اطمینان و ثبات در حال آزمون‌وخطا است. به طوری که اپل در چند سال اخیر بارها این ویژگی را بررسی کرده است، اما این قابلیت در حال حاضر آماده پیاده سازی بر این محصولات نیست.

نا گفته نماند که اپل اختراعات بسیاری در زمینه نظارت بر قندخون بدون فرایند خون‌گیری را به ثبت رسانده است که در میان آن ها‌ می توان به اختراعی در سال ٢٠١٩ اشاره کرد که توسط بوی فرد تغییرات سطح گلوکز تجزیه و تحلیل می شد.

به گزارش بلومبرگ اپل مشغول کار روی ساعت هوشمند مقاوم تر است؛ اما برخلاف گزارش‌های قبلی، نسخه کاملا ورزشی که احتمالا با نام  Explorer یا Adventure معرفی شود، سال ۲۰۲۲ رونمایی و عرضه خواهد شد. دراین‌میان، ادعا شده که  اپل قصد تولید نسخه جدید اپل واچ SE و عرضه در همان سال را دارد؛ بنابراین، احتمالا می رود در سال ۲۰۲۲ بریا اولین بار با رونمایی سه نسخه از اپل واچ مواجه باشیم.

ناگفته نماند که پیش بینی شده اپل واچ سری ۸ با در نظر گرفتن تمرکز اپل بر قابلیت‌های سلامتی، می‌تواند سنسور سنجش دمای بدن را نیز بهره مند باشد. با وجود اینکه اپل به احتمال بسیار کمی تا پایان سال جاری از ساعت جدید خود رونمایی کند، اما تا زمان رونمایی اطلاعات بیشتری  از این گجت پوشیدنی فاش خواهد شد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار