گلکسی زد فولد ۳ با دکمه‌های لمسی از راه می‌رسد

2955773007ee8b7544dc0db8b0d106bd
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سامسونگ با طراحی جدید دکمه‌های لمسی برای Galaxy Z Fold پتنت آن را برای خود ثبت کرد.

شرکت کره‌ای سامسونگ برای توسعه سری Galaxy Fold کار و تلاش ذهنی زیادی کرده اما تا به حال این دستگاه تاشو به بازار مصرف وارد نشده است. به هرحال بسیاری از ایده‌های جدید طراحی Galaxy Z Fold توسط سامسونگ ثبت اختراع شده‌اند که همراه با این ثبت اختراع اخیر، که برای طراحی دکمه‌های لمسی در کناره گوشی گلکسی Z Fold 3 انجام گرفت، اطلاعاتی هم از این پتنت فاش شد.

آنچه از این حق ثبت اختراع درز کرده مربوط به طراحی دکمه‌های لمسی در لبه‌های کناری گوشی Galaxy Z Fold 3 است؛ این دکمه‌ها می‌توانند همانند قبل به‌عنوان دکمه پاور و میزان صدا عمل کنند و دقیقا مانند یک دکمه فیزیکی می‌توان آنها را از نظر فنی به عملکردهای دیگر نیز اختصاص داد.

blank

باتوجه به اینکه هنوز اطلاعاتی از جزئیات فنی این طرح در دسترس نیست، اما حدس همه بر این است که این دکمه‌های لمسی به فشار هم حساس هستند چون در غیر این صورت با کوچکترین تماس انگشت دکمه‌ها فعال می‌شوند و از نظر کاربران این یک ویژگی منفی، محسوب می‌شود.

ایده و طراحی دکمه‌های جانبی لمسی/حساس جدید نیستند وگوشی HTC U11 دارای لبه‌های حساس به فشار و لمسی بود و نیز سامسونگ در سال ۲۰۱۸ این فناوری دکمه حساس به فشار را برای یکی از محصولات خود ثبت کرد. بنابراین بسیار بعید است که سامسونگ سال‌ها بعد از عملی نشدن این ایده در گوشی‌های سری S گلکسی و رها کردن آن؛ حالا دوباره بخواهد این فناوری را در Galaxy Z Fold 3 پیاده کند، اما نمی‌توان این موضوع را منکر شد که سامسونگ حداقل به فکر افزودن این فناوری در محصول تاشو ممتاز خود افتاده است.

بسیار عجیب است اگر سامسونگ در Galaxy Z Fold 3 این طراحی دکمه را داشته باشد زیرا این دکمه‌های حساس به فشار و لمسی در بین کاربران چندان محبوب نیستند و در مقایسه با دکمه‌های فیزیکی دارای دقت عمل کمتری در انجام عملکردها هستند. این ثبت ایده‌ها بیشتر برای جلب توجه و از حیله‌های سامسونگ است اما زمان مشخص خواهد کرد که این گوشی با چه طراحی‌ای وارد بازار می‌شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار