کوالکام ۴ دسامبر از پردازنده جدید رونمایی می کند

b681f282b29fa50e52cf0c1a2712d145
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت کوالکام در نظر داشته پیش از آغاز سال میلادی جدید پردازنده جدیدی را رونمایی کند. پردازنده ای که ۴ دسامبر امسال معرفی خواهد شد و کمپانی کانادایی می خواهد آن را در رویداد اختصاصی معرفی کند.

تاکنون شرکت های بسیاری برای معرفی پردازنده جدید دست به کار شدند و از جمله باید به هوآوی، اپل و چندی دیگر اشاره کرد. هر یک از این شرکت ها با معرفی محصولی قابل توجه توانستند نظر مخاطبان را جلب کند.

از یک سو هوآوی کایرین ۹۸۰ هشت هسته ای ۷ نانومتری قدرتمند خود را معرفی کرد و در سوی دیگر اپل با معرفی A12بایونیک از چیپی رونمایی کرد که در نوع خود قابل توجه است. حال نوبت کوالکام رسیده تا برای رقابت با رقبا سرسخت دست به کار شده و نسل جدید پردازنده خود را معرفی کند. چیپی که انتظار داریم اسنپدراگون ۸۱۵۰ نام گیرد و پیشتر نیز شایعاتی پیرامون آن منتشر شد.

گفته می شود این پردازنده از نوع ۷ نانومتری خواهد بود اما عملکردی قابل توجه خواهد داشت. سال جاری کوالکام پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۴۵ را دردسترس سازندگان اسمارتفون قرار داد.

حال برای سال ۲۰۱۹ مدل دیگری را در دست توسعه دارد که مشخص نیست آیا اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود یا اسنپدراگون ۸۱۵۰. زیرا تاکنون در بیشتر شایعات و گزارش ها به نام اسنپدراگون ۸۱۵۰ اشاره شده است. کوالکام در رویداد Qualcomm Technology Summit هاوایی ۴ دسامبر احتمالا این پردازنده قدرتمند نسل جدید را رونمایی خواهد کرد.

مشخص نیست آیا شاهد معرفی چیپ میان رده در این رویداد خواهیم بود یا آن که کوالکام تنها به معرفی اسنپدراگون ۸۱۵۰ می پردازد. همانطور که گفته شد، اسنپدراگون ۸۱۵۰ تحت فرآیند ۷ نانومتری مشابه محصول اپل و هوآوی تولید می شود تا نه تنها عملکرد بهتری پیدا کند بلکه با ابعادی کوچکتر میزان تولید حرارت آن کاهش یابد. به هر حال انتظار داریم این پردازنده را در رویداد ۴ دسامبر کوالکام شاهد باشیم.

احتمالا گلکسی اس ۱۰ سامسونگ اولین اسمارتفون با چیپ موردبحث کوالکام خواهد بود.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار