کمپانی مایکروسافت کیت توسعه‌ی ویژوال استودیوی خود را برای اتریوم راه‌اندازی کرد

6f97a0fac146d0fc3c718563a0a0c664
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کمپانی مایکروسافت کیت توسعه‌ی ویژوال استودیوی خود را برای اتریوم راه‌اندازی کرد

کمپانی مایکروسافت همچنان در حال توسعه و گسترش مجموعه ابزارهای سازمانی بلاک‌چینش است چراکه به‌تازگی کیت توسعه‌ی بلاک‌چین آژور مبتنی‌بر اتریوم را به‌صورت یک افزونه برای ویژوال استودیو منتشر کرده است.

کمپانی مایکروسافت چند روز پیش در وب سایت خود به صورت رسمی آغاز به کار کیت ویژوال استودیو را اعلام کرد. این کیت امکانات و ویژگی‌های ویژه‌ای را در اختیار برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان با استفاده از این کیت می‌توانند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز برای بلاک‌چین عمومی اتریوم و سرویس بلاک‌چین آژور را طراحی کنند و توسعه دهند. جالب است بدانید که در این کیت چند ابزار بلاک‌چین متن باز نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل ابزارهای سولیدیتی (Solidity) و تروفل (Truffle) هستند. سولیدیتی یک زبان برنامه‌نویسی است که با استفاده از آن می‌توان قراردادهای  هوشمند اتریوم را نوشت و تروفل نیز مانند نرم‌افزار ویژوال استودیو، محیطی برای طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است.

خبر خوش برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای و به‌ویژه برنامه‌نویسانی که با استفاده از نرم‌افزار قدرتمند ویژوال استودیو به کدنویسی می‌پردازند این است که کیت توسعه بلاک‌چین آژور به‌عنوان یک افزونه برای ویژوال استودیو ارائه می‌شود این کیت با سیستم‌عامل‌های ویندوز و مکینتاش سازگار خواهد بود.

اگر با نرم‌افزار قدرتمند ویژوال استودیو آشنایی ندارید باید بدانید که این نرم‌افزار برای نوشتن و کامپایل کدها در زمان توسعه یک نرم‌افزار، اپلیکیشن و حتی وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که کمپانی مایکروسافت از سال‌ها اخیر در حال طراحی و توسعه سیستم بلاک‌چین خود بوده است انتشار خبر راه‌اندازی کیت توسعه ویژوال استودیو برای اتریوم خیلی هم تعجب‌آور نبود. البته این کمپانی در سال گذشته نیز یک کیت توسعه‌دهنده مبتنی بر کلاد را برای بلاک‌چین آژور خود راه‌اندازی کرده بود البته این کیت برای توسعه آفلاین در نظر گرفته شده بود.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار