نوت ۱۰ پرو به همراه باتری ۴۱۷۰ میلی آمپری عرضه می‌شود

8c6d1865252b72273259d56051a2476c
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گلکسی نوت ۱۰ آخرین گل سرسبد سامسونگ در سری نوت بود که حالا نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آن نیز با نام نوت ۱۰ پرو به آن اضافه شده است. مهم ترین چالشی که در مورد این دو گل سرسبد سامسونگ وجود دارد حضور یک باتری قدرتمند ۴۱۷۰ میلی آمپری و حداقل حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت بر روی آن ها می‌باشد.

چندی پیش دنیای مجازی شاهد حضور رندرهایی از گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو بود که طی آن با طراحی ظاهری و منحصر به فرد این دو دستگاه آشنا شدیم. حالا شایعاتی حول مشخصات و قابلیت هایی این دو دستگاه در دنیای مجازی مطرح هستند که درمورد ظرفیت باتری صحبت می‌کنند.

blank

موضوع ظرفیت باتری در دو گل سرسبد سامسونگ کمی حاشیه‌ای شده است و دیگر به اعداد و ارقام موجود در این بین نمی‌شود اعتماد کرد. برای مثال چندی پیش شایعه‌‌ای مبنی بر وجود یک باتری ۴۵۰۰ در نوت ۱۰ پرو و یک باتری ۴۳۰۰ در نوت ۱۰ بودیم که اندکی بعد شایعه‌ی دیگری مبنی بر حضور باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری در نوت ۱۰ جای آن را گرفت!

جالب تر اینکه حالا اعدادی برای ظرفیت باتری این دو دستگاه عرضه شده‌اند که هیچ شباهتی به اعداد و ارقام قبلی ندارند و هیچ بعید نیست که این مورد هم شایعه‌ای بیش نباشد! همانطور که در بالا اشاره شد شایعات جدید حاکی از وجود یک باتری ۴۱۷۰ میلی آمپری در هر دو دستگاه می باشد.

آیا این ظرفیت باتری حقیقت دارد؟

اگر تمام شایعات موجود در این زمینه را دور بریزیم واقعا زمان آن رسیده است که ببینیم ظرفیت باتری این دو دستگاه چه میزان خواهد بود؟‌

همانطور که روشن است نوت ۱۰ پرو دارای مشخصاتی در حد و اندازه‌ی اس ۱۰ نسخه‌ی ۵G خواهد بود،‌ که این دستگاه از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد. اما در گوشی های نوت ما شاهد قلم استایلوس هستیم که قسمتی از فضای باتری را اشغال می‌کند، اما ترفند سامسونگ برای ایجاد فضای بیشتر به کارگیری چینش دوربین افقی می‌باشد. اندازه‌ی این دستگاه از اس ۱۰ که دارای باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری است کمی بزرگتر است و جک هدفون در آن حذف شده است. با این حال باز هم منظقی نیست که بتواند در اندازه‌ای که نوت ۱۰ دارد باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری تعبیه کند. مگر اینکه قلم استایلوس را از آن حذف کند! که این کار تقریبا غیرممکن است.

از حافظه‌ی داخلی چه خبر؟

یکی از خبرهای خوب که در زمینه‌ی حافظه‌ی جانبی این دو دستگاه به گوش می‌رسد این است که نوت ۱۰ در حالت پیش فرض دارای یک حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است که این مقدار برای نوت ۱۰ پرو به ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد! علاوه بر این کاربران می‌توانند به کمک یک کارت حافظه‌ی SD حافظه‌ی داخلی این دستگاه را تا ۱ ترابایت افزایش دهند.

انتظار می‌رود در کنار این کانفیگ های حافظه‌ شاهد یک رم ۸ گیگابایتی در هر دو دستگاه باشیم که در کنار یک پردازنده‌ی قدرتمند تعبیه شده است. مثل همیشه سامسونگ در گل های سرسبدخود از دو کانفیگ برای تراشه‌ی داخلی استفاده می‌کند. به طوریکه آمریکایی ها از نسخه‌ی دارای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده خواهند کرد و این موضوع برای افراد دیگر در اکثر نقاط دنیا با تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۲۵ به وقوع خواهد پیوست.

دیگر مشخصات دو گل سرسبد سامسونگ

گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو بر روی اندروید پای اجرا می‌شوند و از آخرین رابط کاربری سامسونگ One UI بهره مند خواهند شد. این دو دستگاه در دو نسخه‌ی متفاوت عرضه می‌شوند که یکی از اینترنت ۴G و دیگری از اینترنت ۵G پشتیبانی خواهد کرد. هر دو دستگاه از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کنند و فست شارژ ۲۵ واتی را با خود به همراه دارند. دوربین اصلی سه گانه و چهار گانه در نسخه‌های مختلف این دو دستگاه به چشم می‌خورد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار