نقد و بررسی گوشی +Honor 30 pro

0feea0d95f506c95e8e53a75f4e2f2c1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نقد و بررسی گوشی +Honor 30 pro

گوشی +Honor 30 pro با ویژگی های عالی توسط شرکت Honor به بازار عرضه شد. این محصول تحت عنوان دومین گوشی با کیفیت از نظر قابلیت های تصویربرداری شناخته شده است. گوشی آنر ۳۰ پرو پلاس در مقایسه با  گوشی های هواوی از جمله میت ۳۰ پرو ۵G و اوپو فایند ایکس ۲ پرو از کیفیت بالاتری برخوردار است.

طراحی گوشی +Honor 30 pro

این گوشی دارای حاشیه های بسیار کمی است و جنس فرم آن از آلومینیوم است. در حدود ۱۹۰ گرم وزن دارد که نشان دهنده کیفیت بالای ساخت آن است. کیفیت نمایشگر فوق العاده ای دارد که بر روی آن دو حفره وجود دارد که محل قرارگیری سنسورهای دوگانه است. نمایشگر گوشی+Honor 30 pro حجم بسیاری دارد که نسبت به بدنه آن در حدود ۸۹.۹ درصد است. تنظیمات صدا و پاور در قسمت راست گوشی قرار گرفته است و یک اسپیکر بسیار ظریف نیز در قسمت بالایی گوشی وجود دارد.

از دیگر قسمت های گوشی نیز می توان به ماژول مستطیل شکل و عمودی آن اشاره کرد که شامل دو قسمت راست و چپ است. در قسمت چپ، شاهد سه سنسور هستیم که به صورت یک قالب مربعی شکل در کنار هم جای گرفته اند. در قسمت راست نیز فلش ال ای دی قرار دارد.

+Honor 30 pro

دوربین گوشی +Honor 30 pro

دوربین این گوشی دارای چهار سنسور در قاب پشت گوشی است که شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی،  سنسور ۸ مگاپیکسل تله فوتو، سنسور ۱۶ مگاپیکسل اولترا واید و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق است. در تنظیمات دوربین گوشی +Honor 30 pro، ویژگی هایی از جمله Live Focus، HDR و پانوراما استفاده شده است. همچنین دوربین فیلمبرداری عملکرد بالایی دارد و از جمله قابلیت های آن ضبط اسلوموشن است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور بسیار بزرگ ۱.۲۸/۱ اینچی سونی است که از قدرت رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است. از این نظر نیز بین این گوشی و گوشی P40 پرو هوآوی برتری وجود ندارد . البته برخلاف گوشی هواوی، دوربین گوشی +Honor 30 pro فاقد لرزشگیر اپتیکال است.

دوربین سلفی گوشی دارای دو سنسور است یک سنسور اصلی با تراکم ۳۲ مگاپیکسل با  بازشدگی دیافراگم f/2.0 و یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/2.2 است. بنابراین دوربین گوشی +Honor 30 pro در زمینه تصویربرداری و فیلمبرداری از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است و از ویژگی های مثبت برای این رده از گوشی های آنر محسوب می شود. به علاوه این گوشی هوشمند از مزیت HDR  نیز برخوردار است. با وجود قابلیت HDR  در گوشی، محدوده دینامیکی ( نسبت روشنی تصویر به تاریکی) تصاویر بیشتر می شود. با استفاده از این قابلیت ویرایش تصویر بهتر صورت می گیرد و می توان با انتخاب نواحی مناسب هر عکس و ترکیب هر یک از آنها، تصویر ایده آلی را ایجاد کرد.

+Honor 30 pro

سخت افزار و نرم افزار گوشی +Honor 30 pro

این گوشی هوشمند بر اساس آخرین نسخه اندروید ۱۰ ساخته شده است و به روز ترین قابلیت های نرم افزاری را می توان در این گوشی مشاهده کرد. نصب و راه اندازی تمام قابلیت های نرم افزاری در این گوشی توسط یک تراشه ۷ نانومتر پلاس امکان پذیر است. تراشه هشت هسته ای در کنار پردازنده گرافیکی  Mali-G76 MP16قدرت فوق العاده ای برای کاربران خود ایجاد کرده است. استفاده از این پردازنده گرافیکی نقش بسیار موثری در اجرای برنامه ها و بازی های اجرایی در این گوشی هوشمند دارد.

گوشی +Honor 30 pro بر مبنای حافظه دستگاه شامل دو مدل مختلف می شود:

  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

البته ناگفته نماند که گوشی هوشمند آنر قابلیت اضافه کردن یک کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت را نیز دارد. از دیگر مزیت های این مدل گوشی می توان به سرعت عمل بالای انتقال اطلاعات آن اشاره کرد.

+Honor 30 pro

باتری و شارژدهی گوشی +Honor 30 pro:

از دیگر ویژگی های خوب گوشی هوشمند آنر قدرت باتری آن است. باتری گوشی آنر ۳۰ پرو پلاس دارای ظرفیت چهار هزار میلی آمپر بر ساعت بوده که از قدرت شارژ سریع ۴۰ واتی برخوردار است. البته گفتنی است که این گوشی هوشمند به  قابلیت شارژ سریع وایرلس ۲۷ وات به همراه شارژ معکوس ۵ واتی نیز مجهز است. به همین دلیل است که از نظر شارژدهی از سرعت بسیار بالایی بهره مند است. همچنین می توان این گوشی هوشمند را توسط پایه های نگه دارنده شارژ وایرلس گوشی در خودرو شارژکرد.

سایر مشخصات +Honor 30 pro:

از دیگر مشخصات گوشی هوشمند آنر عدم وجود جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است. جدیدترین نسخه وای فای، جدیدترین نسخه بلوتوث با ورژن ۵.۱، مادون قرمز و NFC  نیز از دیگر قابلیت های گوشی +Honor 30 pro به شمار می آید. در نهایت می توان به رنگ بندی این گوشی اشاره کرد که شامل نقره ای، سبز و مشکی است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار