موزیلا یک نسخه آزمایشی از مرورگر فایرفاکس را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد

0f165f21dcecd4b751ea264646b665d0
زمان مطالعه: 1 دقیقه

اولین لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده ARM برخوردار بودند و بر روی آن‌ها سیستم‌عامل ویندوز نصب شده بود در سال گذشته روانه بازار شدند. البته این لپ‌تاپ‌ها از قدرت آنچنان بالایی برخوردار نبودند اما از آن‌جایی که از تراشه اسنپدراگون و همچنین پردازنده‌های x86 تشکیل شده بودند باتری کم‌تری مصرف می‌کردند. از این‌رو برای انجام کارهای معمولی روزانه که نیازی به گرافیک خاصی نداشت مانند سرچ در گوگل بسیار مناسب بودند.

جدا از این‌ها به تازگی کمپانی موزیلا نسخه آزمایشی مرورگر فایرفاکس را طراحی و تولید کرده است که مخصوص لپ‌تاپ‌هایی است که از ویندوز ۱۰ و همچنین پردازنده ARM برخوردارند. ویژگی این مرورگر فایرفاکس این است که به بهینه‌سازی‌هایی که بر روی لپ‌تاپ‌هایی با ویندوز ۱۰ و همچنین پردازنده ARM انجام می‌دهد موجب می‌شود عمر باتری لپ‌تاپ افزایش پیدا کند.

برای فراگیرشدن این دیوایس‌ها باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنید. در حال حاضر خیلی زود است که بتوان از آن‌ها استفاده کرد. در کنار اینکه کمپانی موزیلا در حال کارکردن بر روی مرورگر بهینه‌شده برای لپ‌تاپ‌های خود با پردازنده ARM است سایر کمپانی‌ها مانند مایکروسافت و گوگل نیز به دنبال بهینه‌کردن مرورگرهای خود بر روی لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده ARM هستند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار