مقایسه هواوی p50 و p50 pro

098665af2bb47d21cf2b3938d7b14af3
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هواوی p50 و p50 pro دو گوشی جدید شرکت هواوی هستند که در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۱ معرفی شدند و احتمال می‌رود در ماه سپتامبر به تولید رسیده و روانه بازار شوند. گوشی‌هایی با ظاهر بسیار عجیب در بخش طراحی دوربین که با سیستم‌عامل رسمی هواوی یعنی هارمونی ۲ در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌های این دو گوشی بپردازیم تا متوجه شوید نسخه pro چه امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد. لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

blankتفاوت‌های ظاهری هواوی p50 و هواوی p50 pro

بنابر اطلاعات رسمی منتشر شده، نسخه p50 در حدود ۱۴ گرم نسبت به نسخه pro وزن سبک‎تری دارد و تا حدودی ابعادش کوچک‌تر است. بر اساس تصاویر منتشر شده احتمالاً نمایشگر نسخه pro از حاشیه های سمت چپ و راست کمی خمیدگی خواهد داشت؛ در حالیکه p50 از یک صفحه نمایش صاف بهره می‌برد. همین خمیدگی باعث شده که در حدود ۳ درصد ‏ p50 pro بیشتر از نسخه معمولی پنل جلویی را به خود اختصاص بدهد. در نسخه pro، ۹۱.۲ درصد از پنل جلویی را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است. 

در هر دو مورد در در لبه‌های بالایی و پایینی گوشی اسپیکرهای استریو دیده می‌شوند، ولی متاسفانه خبری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیست. هیچ حسگری هم برای ثبت اثر انگشت روی بدنه دیده نمی‌شود، اما باتوجه به اینکه امروزه ثبت مشخصات بیومتریک، به لحاظ امنیتی ضروری است، این ویژگی بر روی صفحه نمایش پیاده شده. یعنی هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند.

تفاوت‌های سخت‌افزاری هواوی p50 و هواوی p50 pro

گوشی p50 هواوی در بخش پردازنده مرکزی خود شامل ۱ تراشه ۵ نانومتری با عنوان اسنپدراگون ۸۸۸ است اما p50 pro دارای دو تراشه کایرین ۲۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ است. به لحاظ پردازنده گرافیکی نیز باید گفت تراشه آدرنو ۶۶۰ بر روی هر دو به کار رفته است، اما در نسخه pro در کنار این تراشه یک تراشه دیگر به نام Mali-G78 MP24 نیز قرار داده شده. به لحاظ میزان حافظه و حافظه داخلی ‏p50 دو نسخه و p50 pro در چهار نسخه عرضه می‌شوند که به شرح زیر است:

هواوی p50:

  • با حافظه رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی

هواوی p50 pro:

  • با حافظه رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی
  • با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی

اصلی‌ترین تفاوت بین این دو گوشی مربوط به دوربین‌های آن‌ها است دوربین p50 دارای مشخصات زیر است:

  • یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی ( لنز واید ۲۳ میلی‌متری، ۱.۲۸/۱ اینچ سایز سنسور، ۱.۲۲ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار چندسویه با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزشگیر اپتیکال، f/1.8)
  • یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی (لنز پریسکوپ ۱۲۵ میلی‌متری تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۵ برابر، f/3.4)
  • یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی (لنز اولتراواید ۱۶ میلی‌متری، f/2.2)
  • دوربین سلفی با یک لنز واید ۱۳ مگاپیکسلی (f/2.4)

و اما دوربین p50 pro مشخصات زیر را دارد:

  • یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی (لنز واید ۲۳ میلی‌متری، ۱/۱.۲۸ اینچ سایز سنسور، ۱.۲۲ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار چندسویه با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزشگیر اپتیکال، f/1.8)
  • یک لنز  ۶۴ مگاپیکسلی (لنز پریسکوپ ۹۰ میلی‌متری تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۳.۵ برابر f/3.5)
  • یک لنز اولترا واید  ۱۳ مگاپیکسلی با اندازه ۱۳ میلی‌متر (f/2.2)
  • یک لنز  ۴۰ مگاپیکسلی سیاه و سفید با اندازه ۲۳ میلی‌متر (f/1.6)
  • دوربین سلفی با یک لنز واید ۱۳ مگاپیکسلی (f/2.4)

blankتفاوت در باتری هواوی p50 و هواوی p50 pro

هردوی این گوشی‌ها دارای یک باتری غیرقابل تعویض هستند. نسخه p50 به باتری با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر مجهز است، اما باتری p50 pro ظرفیتی معادل ۴۳۶۰ میلی‌آمپر دارد. در داخل جعبه هر دو گوشی یک شارژر سریع ۶۶ واتی قرار داده شده. نسخه pro توانایی شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی را نیز دارد، اما p50  از این فناوری بی بهره است.

جمع‌بندی

هواوی p50 و p50 pro هر دو گوشی‌های جدیدی از شرکت هواوی هستند که به‌زودی وارد بازار خواهند شد. اصلی‌ترین مشخصه این گوشی‌ها مجهز بودن به سیستم‌عامل هارمونی ۲ است که توسط خود شرکت هواوی جهت مبارزه با تحریم‌های اقتصادی آمریکا توسعه داده شده. گوشی p50 در سه رنگ مشکی طلایی و سفید تولید خواهد شد اما نسخه pro در ۵ رنگ مشکی طلایی سفید صورتی و آبی روانه بازار می‌شود. این دو نسخه به لحاظ قیمت حدود ۲۰۰ یورو با یکدیگر اختلاف دارند. p50 قیمتی معادل ۶۰۰ یورو و نسخه pro با قیمتی معادل ۸۰۰ یورو به دست کاربران خواهند رسید. این گوشی می‌تواند نقطه عطفی برای شرکت هواوی باشد. زیرا بازخود کاربران نسبت به سیستم‌عامل جدید بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار