مقایسه نوکیا۸، آیفون۷و گلکسی اس۸

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت نوکیا پیشتر از پرچمدار جدید خود نوکیا ۸ رونمایی به عمل آورد و این در حالی بوده که دو گوشی هوشمند آیفون ۷ و گلکسی اس ۸ مدت ها قبل توسط کمپانی های سازنده اپل و سامسونگ معرفی و عرضه شدند. نوکیا ۸ پرچمدار قابلی از شرکت فنلاندی محسوب شده که نوکیا آن را با همکاری HMD طراحی کرده و به تولید می رساند.

 

باتوجه به مشخصات اعلامی، این اسمارتفون حقیقتا قابل توجه است و با معرفی آن موجب تحسین همگان شد. در این مطلب قصد داریم مقایسه ای بین سه پرچمدار آیفون ۷، گلکسی اس ۸ و نوکیا ۸ داشته باشیم تا مشخص شود کدامیک از این اسمارتفون ها ارزشمند و قابل توجه هستند.

 

مشخصات

 

نوکیا ۸ از مشخصاتی چون صفحه نمایش ۵.۳ اینچی QHD، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، سیستم عامل اندروید ۷.۱ نوقا، باتری ۳۰۹۰ میلی آمپری، دوربین اصلی دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و برخی ویژگی های دیگر بهره می برد.

 

در سوی دیگر گلکسی اس ۸ شامل مشخصاتی چون صفحه نمایش ۵.۸ اینچی QHD+، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و برخی ویژگی های دیگر می شود.

 

آیفون ۷ نیز با مشخصاتی همانند صفحه نمایش ۴.۷ اینچی ۷۵۰ پیکسلی، پردازنده Apple A10 Fusion،  حافظه رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، سیستم عامل iOS 10، باتری ۱۹۶۰ میلی آمپری، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی همراه است.

 

ویژگی ها و قیمت

 

هر سه اسمارت‌فون از مشخصات قابل توجه بهره می برند و ویژگی های مختلفی توسط شرکت سازنده برای آنها در نظر گرفته شده تا محصولی کامل به شمار روند. نوکیا ۸ می تواند همزمان به ضبط ویدئو از طریق دوربین جلو و عقب بپردازد که بیشتر برای شبکه های اجتماعی مفید است. بنابراین در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود چنین قابلیتی جهت گرفتن لایو استریم مناسب خواهد بود. این تلفن هوشمند با فناوری OZO Audio می تواند صدا ۳۶۰ درجه را در حین ضبط ویدئو به ثبت برساند که کیفیت شفافی هنگام پخش خواهد داشت. این قابلیت در دوربین واقعیت مجازی OZO شرکت نوکیا به کار گرفته شده و این بار در نوکیا ۸ شاهد آن هستیم. با این حساب یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه محصول شرکت فنلاندی صدا گسترده و باکیفیت است.

 

البته سامسونگ گلکسی اس ۸ طراحی جذابی داشته و به دوربین باکیفیت  و پیشرفته مجهز شده است که دست کمی از نوکیا ۸ ندارد. البته نوکیا ۸ را باید نخستین پرچمدار نوکیا پس از چندین سال سکوت دانست از این رو وجود ایرادی قابل چشم پوشی بوده و باید انتظار داشت کمپانی نوکیا در آینده محصولات پربار و کاملی را به بازار عرضه دارد، هرچند که محصولات فعلی نیز دست کمی از رقبا نداشته و قابل تامل هستند.

 

صفحه نمایش AMOLED گلکسی اس ۸ موجب کاهش مصرف انرژی شده و نسبت کنتراست خوبی را نمایش می دهد. آیفون ۷ نیز در بخش دوربین ویژگی کاملی برای آن در نظر گرفته شده و محصولی قابل توجه است. همچنین با سخت افزاری رده بالا یک اسمارتفون قدرتمندی در میان دیگر رقبا محسوب شده که همین ویژگی ها آن را به یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند تبدیل کرده است.

 

در زمینه قیمت باید بیان داشت که نوکیا ۸ با قیمت ۵۹۹ یورو، آیفون ۷ با قیمت ۷۵۰ یورو و گلکسی اس ۸ با قیمت ۶۹۹ یورو در بازار به فروش می رسد. بنابراین هر سه مدل قابل توجه هستند و می توانند مطابق با انتظارات ظاهر شده و محصولی چشمگیر به نظر برسند.

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار