مقایسه حالت پرتره در تلفن های هوشمند وان پلاس ۵ و آیفون ۷ پلاس/قسمت اول

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دوربین دوگانه این روزها در هر گوشی هوشمند جدیدی قابل مشاهده است. شرکت های مختلفی چون سامسونگ، ال جی و برخی دیگر تصمیم گرفتند تا محصولات خود را برای عملکرد دوربین بهتر با سنسور دوگانه در عقب همراه سازند. سال ۲۰۱۶ شرکت هوآوی P9 و ال جی G5 را به سنسور دوربین زاویه بازی مجهز کردند. حال در این میان اپل و وان پلاس نیز چنین دوربینی را به محصولات جدید خود افزودند.

 

اینکه شما با P10 می توانید تصاویر سیاه و سفید زیبایی داشته باشید یا در G6 با لمسی به تصویربرداری باکیفیت بسنده کنید موضوع متفاوتی است. اما در دو گوشی هوشمند مورد مقایسه ما یعنی وان پلاس ۵ و آیفون ۷پلاس ما حالت پرتره را در این دو محصول به چالش کشیدیم تا مشخص شود کدامیک یک از اسمارتفون شایستگی پیروزی را در چنین بخشی دارند.

دوربین های دو محصول موردبحث از زوم اپتیکال بهره می برند و قابلیت تصویربرداری در حالت پرتره نیز شامل حال آنها شده است. اگرچه یکی از اسمارتفون ها برای سال ۲۰۱۶ و دیگری برای ۲۰۱۷ است جای تعجبی نداشته زیرا محصول اپل توانا رقابت با پرچمداران سالی جاری را دارد.

وان پلاس ۵ یک لنز تله ای در پشت آن جای گرفته که از نوع ۱۶ مگاپیکسلی دوگانه بوده اما آیفون ۷ پلاس به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است و در قسمت سلفی نیز سنسور ۷ مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شد. البته وان پلاس ۵ نیز در بخش سلفی دوربین باکیفیتی دارد.

 

به هر حال با مشاهده مطلب می توانید به خوبی کیفیت را مقایسه کنید:

blank

blank

 

وان پلاس ۵ به نظر می رسد کیفیت تصویر ترکیبی داشته و نتایج دو مدل تقریبا یکسان هستند. وان پلاس ۵ تصویر قابل قبولی به ثبت رسانده و این کیفیت در کنار وان پلاس ۴ اختلاف کیفیت بالایی دارد. اما آیپد پلاس توانسته جزئیات را به شکل بهتری نشان دهد و رنگ ها طبیعی به نظر می رسند.

اما در وان پلاس کمی رنگ ها تیره تر به نظر می رسند و تار مشاهده می شود. در تصاویر وان پلاس طبیعی جلوه نمی کند و از سوی دیگر آیفو ن۷ پلاس جلوه طبیعی و جذاب تری دارد. اگرچه نباید وان پلاس ۵ را نامطلوب دانست و این مقایسه نشان می دهد وان پلاس توانسته نسبت به سال گذشته محصولی بهتر در زمینه دوربین توسعه دهد.

 

blank

 

وان پلاس ۵ نسبت به قبل بسیار بهتر شده است. تصویری که در صحنه دوم قابل مشاهده است بسیار واضح به نظر می رسد. تفکیک دو تصویر بسیار آسان بوده و دشواری ندارد. البته آیفون ۷ پلاس نسبت به وان پلاس ۵ تصویری نرم و شفافی ارائه داده است.

 

تصاویر آیفون دارای کنتراست بیشتر و گرمی است و نسبت به وان پلاس ۵ احساس بهتری به دست می دهد. البته وان پلاس ۵ نیز در زمینه رنگ خوب عمل کرده است.

 

 

به طور کلی وان پلاس ۵ تصویر خیره کننده تری نسبت به آیفون ۷ در تصویر ارائه داده که جالب توجه بوده اما نباید هیچ یک از اسمارتفون ها را نامطلوب دانست.

 

blank

 

در این صحنه تصمیم گیری سخت تر است. در حالی که بیشتر نتایج سناریو مشابهی داشته در تصویر سوم عکس آیفون واضح بوده و به نظر می رسد وان پلاس ۵ نیز پس از آن یک تصویر خوبی به شمار می رود.

این تصویر با پس زمینه شلوغ خوب عمل کردند و تصاویری را به ثبت رساندند که نمی توان ایراد بسیاری گرفت. به جز آن که تصویر آیفون رنگ های سردی داشته اما وان پلاس ۵ با تصویری که رنگ های گرمی داشته، همراه است.

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار