معرفی گوشی هوآوی P Smart S

fd075c53c348041ae0293e6de7441a8a
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هوآوی  P Smart S را با پردازنده کرین ۷۱۰p و دوربین قدرتمند ۶۴ رونمایی کرد

هوآوی نیز به مانند برند شیائومی چندیست در بازار جهانی گوشی هوشمند غوغا به پا کرده است. البته ناگفته نماند این برند بسیار قبل تر از شیائومی بر سر زبان ها افتاده. برند هوآوی با ارائه گوشی های مقرون به صرفه و در نوع خود کاربردی توانسته نیاز بسیاری از کاربرانی که مایل به پرداخت هزینه های بالا برای گوشی موبایل نیستند را مرتفع سازد. در کنار مدل های متنوع پی اسمارت این بار نوبت به معرفی یکی دیگر از عضو های این خانواده رسیده است. گوشی هوآوی P Smart S جدید ترین مدل از این برند است.

اگر بخواهیم ویژگی های این گوشی هوشمند را در چند سطر به طور اجمالی معرفی کنیم، می توانیم به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و تغذیه از تراشه کرین ۷۱۰ اشاره کنیم. البته که هوآوی این امکان را فراهم آورده تا افرادی که نیازمند ذخیره سازی فایل های حجیم هستند بتوانند با تهیه یک کارت حافظه نانومموری حافظه دستگاه خود را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهند.

در ادامه به بررسی تخصصی تر این مهمان تازه وارد در خانواده هوآوی می پردازیم:

هوآوی P Smart S

دوربین قدرتمند در یک میان رده

اخباری که از این گوشی منتشر شده بر دوربین آن تمرکز کرده است. در قسمت پشتی این اسمارتفون شاهد تعبیه دوربین سه گانه هستیم که دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل بوده و دوربین دیگر نیز هر کدام دارای ۸ و ۲ مگاپیکسل هستند،  در نتیجه مجموع آن ها تصویری با کیفیت و طبیعی را ثبت خواهد کرد. همانطور که می دانید در حال حاضر اغلب کمپانی ها بر میزان کیفیت دوربین تمرکز کرده اند، چراکه با توجه به میان رده های رقیب کیفیت دوربین برای کاربران از اهیمت بالایی برخوردار است. بنابراین این برند نیز باید برای وارد شدن به میدان این رقابت خود را به دوربینی تجهیز کند تا کاربران ترغیب به خرید آن شوند. خوشبختانه گوشی هوآوی P Smart S توانسته با تعبیه دوربینی قدرتمند برای یک میان رده به این رقابت پا گذارد.

ناگفته نماند که دوربین سلفی این برند از هوآوی نیر در قسمت جلوی دستگاه به شکل یک ناچ U مانند با ۱۶ مگاپیکسل آماده ثبت تصاویری جذاب از مخاطبان است.

باتری ای با توان ۱۰ وات

باتری که به عنوان قلب تپنده این مدل از هوآوی مورد استفاده قرار گرفته ۴۰۰۰ میلی آمپر بوده و امکان شارژ سریع با قدرت ۱۰ وات را خواهد داشت. البته که درگاه شارژ نیز از طریق  USB-C امکان پذیر خواهد بود.

از دیگر امکانات این گوشی می توان به وای فای، بلوتوث ۵، پشتیبانی از دو سیم کارت ۴G، NFC و جک ۳.۵ میلی متری اشاره کرد. وزن این دستگاه نیز ۱۶۰ گرم است که با این حساب در رده گوشی های سبک وزن به شمار می آید.

نمایشگری وسیع

گوشی هوآوی P Smart S دارای نمایشگر ۳/۶ OLD  بوده که در معیت آن می توانید از حسگر اثر انگشت بر پنل جلویی نیز برخودار باشید. وضوح این نمایشگر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است که تصاویری واضح را برای کاربران به ارمغان می آورد. البته که در حل حاضر اغلب میان رده ها به این رزلوشن دست یافته اند. در واقع مدل جدید هوآوی با برخورداری از این امکانات چیزی از میان رده های برند های دیگر کم نخواهد داشت.

حافظه و تراشه پردازنده

همانطور که در بالا اشاره شد گوشی هوآوی P Smart S به حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است. این میزان حافظه می تواند یک کاربر را به راحتی همراهی کند. اما در صورتی کاربران بخواهند فضای بیشتری برای ذخیره سازی داده ها داشته باشند، می توانند با یک کارت حافظه میزان حافظه داخلی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهند.

سیستم پردازنده یا بهتر است بگوییم مغز متفکر این دستگاه را تراشه کرین ۷۱۰F تشکیل می دهد که از پردازنده گرافیکی  Mail-G51  است. سیستم عامل این دستگاه نیز از اندوید ۱۰ پشتیبانی کرده و به رابط کاربری EMUI 10.1  مجهز شده است.

تنها نقطه ضعفی که می توان در این گوشی هوشمند یافت، عدم استفاده از خدمات موبایل گوگل است، اما گوشی هوآوی P Smart S از اپ گالری گوگل می تواند بهره مند باشد.

جمع بندی پایانی

در صورتی که طرفدار برند هوآوی باشید، قطعا با خواندن این مطالب دریافته اید که برند جدید گوشی هوآوی P Smart S بسیار شبیه به مدل  Enjoy 10s از برند هوآوی است، البته که این شباهت مشهود است، اما با وجود اینکه شاهد معرفی  P30 Pro با بهره مندی از خدمات گوگل بودیم این امکان می رود که گوشی فعلی از این برند نتواند مشتریان زیادی جلب کند. بنابراین هوآوی می بایست در رونمایی های بعدی خود این مشکل را برطرف سازد.

منبع: gsmarena

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار