معرفی گوشی های هوآوی میت ۴۰

2473bc00bde352a75d42f95542d83111
زمان مطالعه: 5 دقیقه

دیگر بر کسی پوشیده نیست که برند هوآوی در چه شرایط سیاسی اقتصادی در حال فعالیت است . این برند نام آشنا که تا پش از این به عنوان یکی از محبوب ترین برند های گوشی هوشمند به شمار می آمد و رتبه سوم در این زمینه را کسب کرده بود حالا به دلیل تحریم های آمریکا به دلایل امنیتی برای این برند ایجاد شده است کمی مورد بی مهری قرار گرفته اما کماکان به فعالیت خود ادامه می دهد، اما فعالیتی کجدار و مریز. در حال حاضر پرچمداران جدید این برند همین شرایط تولید را خواهند داشت. خانواده هوآوی میت ۴۰ که تشکیل شده از هوآوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو هستند در صف رونمایی این شرکت قرار رفته اند. اولین و مهمترین رندر هایی که از این دو محصول انتشار یافته نشان می دهد که دوربین قدرتمند اولین مشخصه ظاهری آن است.

آنچه از این دو محصول پیداست این است که راه تکامل طراحی میت ۳۰ پرو و P40 Pro در این دو محصول به غایت خود رسیده است. هر دو محصولی که قرار است در آینده ای نزدیک رونمایی شوند جز پرچمداران این برند به شمار می آیند. از این جهت می توان انتظار بالایی در کیفت و امکانات آن ها را داشت. با ما همراه باشید تا اطلاعات درز کرده از این دو محصول پرچمدار را بخوانید:

هوآوی میت 40 و میت 40 پرو

مشخصات دو پرچمدار هوآوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو

ماژولی مرموز برای دوربین ها

اولین و مهمترین اطلاعاتی که درباره این دو محصول به گوش می رسید، مربوط به ماژول و کیفیت دوربین ها بود. در ابتدا باید بیان کنیم که سری میت ۴۰ هوآوی در طراحی قاب پشت گوشی به مانند مدل های پیشین در پرچمداران این برند هستند . ماژول دایره ای شکال چندیست که طرافدان بسیاری پیدا کرده و از آن حالت عمودی و ساده خارج شده است.

ماژول بزرگ این دو اسمارتفون میزبان سه لنز دوربین و یک حسگر است که تا این لحظه کارایی آن مشخص نشده . البته گمان می رود حسگر چهارم مربوط به حسگر ۳D TOF یا فوکوس خودکار لیزری باشد. این حسگر ناآشنا در هوآوی میت ۴۰ پرو جای خو را به یک لنز پریسکوپی داده است. این مشخصات در دوربین گوشی هوآوی P40 Pro نیز دیده شده است که از زوم ۵ برابری اپتیکال بهره می برده .

هوآوی میت 40 و میت 40 پرو

قاب ماژول دوربین به قدری بزرگ است که فلش ال ای دی به کنار قاب رسیده از این جهت ممکن است این طراحی مورد پسند بسیاری از کاربران قرار نگیرد. با این وجود خاص بودن آن یکی از مزیت هایی است که آن را از دیگر اسمارتفون ها متمایز می کند. این کمپانی در طراحی قاب پشت و رنگ بندی آن شهره است. طیف های رنگی و انعکاس رنگ ها در قاپ پشتی گوشی های هوآوی چند سالی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده تا جایی که در سال گذشه این کمپانی برای ایجاد نمایی خاص تر به اسمارتفون های خود از قابی چریمی نیز استفاده کرده است. استقبال از این طراحی می تواند موجب استفاده از ان برای مدل های جدید این کمپانی نیز شود.

برگردیم به پنل اصلی این اسمارتفون؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده گویی نمایشگر هوآوی میت ۴۰ به اندازه ۶.۴ اینچ است. این درحالی است که مدل برتر آن از نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره مند است. آنچه روی این نمایشگر چشم ها را خیره می کند حفره ای بیضی شکل برای میزبانی دوربین سلفی است. گسترگی به نسبت بالای این حفره خبر از تعبیه دو دوربین سلفی می دهد که خود امتیازی برای این دو مدل محسوب می شود. طراحی نمایشگر به شکلی است که در تصویر رندر احتمال می رود که از نوع نمایشگر های ایج باشد، چراکه حاشیه ها بسیار باریک شده و نمایشگر به طرفین کشیده است. اما به علت اینکه هنوز هوآوی درباره مشخصات جزئی آن سخنی نگفته نمی توان به صحت این برداشت اعتماد کرد.

هوآوی میت 40 و میت 40 پرو

پردازنده احتمالی برای خانواده هوآوی میت ۴۰

تا چندی پیش تحریم های آمریکا به تامین تراشه های این کمپانی نیز رسید از این جهت تراشه های کایرین که پردازنده اختصاصی برای گوشی های هوآوی قلمداد می شد دیگر برای این کمپانی تولید نخواهد شد. اما هوآوی پیش از این تحریم با داشتن تعداد بالای این نوع پردازنده می تواند اسمارتفون های بعدی خود را به این پردازنده مجهز کند. با این حال شایعاتی که پیرامون تراشه های کایرین ۱۰۰۰ در پرچمداران میت ۴۰ وجود داشت می تواند صادق باشد. در این خصوص یو چنگدانگ مدیر قسمت مشتریان این کمپانی اعلام کرده است که سری میت ۴۰ آخرین پرچمداران این کپانی هستند که از تراشه کایرین بهره می برند. البته مصداق عدو شود سبب خیر برای کمپانی هوآوی محرز شده، چراکه کوآلکام که تولید کننده بهتیرن پردازنده در دنیا است در پی ایجاد رایزنی برای همکاری با کمپانی هوآوی است.

با این حساب گمان می رود کایرین ۱۰۰۰ در این پرچمداران تعبیه شود که نسبت پردازنده های گذشته از عملکرد بهتر و به صرفه تری برخوردار است. این به معنای رقابت با غول پرچمدار سامسونگ ( گلکسی نوت ۲۰ ) خواهد بود چراکه هسته های کورتکس A78 و X1 احتمالا تشکیل دهنده این پردازنده باشند.

هوآوی میت 40 و میت 40 پرو

داستان پر فراز و نشیب پلتفرم هوآوی

اولین تحریم های متوجه کمپانی هوآوی مربوط به عدم استفاده از سرویس های گوگل پلی بود. این تحریم ها باعث می شد گوشی های این کمپانی بدون این پلتفرم عرضه شوند و از جایی که GMS به عنوان پر مخاطب ترین برنامه خدماتی شناخته می شود نبود آن خلاء بزرگی در گوشی های هوآوی ایجاد کرد. از این جهت این کمپانی برای جبران و جایگزین کردن این پلتفرم از سرویس اختصاصی خود به نام HMS استفاده کرده تا کاربران بتوانند از آن برای دانلود برنامه ها و دیگر خدمات استفاده کنند.

به گفته این کمپانی تا به این لحظه تعداد بسیای از سرمایه گذاران برای حضور در این پلتفرم اقدام کرده اند. اگر این خبر غیر واقعی باشد هوآوی با ریزش طرفداران خود مواجه خواهد شد. سری میت ۴۰ نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود و کاربران می بایست این دو مدل را بدون سرویس GMS خریداری کنند.

معرفی گوشی های هوآوی میت 40

قیمت سری میت ۴۰ هوآوی

اگر قرار باشد که هوآوی همان الگوی قیمتی که برای سری میت ۳۰ و میت ۲۰ را پیش گیرد، احتمالا این اسمارتفون ها با قیمت های بسیار بالا عرضه خواهند شد. گمان می رود قیمت این دو مدل از هوآوی ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار باشد. از این جهت نبود پلتفرم GMS می تواند طرفداران این برند را به جایگیزنی برند سامسونگ ترغیب کند چراکه پرچمداران این برند در حال حاضر با وجود نداشتن این چالش تقریبا با چنین قیمتی در بازار موجود هستند. البته که شیائومی می ۱۰ اولترا و وان پلاس ۸ پرو نیز به عنوان سردمداران پرچمداران موجود می توانند جایگیزینی بسیار مناسب باشند. اختلاف قیمتی ناچیزی که این پرچمداران با اختلاف کمی از پرچمداران هوآوی دارند، دلیلی محکمی برای روی برگردادن از پرچمداران هوآوی خواهد بود.

در رابطه با تاریخ عرضه این دو محصول هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ احتمالا هوآوی ماه آبان و یا آذر را برای رونمایی و عرضه این محصولات در نظر داشته باشد.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار