معرفی سونی اکسپریا ۵ مارک ۲

df5922cd54b26ffaf0c8e4cdfa310f0a
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در هیاهوی بازار داغ گوشی های هوشمند برند های نام آشنایی هستند که کمتر در این صحنه رقابتی نقش ایفا می کنند. از جمله این برند ها می توان به نوکیا، اچ تی سی و سونی اشاره کرد. البته این برند ها حتی اگر برای مدت طولانی در سکوت خبری سپری کنند به محض رونمایی از یک محصول مجددا در صدر اخبار قرار می گیرند. در واقع طرفداران این برند ها همچنان پا برجا هستند و چه بسا که مشتاق عرضه مدل های جدید. شرکت سونی که چند سال گذشته با جدایی از برند اریکسون کار خود را مستقلا پیش گرفت، حالا با عرضه محصولات بسیار با کیفیت به این بازار بازگشته است. اکسپریا ۵ مارک ۲ ( اکسپریا ۵ مارک II) یکی از پرچمداران این برند است که چندی پیش رونمای شده است. در ادامه مشخصات این اسمارتفون جذاب را می خوانید:

معرفی سونی اکسپریا 5 مارک 2

نمایشگر ۱۲۰ گیگاهرتزی

کمپانی سونی یکی از اهداف خود را در ساخت اکسپریا ۵ مارک II بر قابلیت گیمینگ آن گذاشته است تا علاوه بر وضوح بالای نمایشگر آن را برای گیمر ها نیز خواستنی تر کند. نمایشگری که سونی برای این دستگاه به کار برده است از نوع OLED بوده که با ابعاد ۶.۱ اینچی خود از رفرش ریت ۱۰۸۰P+ برخوردار است. این کیفیت نشانگر تجربه لذت بخش تماشای فیلم و بازی خواهد بود. علاوه بر این، این دستگاه از قابلیت های HDR و Creator Mode نیز برخوردار است که وضوح بالای تصاویر و شفافیت رنگ ها را ایجاد می کند.

از دیگر ویژگی های نمایشگر این دستگاه می توان به فناوری تزریق فریم مشکی اشاره کرد که در حال حاضر در بسیاری از تلویزیون های هوشمند به کار می رود. این فناوری موجب می شود تا میزان تاری حرکت کاهش پیدا کند.

معرفی سونی اکسپریا 5 مارک 2

تراشه ای از نوع اسنپدراگون ۸۶۵

در بخش سخت افزاری این نماینده ژاپنی از پردازنده اسنپدراگون نسخه ۸۶۵ کوالکام بهره برده است. بد نیست بدانید که این تراشه با فاصله اندکی از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در جایگاه دوم شرکت کوالکام قرار گفته است. بنابراین اکسپریا ۵ مارک ۲ کی از نمونه های پرقدرت بازار جهانی خواهد بود . با تمام این تقاسیر کمپانی سونی ادعا کرده که پردازنده به کاربرده شده برای این دستگاه از نوع گاورنر بوده که می تواند هسته های بیشتری را برای فرآیند پردازش به کار گیرد که البته از انرژی کمتری نیز استفاده می کند.

وجود چنین پردازنده ای در کنار رم ۸ گیگابایتی این دستگاه بهترین مجموعه سخت افزاری را ایجاد خواهد کرد که برای یک گوشی گیمری بسیار گزینه مناسبی است. گفتنی است که سونی این اسمارتفون هیجان انگیز را در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی ارائه داده است که کاربران می توانند از مزیت افزایش این حافظه با کارت میگرو SD نیز استفاده کنند. در حالی که مدل های گذشته این کمپانی تنها از یک سیم کارت پشتیبانی می کردند سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ از دو سیم کارت بهره مند است که البته می تواند از شبکه ۵G با فرکانس ۶ گیگاهرتز نیز پشتیبانی کند.

معرفی سونی اکسپریا 5 مارک 2

فیلمبرداری ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه

این اسمارتفون در زمینه دوربین ها با برداران پرچمدار خود تفاوت شایان توجهی نداشته است. اکسپریا ۵ مارک ۲ از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است که از نوع واید، تله فوتو و فوق عریض هستند. تنها تفاوتی که می توان در این مدل با مدل پیشین این کمپانی یافت حذف لنز TOF در این اسمارتفون است. این اسمارتفون با قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه بهترین تجربه فیلمبرداری را به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این امکان فیلمبرداری JPG+RAW با ضبط ویدئو با استاندارد HDR وجود خواهد داشت. دوربین این دستگاه علاوه بر ویژگی هایی که گفته شد از قابلیت فوکوس چشم نیز برخوردار است که علاوه بر چشم انسان با چشم حیوانات نیز همخوانی دارد.

معرفی سونی اکسپریا 5 مارک 2

قابلیت های هیجان انگیز باتری

انرژی رسانی این گوشی را باتری ای به قدرت ۴۰۰۰ میلی آمپر بر عهده دارد که می توانید با قابلیت شارژر سریع ۱۸ وات آن، سرعت فول شارژ را بیشتر کنید. علاوه بر این می توانید با تهیه شارژر های ۲۱ وات نیز میزان سرعت را افزایش دهید. با وجود شارژر ۱۸ وات این دستگاه می توانید در عرض نیم ساعت این اسمارتفون تا ۵۰ درصد شارژ کنید.

قابلیت دیگری که باتری گوشی سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ دارد کنترل انرژی H.S بوده که می تواند دمای باتری را کنترل کند. با این امکان زمان بازی و یا تماشای فیلم می توایند باتری را بدون تجربه داغ شدن گوشی به شارژر متصل کنید.

تمامی این امکانات به علاوه قابلیت Battery Care که سرعت شارژ را کاهش داده و همچنین حداکثر شارژ را در ۹۰ درصد قرار می دهد، ویژگی هایی منحصر به فرد این دستگاه شناخته می شود.

معرفی سونی اکسپریا 5 مارک 2

قابلیت های دیگر سونی اکسپریا ۵ مارک ۲

از دیگر ویژگی های این اسمارتفون می توان به بهره مندی از استاندارد IP68 و IPX5 اشاره کرد که موجب می شود این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد. سونی برای محافظت از پنل نمایشگر، آن را با پوشش گوریلا گلکس نسل ۶ پوشانده است که مقاومت بالایی در برابر خط و خش و ضربه دارد. البته که قاب پشتی نیز به همین محافظ مجهز شده است.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار