شرکت اپل در چین محبوبیت خود را از دست می‌دهد

22b47006bccb5d4767bdd5fbd1374da8
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت اپل  را به عنوان یکی از شرکتهای محبوب  از سال های ابتدایی تا کنون می شناسیم و همه‌ی ما بر این باور بودیم که شرکت اپل در سطح جهانی به خوبی عمل می‌کند، این در حالی است که این شرکت در چین عملکرد خوبی نداشته است.

با وجود اینکه شرکت اپل  در سال ۲۰۱۸ با اسمارتفون هایش در رده ی دوم جهانی قرار داشت این شرکت با عملکرد ضعیف خود در کشور چین باعث شد که محبوبیتش در بین مردم این کشور کاهش پیدا کند. و همین امر باعث شد که هووای رقیب اصلی شرکت اپل به فکر پیشی گرفتن از این شرکت بیفتد.

گوشی های هوای در تمام  کشورها به جز آمریکا عرض اندام می‌کنند و تنها جایی که نمیتواند اپل را تهدید کنند همان ایالت متحده است.

همانطور که می دانید شرکت هواوی در کشور چین جایگاه بخصوصی دارد و می توان گفت که این کشور منبع اصلی گوشی های هواوی است.

دلایل کاهش  محبوبیت

دلایل بسیاری وجود دارد که از محبوبیت این اسمارتفون در چین کاسته شده است بالا بودن قیمت این اسمارتفون ها ا ولین دلیل می باشد شرکت اپل از زمان توزیع گوشی آیفون X به بازار دیگر سهمش در میان اسمارتفون ها کاهش نیافت با این وجود با بالا بودن قیمت گوشی های این شرکت محبوبیت هواوی در این کشور بیش از قبل شده است.

البته این می تواند دلیل اصلی کاهش محبوبیت شرکت اپل در چین نباشد زیرا قیمت آیفون ۸ شرکت اپل ۲۵درصد در بازار چین کاهش یافته بود اما باز هم فروش چندانی نداشت.

شایان ذکر است که کشور چین  که دارای بزرگترین بازار فروش اسمارتفون ها می باشد سعی دارد خود را به سمت ویژگی ها و نوآوری ها سوق دهد و اهمیتی به بالا رفتن قیمت نمی دهد.

شاید اینگونه به نظر برسد که این امر باعث خوشحالی شرکت اپل شده باشد ولی اینگونه نیست و این باعث خوشحالی بیشتر شرکت هایی همچون اوپو، ویوو و هوواوی شده است.

این پایان ماجرای سقوط محبوبیت اپل نیست و همچنین فروشندگان اسمارتفون نیز بر این قضیه اشاره کرده اند که فروش اپل در بازار در سطح پایینی قرار گرفته است.

و شرکت هووای با دوربین های منحصر به فردگوشی هایش  از این  شرکت سبقت گرفته است.

راه های عقب نیفتادن شرکت اپل از دیگر رقبا

  • تمرکز بر روی طراحی اسمارتفون های بدون قاب
  • بهبود بخشیدن سیستم دوربین هایش

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار