سقوط آیفون ۱۰ در بازار های اروپایی و افزاریش فروش در چین،بریتانیا و ژاپن
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بر اساس داده های آماری منتشر شده توسط مؤسسه آماری کانتار در مورد بازار گوشی های آیفون در دوره زمانی سپتامبر-نوامبر سال ۲۰۱۷ به نظر می رسد که فروش محصولات این شرکت عملکرد سینوسی داشته است و این موضوع علی رغم این است که اپل سه نوع گوشی جدید معرفی کرده بود. گوشی ها آیفون که همیشه در بازار های اروپایی بزرگی نظیر (آلمان، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا) درارای سهم قابل توجه بوده است به طور کلی در این پنج بازار بزرگ حدود ۰.۶ درصد کاهش داشته است، درض دسقوط بازار آیفون دربرخی ازاین بازار ها از جمله در ایالات متحده آمریکا ۳.۸ درصد کاهش داشته وبه ۳۹.۸ رسیده است، البته همانطور که قبلا اشاره کردیم این گوشی توانسته در مناطق شهری چین به گوشی بی رقیب اندروید برسد و ۴.۶ درصد به سهم خود دراین مناطق اضافه کند و ۲۵ درصد بازار را به دست بگیرد.
سقوط آیفون ۱۰ در بازار های اروپایی و افزاریش فروش در چین،بریتانیا و ژاپن ،محتوا پنهان
شرکت اپل بعد ازاینکه قرار شد باتری گوشی های قدیمی را برای کاربران خود به روز رسانی کند، در واقع بازار فروش خود را کاهش داد چون دیگر کاربران نیازی نداشتند تا گوشی جدیدی برای خود تهیه کنند ومیتوانستند فقط با یک هزینه تقریبا ۴۰ دلاری گوشی خود را ارتقا دهند. اما با این حال شرکت اپل هم چنان هم در بازار بیشترین فروش خود را دارد و این بار این فروش مربوط به گوشی آیفون ۱۰ و دربازار کشورهایی چون بریتانیا ،چین و ژاپن میباشد. واین در حالی است که سهم این شرکت دربازار ایالات متحده آمریکا به حداقل رسیده است.
بررسی های آماری
سهم بازار گوشی های آیفون ۱۰ دربریتانیا ،ژاپن و چین
شرکت آیفون در این بازه زمانی که در پنج بازار بزرگ اروپایی رشدی نداشت و رو به سقوط بود در بازار بریتانیا امید به زندگی پیدا کرد، چرا که دراین بازار گوشی های آیفون به بیشترین سهمی که میتوانست در سه سال اخیر به دست آورد رسید و آیفون توانست ۴۹.۴ درصد میزان فروش بازار را به خود اختصاص دهد و این درحال یبود که میزان ۱۴.۴ درصد از این فروش مربوط به گوشی بی نظیر آیفون ۱۰ میشد.
گوشی آیفون ۱۰ در بازار ژاپن حدود ۱۸ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص داد و بعنوان پر فروش ترین گوشی هوشمند معرفی شد و پس ازآن بازهم محصول شرکت اپل یعنی آیفون ۸ با اختصاص ۱۷.۲ درصد از سهم بازار به خود بعنوان دومین گوشی پرفروش بازار چین معرفی شد.با این اتفاق موسسه کانتار درباره فروش آیفون دربازار های مناطق ژاپن بسیار غافلگیر شد.گوشی آیفون در بازار چین هم درخشید،آخرین نسخه گوشی آیفون یعنی آیفون ۱۰ چیزی در حدود ۶ درصد از سهم بازار مناطق چین را نیز به خود ختصاص داد و همین موضوع این گوشی را به پرفروش ترین گوشی هوشمند این منطقه تبدیل کرد. بر اساس آمار : ” قبل ترها کاربران آمریکایی جزو اولین کسانی بودند که آیفون را خریداری میکردند و چینی ها معمولا از برندهای هواوی، شیائومی و سامسونگ بیشتراستقبال میکردند اما حالا موضوع تغییر کرده است وچینی ها به سمت آیفون کوچ کرده اند”.
وضع خراب فروش آیفون ۱۰ در بازار آیالات متحده آمریکا درحالیکه بازهم گلکسی رقیب آن نمیشود
و جالب ترین نکته اینجاست که بازار آیفون ۱۰ در آمریکا دقیقا برعکس بود. در حالیکه گوشی های ایفون ۱۰ حتی از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هم ارزان تر بود اما کسی حاضر به خرید آن نبود. اما همین موضوع هم برای شرکت اپل یک برد در برابر گوشی بی رقیب یعنی گلکسی ۸ شرکت سامسونگ بود که این روزها در آمریکا فروش چشم گیری دارد و ششمین گوشی پرفروش آمریکا محسوب میشود.
مارا دنبال کنید
اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار دنیای تکنولوژی گوشی های هوشمند هستید
دیجی دو را دنبال کنید ما بهترین وبه روزترین خبرهارا به شما میرسانیم
خریدی مطمئن، کیفیتی با ضمانت فروشگاه اینترنتی دیجی دو
دیدگاه شما