بررسی گوشی هوآوی Y9a

e111317829ce3ad9ff2ca0813f313431
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هواوی با وجود تحریم های سخت گیرانه آمریکا همچنان در بازار جهانی گوشی هایی هوشمند به سرعت می تازد. تاخت سریع این برند موجب شده دیگر برند ها نتوانند جایگاه سوم در این زمینه تصاحب کنند. این برند با وجود چندین تحریم از جمله تحریم عدم استفاده از پلتفرم GMS و همچنین قطع فعالیت کمپانی ساخت تراشه های کایرن با این کمپانی حضور مستمر خود را در این حوزه ادامه داده است. طراحی پلتفرم HMS و همچنین جایگزینی تراشه قدرتمند دیگر به جای تراشه قدیمی کایرن از جمله اقدامات این کمپانی بوده است تا طرفداران خود را حفظ کند. گوشی هوآوی Y8a یکی از جدیدترین مدل های این کمپانی است که با تمام موانعی که بر سر راه تولید آن وجود داشته خود را به بازار رقابتی رسانده است. در ادامه مشخصات این اسمارتفون را می خوانید:

بررسی گوشی هوآوی Y9a

مشخصات ظاهری هوآوی Y9a

ماه گذشته هوآوی از یکی از دیگر از خانواده هوآوی Y رونمایی کرد. این اسمارتفون که در رده میانره های این کمپانی قرار می گیرد. این گوشی با داشتن ماژول دوربین منحصر به فرد از دیگر میانرده های این کمپانی متمایز می شود.

ماژولی دوار که چهار لنز با کیفیت را در خود جای داده است، مانند افتادن قطره ای در آب انعکاس دایره ها به خوبی نشان می دهد. بزرگی این ماژول موجب شده فلش LED خارج از گود طراحی شود و اثری از حسگر اثر انگشت بر بدنه پشتی نباشد.

همیشه رنگ بندی گوشی های هوآوی بسیار چشم نواز بوده اند. این اسمارتفون نیز در رنگ های بسیار جذاب عرضه شده که چشم هر بیبنده ای را به خود خیره خواهد کرد. پنل جلویی این دستگاه از یک نمایشگر ۶.۶۳ اینچ تشکیل شده که به نسبت دیگر گوشی های میانرده موجب شده که این گوشی بسیار بزرگ تر به نظر رسد. نمایشگر تمام صفحه هوآوی Y9a نشان می دهد که دوربین سلفی در لبه بالایی نمایشگر پنهان شده باشد. این به معنای استفاده از فناوری پاپ آپ برای دوربین سلفی است.

بررسی گوشی هوآوی Y9a

مشخصات فنی هوآوی Y9a

تراشه که هوآوی در این دستگاه به کار گرفته است از نوع تراشه هلیو G80 بوده که از ترشه های مدیاتک است. در کنار این تراشه رم های ۶ و ۸ گیگابایت در فرایند سیستم سخت افزاری تاثیر گذار خواهند بود. هر دو نسخه این دستگاه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در دسترس کاربران خواهد بود، البته که امکان ارتقای حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود خواهد داشت.

دوربین

دوربین های هیجان انگیز هوآوی Y9a تشکیل شده از چهار لنز هستند که عبات اند از : یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی از نوع واید، یک لنز ۸ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و دو لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق. ناگفته نماند که این دوربین قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت. همانطور که اشاره شد دوربین سلفی این دستگاه مبتنی بر فناوری دوربین های پاپ آپ بوده به این معنا که روی نمایشگر خبری از ناچ نخواهد بود. در عوض این دوربین در لبه فوقانی نمایشگر در شیاری جا خوش کرده که در صورت نیاز از آن خارج خواهد شد. این دوربین از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار است که از قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می کند.

بررسی گوشی هوآوی Y9a

باتری

در خصوص باتری این دستگاه اختلاف وجود دارد که باعث می شود کاربران ساکن در آفریقا ، خاورمیانه و دیگرکشورهای آسیای از باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری با قدرت شارژ سریع ۴۰ وات بهره مند شوند. این در حالی است که در دیگر کشور ها هوآوی Y9a با باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری از شارژ سریع ۲۲.۵ وات پشتیبانی می کند. باتوجه به تبلیغات این اسمارتفون نسخه ای از این اسمارتفون که دارای شارژ سریع ۴۰ وات است قادر است در زمان ۳۰ دقیقه به میزان ۷۷ درصد باتری این دستگاه را شارژ کند.

بررسی گوشی هوآوی Y9a

جمع بندی پایانی

از نقاط قوت این دستگاه می توان به امکان استفاده از مموری کارت برای افزایش حافظه داخلی و همچنین وجود جک ۳.۵ میلی متری هدفون اشاره کرد. البته که نبود سرویس گوگل پلی در گوشی های جدید این کمپانی خود به عنوان چالشی بزرگ محسوب می شود که بسیاری از طرفداران را با وجود امکانات بی نظیر در گوشی های هوآوی برای خرید مردد می کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار