رونمایی از PlayStation 5 توسط شرکت سونی

0b5df0a4438ae87db88adb48aa39c833
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رونمایی از PlayStation 5 توسط شرکت سونی

این خبر قطعا برای دوستداران بازی های دیجیتالی بسیار خوشایند خواهد بود. آن هایی که علاقه دارند ساعت ها در دنیای بازی های دیجیتالی غرق شوند. خبر ها حکایت از آن دارند که کمپانی سونی در شب گذشته بعد از ماه ها مخفی کاری از رونمایی محصول جدید، بالاخره از آخرین مدل کنسول بازی خود رونمایی کرد. خبر هیجان انگیز دیگر برای طرفداران این محصول رونمایی از دو مدل PlayStation 5 است. بنابراین باید شاهد دو محصول منحصر به فرد از این کمپانی باشیم.

PlayStation 5

در ادامه مشخصات بیشتری را راجع به این محصول شگفت انگیز  می خوانید:

آنچه در مراسم معرفی کنسول PlayStation 5 رخ داد، رو نمایی از دو نسخه دیجیتالی و استاندارد آن بود. نسخ دیجیتالی این محصول در واقع فاقد درایو نوری بوده در حالی که در مدل های گذشته کنسول بازی از این کمپانی، شاهد این اتفاق نبوده ایم. وجه افتراق این مدل از دیگر مدل های استاندارد در تهیه بازی های دیجیتالی استف البته که ظاهر آن ها نیز قدری با یکدگیر متفاوت خواهد بود.  بنابراین با خرید نسخه دیجیتالی PlayStation 5 کاربران می توانند تنها از نسخه های دیجیتالی بازی ه ها استفاده کنند.

از دیگر نقاط قوت و وجه تمایز این کنسولف نمای ظاهری آن است که بسیار با مدل های پیشین این شرکت تفاوت کرده است. طراحی منحصر به فرد و آناتومی این محصول به شکلی است که گویی بدنه اصلی آن را صحفه ای سفید در بر گرفته. این بدنه ظاهری عمودی دارد و از این نظر با ps های قدیمی متفاوت است. گفتنی است که این طراحی را تنها می توانید در یک رنگ سفید و مشکی مشاهده کنید.

صفحه نمایشگری که برای این محصول در نظر گرفته شده است یک صفحه LED بوده که روشن و خاموش بودن دستگاه را با چراغی آبی رنگ نمایش می دهد. دیگر مشخصات ظاهری این دستگاه قرار گیری دو پورت USB-A  و  USB-C است. این دو درگاه نیز  دقیقا روی صفحه نمایشگر تعیبه شده است.

ستون قدرتمند PlayStation 5 روی یک پایه مشکی رنگ قرار گرفته تا بتواند تکیه گاهی مستحکمی برای این برج کوچک باشد. البته که هنوز مشخص نیست این پایه قابلیت جدا شدن از دستگاه را داشته باشد یا خیر، بنابراین ممکن است در صورت تفکیک اجزا کمپانی سونی پایه مذکور را جز لوازم جانبی دستگاه خود عرضه کند.

گفتنی است که قسمت پشتی این محصول جذاب هنوز برای کاربران به عنوان یک راز باقی مانده است و تصویری از آن قسمت رونمایی نشده. بنابراین ممکن است در قسمتی پشتی شاهد پورت های مختلفی باشیم و یا اینکه با  صفحه ای عاری از شیار مواجه شویم. لذا باید منتظر ماند تا تصاویر بیشتری از این محصول ارائه شود.

PlayStation 5

تفاورت نسخه دیجیتالی از نسخه استاندارد

در نمای کلی این دو مدل از PlayStation 5 شاهد تغییراتی محسوس هستیم، به طوری که در نسخه دیجیتال آن خبری از درایو UHD Blu-Ray 4k نبوده و در متقارن رسیدن این محصول تاثیر گذاشته است. بنابراین همانطور که تصویر PS 5 پیداست نسخه دیجیتال آن کمی باریک تر و ظریف تر به نظر می رسد.

لوازم جانبی PlayStation 5

برخلاف مدل های پیشین این مدل از ps کمپانی سونی از ظاهری عجیب و غریب برخوردار است. در کنار این محصول تعدادی لوازم جانبی وجود دارد که از میان آن ها می توانیم به کنترلر زیبای آن اشاره کنیم که با توجه به ظاهر قسمت اصلی بسیار با آن همخوانی دارد. علاوه بر این کنترلر ها این جایگاه شارژ آن ها است که به صورت هوشمندانه ای طراحی شده تا قابلیت شارژ همزمان هر دور آن ها را داشته باشد.

علاوه بر موارد یاد شده این دستگاه همراه با یک دوربین HD، هدست Pluse 3D، و یک Media Remote به کاربران ارائه می شود.

در کنار تمامی این اتفاقات هیجان انگیز شرکت سونی در کنار رونمایی از PlayStation 5 تعدادی بازی برای این دستگاه را در معرض نمایش گذاشت.

PlayStation 5

قیمت این محصول هیجان انگیز

از بخش های نا امید کننده مراسم رونمایی دیشب عدم ارائه هزینه نهایی PlayStation 5 بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این رازآلودی از سمت کمپانی سونی برای محصول تازه وارد خود همچنان ادامه دارد. اما جای امیدواری است که بعد از مدت ها انتظار توانستیم به آگاهی از بخش هایی از این کنسول بازی دست یابیم.

آنچه به عنوان یک اتفاق نو در این مراسم مورد توجه قرار گرفت خداحافظی با دیسک های فیزیکی در آینده است. گمان می رود که ارائه این دو نسخه با یکدیگر جهشی باشد برای رسیدن به خط پایان استفاده از دیسک های فیزیکی. با این وجود حدس زده می شود که قیمت نسخه دیجیتالی PlayStation 5 از نسخه استاندارد آن کمی ارزان تر باشد.

PlayStation 5

منبع: gsmarena

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار