رونمایی آیپد نسل ۹ با تراشه A13 و قیمت ۳۲۹ دلاری

2b40c1eed813f1e4e94785859a3f4c4a
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پایین‌رده‌ترین تبلت اپل با تراشه قدرتمند A13 رونمایی شد. این تبلت با قیمتی مقرون به صرفه، یک تبلت قدرتمند است که تجربه کاربری را برای کاربران خود بهبود بخشیده و می‌توان گفت یک رقیب سرسخت برای تبلت‌های بالارده اندرویدی خواهد بود.

این آیپد جدید اپل در حقیقت یکی از ارزان‌ترین و به نوعی ابتدایی‌ترین تبلت در بین آیپدهای دیگر اپل است. ایپد نسل ۹ با وجود استاندارد بودن و با داشتن یک قیمت مناسب و قدرت سخت‌افزاری بسیار خوب، می‌تواند مورد توجه دانش‌آموزان، دانشجویان و برخی مشاغل کاری دیگر قرار بگیرد. اپل در چند ساعت پیش بود که در رویداد کالیفورنیا استریمینگ از آیپد ۹ خود رونمایی کرد.

با وجود اینکه آیپد مینی اپل بازطراحی شده، آیپد نسل ۹ اپل تنها بازمانده از زبان طراحی یک دهه پیش اپل است. چرا که شرکت اپل برخلاف تصورات دست به طراحی مجدد این آیپد نزده و زبان آن را تغییر نداده است. تمرکز اپل در این مدل بیشتر برروی بهبود پردازشی بوده که بتواند یک تجربه کاربری خیلی خوب در کنار قیمت مناسب به کاربران بدهد. در حقیقت مهم‌ترین تغییر موجود در نسل جدید آیپد، پردازنده جدید A13  بوده است.

طراحی آیپد نسل ۹ مانند نسل‌های گذشته است. این بدان مفهوم است که دستگاه از همان زبان گذشته استفاده می‌کند. تاچ آیدی در آن تغییر نکرده و دکمه هوم هنوز برسر جای خودش مستقر است. در آیپد ۹ اپل هنوز هم درگاه لایتنینگ را مشاهده کرده و حاشیه قطور بالا و پایین تبلت اپل و لبه‌های گرد به قوت خود باقیست.

اپل در قلب تپبنده این تبلت جدید از یک تراشه پر قدرتمند به نام A13 Bionic بهره گرفته است. این تراشه پر قدرتمند تا سال‌ها می‌تواند کاربران اپل را در انجام کارها حمایت کند. پردازنده A13 به راحتی از پس سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های موجود در سیستم عامل IPadOS برمی‌آید. تراشه A13 Bionic در ساختار خود دارای ۸.۵ میلیارد ترازیستور است و با وجود قدرت پردازشی بالایی که دارد، مصرف انرژی آن تنها ۴۰ درصد از تراشه A12 پایین‌تر است. به یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این محصول می‌توان به ۶ هسته و ۴ هسته گرافیکی اختصاصی آن اشاره کرد.

در این آیپد جدید اپل تا ۲۰ درصد GPU سریع‌تر شده به همین دلیل عملکرد گرافیکی بهتری را به شما ارائه می‌دهد. همین امر باعث شده تا کاربر به راحتی همه بازی‌ها را بتوانند انجام دهند و در موارد دیگر نیز دچار مشکل نشوند. همچنین ظرفیت باتری در آیپد سری ۹ ارتقا پیدا کرده بطوری که از این ایپد در طول روز به راحتی و بی‌دغدغه می‌توانید استفاده کنید.

این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی است. کیفیت صفحه نمایش به قدری بالا است که جزئیات را با رنگ‌های بسیار زنده نمایش می‌دهد. به همین دلیل کاربر به راحتی می‌تواند از این آیپد برای تماشای فیلم، کار روی پروژه‌ها و… استفاده کند. این آیپد نور صفحه نمایش را با توجه به نور محیط به صورت اتومات تنظیم می‌کند، تا به چشم کاربر آسیبی وارد نشود.

اپل در آیپد سری ۹ خود دوربین سلفی را بهبود بخشیده و مشکل نور کم محیط را در این نسخه برطرف کرده است. دوربین سلفی این تبلت ۱۲ مگاپیکسل است که با آن می‌توانید حتی در نور کم محیط نیز با کیفیت خوب عکسبرداری و یا فیلمبرداری کنید. همچنین دوربین ۸ مگاپیکسلی که در پشت آیپد قرار گرفته، تصاویر و فیلم‌های بسیار واضحی را برای شما به ثبت می‌رساند. از دیگر ویژگی‌های این آیپد WI FI سریع آن است که به شم این امکان را می‌دهد تا در مدرسه، دانشگاه، محل کار و… به محض ورود به WI FI متصل شوید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار