راهنمای خرید پاوربانک

69139e7c855a82045724ddc00d0a866e
زمان مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای خرید پاوربانک

در حال حاضر کمپانی های مختلف سعی بر ارتقای قدرت باتری محصولات خود دارند. کمپانی هایی مانند سامسونگ، آیفون و هوآوی که جزء سردمداران تولید گوشی های هوشمند هستند با افزایش قدرت باتری های محصولات خود تا ۵۰۰۰ آمپر، توانسته اند نیاز کاربران را مرتفع سازند. با این حال برخی معتقدند با افزایش اندازه صفحه نمایشگر و دیگر المان های موجود در گوشی های امروزی، موجب شده عمر باتری ها کاهش یابد. علاوه بر این با گذر زمان باتری گوشی های هوشمند به نسبت روز های اول قدرت خود را از دست می دهند بنابراین کاربران نیازمند یک منبع انرژی برای آن هستند. اکنون استفاده از پاوربانک بسیار همه گیر شده است و افراد بسیاری خود را به منبع قدرتمند انرژی مجهز می کنند.

اغلب افراد در زمان خرید یک پاوربانک با سوالات بسیاری رو به رو می شوند. از جمله اینکه آیا استفاده از آن برای گوشی مضر خواهد بود؟ آیا باید به مشخصه ای در خرید آن ها توجه کرد؟ اصلا کدام نوع این محصول بهترین است؟ با توجه به اهمیت این موضوع بر آن شدیم با ارائه برخی نکات آگاهی شما را برای خرید این دستگاه افزایش دهیم.

پاوربانک

در ابتدا باید مشخص کنید که این باتری قدرتمند را برای چه دستگاهی لازم خواهید داشت. از این رو می توان پاوربانک ها را به دسته های: پاوربانک لپ تاپ،گوشی و تبلت تقسیم کرد. علاوه بر این دو نوع دیگر نیز وجود دارد که با توجه به نیاز کاربران خریداری می شود.

برای مثال پاوربانک های هوشمند را می توان نام برد که با توجه به نیاز باتری می توان خروجی ولتاژ آن را تعیین کرد و یا پاوربانک سولار که این امکان را به افراد می دهد که با انرژس خورشیدی شارژ شوند. بنابراین این نوع را دوست دار طبیعت دانسته اند تا در صورت نبود برق شهری کرابر را همراهی کند.

در مرحله بعد زمانی که مشخص کردید کدم نوع پاوربانک را احتیاج دارید، توجه به ظرفیت آن از مهمترین المان های انتخاب خواهد بود. ظرفیت پاوربانک مشخص می کند کاربر با یک بار ذخیره سازی انرژی چند مرتبه می تواند از آن برای شارژ وسیله خود استفاده کند.

بنابراین برای خرید باید به چند نکته توجه کنید: ابتدا باید مشخص کنید که میزان آمپر باتری دستگاه مورد نظرتان چه مقدار است و در مرحله بعد مشخص کنید که آیا می خواهید چه دستگاه را با آن شارژ کنید و یا اینکه پاوربانک مورد نظر می تواند چند دستگاه را به طور هم زمان شارژ کند؟

میزان ظرفیت 

به یاد داشته باشید که پاوربانک ها دارای یک ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی هستند که ظرفیت واقعی مقداری کمتر از عددی است که کمپانی سازنده روی دستگاه درج کرده است. به مقدار ظرفیتی که روی دستگاه درج شده در اصطلاح ظرفیت اسمی می گویند. برای مثال اگر قصد خرید این محصول با قدرت ۱۰۰۰۰ آمپر دارید و دستگاه شما ۳۰۰۰ آمپر است، می توانید ۲ الی ۳ مرتبه شارژ را از پاوربانک خود انتظار داشته باشید. چراکه مقداری از انرژی آن در طول شارژ دهی هدر خواهد رفت.

پاوربانک

شدت جریان 

توجه به شدت جریان از دیگر مواردی است که باید حین خرید پاوربانک به آن توجه کنید . شدت جریان در واقع همان میزان زمانی است که پاوربانک دستگاه شما را شارژ خواهد کرد. برای مثال یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپری با شدت خروجی دو آمپر می تواند به نسبت یک پاوربانک با همین آمپر اما خروجی یک آمپری دو برابر سریعتر دستگاه شما را شارژ کند. بنابراین اگر این مورد برای شما اهمیت دارد باید در زمان خرید به آن توجه کنید گفتنی است که در تهیه پاوربانک برای تبلت این مهم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

درگاه های موجود 

پورت های ورودی و خروجی نیز برای افرادی که نیازمند استفاده از پاوربانک برای چند دستگاه هستند حائز اهمیت است. به یاد داشته باشید که مدل های کمتر از ولتاژ ۱۰۰۰۰ معقول نیست که بیش از یک پورت داشته باشند. بنابراین اغلب پاوربانک های بالای این میزان ولتاژ، مجاز به تعبیه دو پورت یا بیشتر هستند. گفتنی است که پورت های مختلف روی پاوربانک ها خروجی یکسانی نخواهند داشت. برای مثال ممکن است یک درگاه خروجی دو آمپری داشته باشد و دیگر درگاه ها دارای خروجی یک آمپری باشند.

قابلیت فست شارژ 

این باتری های قدرتمند نیز می توانند به مانند گوشی های هوشمند دارای قابلیت فست شارژ ( شارژ سریع ) باشند. بنابراین توجه کنید که دستگاه شما این قابلیت را دارد یا خیر. اگر دستگاه شما فاقد قابلیت فست شارژ باشد اینکه پاوربانک نیز این قابلیت را داشته باشد یا نه فرقی به حالتان نخواهد کرد. به عبارت دیگر در صورتی که محصول شما به این سیستم مجهز باشد، اما گوشی هوشمند و یا دستگاه فاقد آن باشد این قابلیت هیچ تاثیری در زمان شارژ نخواهد داشت.

پاوربانک های ارزان قیمت

شاید شما نیز با پاوربانک های ارزان مواجه شده اید این دست محصولات با ولتاژ های بالا هزینه ای بسیار پایینی خواهند می کنند. لازم به ذکر است که هر مقدار که میزان آمپر آن بالا تر رود قیمت آن نیز افزایش می یابد. بنابراین اگر به شما دستگاهی با ولتاژ بالا اما قیمت پایین پیشنهاد شد بدانید که محصولی بی کیفیت است. برای خرید این محصول بهتر است به برند کمپانی سازنده آن توجه کنید.

پاوربانک

اندازه و ابعاد

با توجه به این که این دستگاه به عنوان یک باتری یدک به حساب می آید، بنابراین وزن آن بسیار مورد توجه است. اما متاسفانه با افزایش قدرت باتری وزن آن نیز افزایش می یابد. لذا اگر به دنبال پاوربانکی با قدرت بالای ۱۰۰۰۰ آمپر هستید باید وزن بالای آن را نیز در نظر بگیرید.

آیا پاوربانک به گوشی آسیب می زند؟

این پرسشی است که اغلب کاربران زمان خرید پاوربانک خواهند پرسید. در ابتدا بیان کنیم که در انتخاب برند توجه داشته باشید. بعد از این مسئله توجه به میزان آمپر خروجی  و سازگاری و تناسب آن با خروجی آمپر دستگاه شما بسیار با اهمیت است. بنابراین در صورت بالا بودن آمپر پاوربانک نسبت به خروجی دستگاه، در بلند مدت باتری دستگاه آسیب خواهد دید.

پاوربانک

تنها یک نکته باقیست…

به یاد داشته باشید سیکل شارژ به اندازه موارد فوق حائز اهمیت است. گرچه این مورد کمتر از سمت خریداران مورد توجه قرار می گیرد، اما از مواردی است که باید به آن توجه کنید. سیکل شارژ در واقع تعداد دفعاتی است که این دستگاه صد در صد شارژ می شود. سیکل شارژ به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ بار بوده که بسته به برند و نوع آن متغیر خواهد بود. بنابراین توجه به این نکته نیز می تواند شما را در انتخاب بهترین پاوربانک یاری کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار