خانواده‌های اماراتی به‌دلیل خشونت زیاد در بازی پابجی خواستار ممنوعیت آن شدند

55e2840cfc155c1d242c455eff7d3b66
زمان مطالعه: 1 دقیقه

روانشناس‌ها همیشه  پیشهاد می‌کنند که بر روی ورودی‌های ذهن خود متمرکز شده و از واردشدن هرگونه اخبار و افکار منفی به آن جلوگیری کنند چراکه در طولانی‌مدت تاثیرات منفی بر روی روحیه افراد می‌گذارند و آینده زندگی آن‌ها را به سمت اتفاقات منفی و روندی ناخوشایند تغییر می‌دهند.

این مسئله برای نوجوانان و به‌ویژه کودکان نیز صدق می‌کند چراکه در سنین رشد قرار دارند و بجای اینکه ذهن آن‌ها بر روی مسائل منفی متمرکز شود باید بر روی اهداف و برنامه‌ریزی‌های مثبت در آینده متمرکز گردد. یکی از مسائلی که موجب می‌شود کودکان به خشونت و مسائل منفی بیشتر نزدیک باشند تا به چیزهای مثبت، برخی از بازی‌های ویدئویی خشن مانند بازی پابجی است.

بازی پابجی آنقدر خشن است که بر روی کودکان اماراتی تاثیرات منفی گذاشته است و باعث خشن‌شدن آن‌ها شده است از این‌رو والدین اماراتی سریعا خواستار ممنوعیت این بازی در امارات شدند. این بازی با خشونت بسیاری که دارد کودکان را به خود جذب می‌کند و موجب می‌شود آن‌ها از کارهای دیگر خود مانند درس خواندن کاملا عقب بمانند. البته این مسئله تنها به بازی پابجی محدود نمی‌شود و تنها در امارات نیست بلکه در کل جهان بازی‌های سبک بتل رویال وجود دارند که چنین مسائلی را ایجاد کرده‌اند تا جایی که شاهزاده هری بریتانیا به دلیل خشونت بازی فورتنایت خواستار ممنوعیت این بازی شده است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار