توقف به روز رسانی ها در ویندوز ۱۰

1a5295af6369f5c3f1897750830761f0
زمان مطالعه: 5 دقیقه

به روز رسانی های خودکار ویندوز ۱۰، چند صد فایده دارند و تعداد انگشت‌شماری، معایب. به روز رسانی های خودکار ویندوز ۱۰، توسط خود ویندوز پیگیری و انجام می‌شوند و ممکن است به دلیل زمانی که ویندوز برای به روز رسانی ها صرف می‌کند، کاربر به مشکل بخورد و عصبی شود؛ از طرفی دیگر، حجم اینترنت نیز مورد دیگری است که کاربران، به روز رسانی های ویندوز را لطمه‌ای به آن می‌دانند و مورد دیگر هم به سخت‌افزار کاربر مربوط می‌شود؛ بگذریم. وابسته به نوع ویندوز ۱۰ (مثلا ویندوز هوم یا پرو) نحوه توقف این به روز رسانی ها، فرق می‌کند و ما در ادامه، سعی داریم تا به شما، نحوه توقف موقت به روز رسانی در برخی نسخه‌ها و نحوه توقف دائم در دیگر نسخه‌ها را به شما آموزش دهیم. اما قبل از آن، بهتر است بدانید که نسخه ویندوز شما، کدام است.

تشخیص نسخه ویندوز ۱۰

برای تشخیص نسخه، راه ساده‌ای در پیش دارید؛ ابتدا باید به Settings‌ بروید و از آن‌ جا هم وارد System و سپس About شوید. در قسمت Edition می‌توانید نسخه ویندوز خود را ببینید و با توجه به نسخه، آموزش توقف به روز رسانی ها را در متن پایین، پیدا کنید؛ اگر هم می‌خواهید، ویندوز خود را به نسخه Pro ارتقا دهید، می‌توانید از همین پنجره، اقدام کنید. برویم سراغ نحوه توقف به روز رسانی ها.

توقف به روز رسانی ها در Windows 10 Pro

با استفاده از این روش که با استفاده از درگاه Local Group Policy Editor انجام می‌شود می‌توانید تمامی به روز رسانی ها را به طور دائم در ویندوز ۱۰ پرو، غیر فعال کنید؛ برای این کار، کافی است تا فقط با استفاده از موارد زیر، عملیات مربوطه را انجام دهید:

  1. به استارت بروید؛ Gpedit.msc را جستجو کرده و سپس وارد Group Policy Editor شوید.
  2. به Computer Configuration، Administrative Templates، Windows Components و سپس Windows Update بروید.
  3. گزینه Configure Automatic Updates و بعد از آن، Disable را انتخاب کنید.
  4. در پنجره باز شده Apply و سپس OK را بزنید.
  5. ویندوز به طور خودکار، مجددا راه اندازی می‌شود و تغییرات شما را اعمال می‌کند.
  6. اگر دلتان برای به روز رسانی ها تنگ شد، به جای Disable در مرحله ۳، Not configured را انتخاب کنید.

توقف به روز رسانی ها در تمامی نسخه های ویندوز ۱۰

در این روش، قرار نیست نحوه توقف به روز رسانی ها به طور دائم را به شما بگوییم و برای ویندوزهای زیر نسخه پرو، چنین قابلیتی اصلا تعریف نشده و ویندوز هوم هم فقط می‌تواند به طور موقت از شر به روز رسانی ها خلاص شود؛ اگر می‌خواهید دیگر، خبری از به روز رسانی ها نباشد، باید بر اساس گفته‌های پیشین، نسخه خود را به نسخه پرو، ارتقا دهید. بگذریم. برای توقف موقت به روز رسانی ها در ویندوز ۱۰، گام‌های زیر را دنبال کنید:

  1. به Settings رفته و Update & Security را انتخاب کنید.
  2. به Windows Update بروید و سپس Advanced options را باز کنید.
  3. در بالای تیتر Choose When Updates Are … یک باکس با تیتر Pause until می‌بینید و در آن‌جا می‌توانید بازه زمانی خود تا زمانی که می‌خواهید، خبری از به روز رسانی نباشد را انتخاب کنید.

توقف به روز رسانی های قابلیت های ویندوز برای تمامی نسخه‌ها

در این روش نیز، خبری از توقف موقت نیست و فقط می‌توانید Features ها را به طور موقت و نهایتا برای یک سال از به روز رسانی ها، محروم کنید. برای این کار، کافی است تا با استفاده از قدم‌های زیر به سراغ توقف به روز رسانی قابلیت‌های ویندوز بروید:

  • به Settings و سپس Update & Security بروید.
  • Windows Update را انتخاب کرده و از طریق آن به درگاه Advanced options دسترسی پیدا کنید.
  • به زیر همان تیتر طویل در قسمت بالایی، یعنی Choose When Updates Are installed بروید و در آن جا به دنبال یک منوی کشویی بگردید که در حالت عادی، مقدار ۰ را دارد.
  • مقدار را نهایتا می‌توانید به ۳۶۵ تغییر دهید و این‌گونه، آپدیت Features برای یک سال، متوقف می‌شود. 

توقف به روز رسانی ها در Windows 10 Pro

این روش نیز فقط برای ویندوز ۱۰ پرو صدق می‌کند و سبب توقف دائمی به‌ روز رسانی ها می‌شود، اما روش نادرستی است؛ نه این‌که، واقعا از نظر اخلاقی، نادرست باشد، بلکه ممکن است در حین امتحان این روش از طریق درگاه Registry، با یک اشتباه ناخواسته، سبب یک آسیب جدی در ویندوز خود شوید. به هر حال، این روش را با شما در میان می‌گذاریم و شما هم می‌توانید با استفاده از قدم‌های زیر، از آن استفاده کنید:

  • به منوی استارت رفته و عبارت regedit را جستجو کنید.
  • Registry Editor را انتخاب کرده و به مسیری که در زیر می‌آید بروید:                                   HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows
  • بر روی Windows کلیک راست کنید و سپس با استفاده از کشوی New گزینه Key را انتخاب کنید.
  • نام فایل ایجاد شده را WindowsUpdate بگذارید با استفاده از کلید Enter‌ آن را ثبت کنید.
  • از طریق فایل ایجاد شده و راست کلید بر روی آن، یک Key‌ جدید بسازید.
  • نام فایل جدید را AU بگذارید و آن را ثبت کنید.
  • در قسمت راست، کلیک راست کنید و گزینه DWORD (32-bit) Value را بزنید.
  • فایل ایجاد شده را با نام NoAutoUpdate ذخیره کنید.
  • آخرین فایل ایجاد شده را باز کنید و Value را به ۱ تغییر دهید.
  • OK را بزنید و دستگاه را مجددا راه اندازی کنید.

آیا حتما برای چند لحظه زمان باید آپدیت ویندوز را متوقف کنم؟

شاید گوشی شما با اندروید نسخه ۹ پای، معرفی شده باشد، ولی الان شما دارید از اندروید ۱۰ و شاید ۱۱ استفاده می‌کنید و قطعا، متوجه این هستید که آپدیت‌ها، چقدر در رفع برخی از مشکلات، موثر هستند؛ از این رو، لغو به روز رسانی ها، کمی نا‌اهلانه به شمار می‌رود و به هر حال، این تصمیم شما است که چه کاری می‌خواهید برای خود انجام دهید. اما در بالا، ما سه روش را به شما معرفی کردیم که دو تای آن‌ها، من جمله آخری، برای ویندوز ۱۰ پرو بودند. راه آخر، که به درگاه رجیستری مربوط است، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و اگر دارید از ویندوز ۱۰ پرو استفاده می‌کنید، به سراغ راه اول بروید و نه آخر.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار