تقلید از قابلیت لمس سه‌بعدی آیفون در اندروید Q

9f0a6901c78ff0448d1f240f24686b81
زمان مطالعه: 1 دقیقه

الگوبرداری و یا بهتر است بگوییم تقلید سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS از یکدیگر تبدیل به یک خبر تکراری شده است. به‌گونه‌ای که سیستم‌عامل اندروید Q  نیز از سیستم‌عامل iOS، ویژگی لمس سه‌بعدی را تقلید کرده است. از این‌رو باید منتظر دیدن این قابلیت iOS در سیستم‌عامل اندروید Q نیز باشیم.

به تازگی نیز اخبار و اطلاعاتی از قابلیت MotionEvent در اندروید Q منتشر شده است که نشان می‌دهد این سیستم‌عامل از مشخصه‌ای با نام Deep Press استفاده می‌کند. درواقع این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که با ایجاد فشار بیشتری بر روی صفحه نمایش لمسی به امکانات و آپشن‌های متعدد دیگری دسترسی داشته باشند. این قابلیت همان قابلیت لمس سه‌بعدی است که کمپانی اپل برای اولین بار آن را در سال ۲۰۱۴ مطرح کرد.

درضمن باید اشاره کنیم که معنی پشتیبانی سیستم‌عامل اندروید Q از قابلیت لمس سه‌بعدی این نیست که تمامی گوشی‌هایی که دارای این سیستم‌عامل هستند قادر به استفاده از این قابلیت می‌باشد. چراکه برای استفاده از این قابلیت به سخت‌افزارهای خاصی نیاز است البته در آینده‌ای نه‌چندان دور بیشترین گوشی‌های اندرویدی مجهز به این سیستم‌عامل امکان استفاده از قابلیت لمس سه‌بعدی را خواهد داشت.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار