بهترین گوشی های هوشمند ۵G سال ۲۰۱۹

8d191d39c0e4513a352f92de75ffcf66
زمان مطالعه: 9 دقیقه

بهترین گوشی های هوشمند ۵G سال ۲۰۱۹

شرکت های بزرگ صنعت تلفن هوشمند سعی کردند برنامه بزرگی برای حضور در این صنعت داشته باشند و از این رو در سال ۲۰۱۹ دو موضوعی که در اسمارتفون ها به صورت گسترده قابل مشاهده است، پشتیبانی شبکه ۵G و صفحه نمایش تاشو می باشد.

در MWC 2019 دست کم ده ها شرکت خبر از کار روی گوشی هوشمند ۵G دادند و حتی برخی نیز نمونه اولیه و چندی دیگر نمونه نهایی اسمارتفون ۵G را به نمایش درآوردند. به لطف شبکه ۵G، ارتباط اینترنتی سرعت بیشتری خواهد داشت و افراد می توانند با سرعت بیشتری به شبکه جهانی اینترنت متصل شوند. در حال حاضر نیز سرعت بالایی قابل مشاهده است اما ۵G این سرعت را چندین برابر می کند تا معنای واقعی سرعت به خوبی احساس شود. کوالکام در MWC 2019 با شرح جزئیاتی درباره این شبکه آن را یک گام بزرگ برای کمپانی های فناوری دانست که دردسترس بشر قرار می گیرد.

به لطف مودم X50 این شرکت، پردازنده های اسنپدراگون ۸۵۵ قابلیت پشتیبانی این شبکه را دارا هستند. به هر حال در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین اسمارتفون های ۵G سال ۲۰۱۹ آشنا سازیم تا در آینده اگر برنامه ای برای خرید داشتید، انتخاب ساده ای باشد.

blank

۱- سامسونگ گلکسی اس ۱۰ نسخه ۵G

شرکت سامسونگ در رویداد ۲۰ فوریه به رونمایی از گوشی هوشمندی پرداخت که باید آن را جز بهترین اسمارتفون های سال ۲۰۱۹ به حساب آورد. گلکسی اس ۱۰ نسخه ۵G با نمایشگر ۶.۷ اینچی QHD+ سوپرامولد حتی توانسته عنوان بهترین نمایشگر در میان دیگر تلفن های هوشمند را کسب کند. سامسونگ برای پشتیبانی آن از پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ با مودم ایکس ۵۰ بهره گرفته که در بیشتر اسمارتفون هایی دارای قابلیت ۵G موجود است. حافظه رم ۱۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱ ترابایتی، سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای، رابط کاربری One UI، سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری از مشخصات کامل این دیوایس هستند.

شایان ذکر است که گلکسی اس۱۰ نسخه ۵G دارای چهار دوربین اصلی و دو دوربین سلفی بوده که موجب می شود این اسمارتفون در بین بهترین گوشی های هوشمند از نظر دوربین قرار گیرد. با تمام این ویژگی ها قرار گیری گلکسی اس ۱۰ نسخه ۵G در میان برترین گوشی های هوشمند ۵G سال ۲۰۱۹ عجیب نیست.

۲- هوآوی میت ایکس

شرکت هوآوی در جریان mwc 2019 از اولین گوشی هوشمند تاشو خود به نام میت ایکس رونمایی کرد. اسمارتفونی با مشخصاتی رده بالاتر از گلکسی فولد سامسونگ که باید آن را گوشی هوشمند تاشو بی نظیر خطاب کرد.

میت ایکس گذشته از آن که اولین تلفن هوشمند منعطف هواوی است، باید لقب اولین اسمارتفون ۵G هوآوی را به آن داد. با پردازنده هشت هسته ای کایرین ۹۸۰ و مودم اختصاصی ۵G، انتظار می رفت با یک پرچمدار تاشو بی نظیر رو به رو باشیم. ظاهر خاص میت ایکس را به یک محصول برجسته تبدیل کرده و حضور آن در لیست بهترین های ۵G یک امر عجیب نیست، بلکه هوآوی سعی کرده بهترین ها را در آن به کار گیرد و از محصولی صحبت کند که حقیقتا می تواند تجربه کاربری فوق العاده ای را برای کاربران خود رقم زند.

میت ایکس هوآوی یکی از بهترین گوشی های هوشمند ۵G قلمداد می شود که علاوه بر طراحی تاشو، با پشتیبانی شبکه ۵G قادر است به پرسرعترین شبکه اینترنت متصل شود. با قیمت ۲۲۰۰ یورویی قیمت محصول هوآوی به مراتب بیش از گوشی هوشمند تاشو سامسونگ می باشد.

blank

۳- ال جی V50 ThinQ

شرکت ال جی دیگر کمپانی بوده که در MWC 2019 جدیدترین پرچمداران خود را معرفی کرد. یکی از آنها اولین تلفن هوشمند ۵G کمپانی تحت نام V50 ThinQ بوده است. مهم‌ترین قابلیت جدید ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو، به پشتیبانی آن از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ و مودم ۵ جی ایکس ۵۰ است. این یعنی پرچم‌دار جدید ال‌جی از تازه‌ترین فناوری ارتباطی پشتیبانی می‌کند و این نکته‌ی بسیار مثبتی به‌شمار می‌آید. این دستگاه علاوه‌بر این، دارای باتری با ظرفیت ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته‌ای نسبت به V50 ThinQ دارد.

صرف‌نظر از این موارد، غالبا این دو گوشی شبیه به هم هستند. درواقع همان‌طور که بالاتر ذکر کردیم، ال‌جی برای جا نماندن از بازار گوشی‌های ۵G مجبور شد پرچم‌دار جدیدش را روی همان پلتفرم وی ۴۰ تولید و برخی تغییرات را در آن اعمال کند. جدیدترین گوشی ال‌جی همچون برادر یک‌ساله‌اش مجهز به نمایشگر ۶.۴ اینچ با وضوح ۳۱۲۰x۱۴۴۰ پیکسل است و چگالی ۵۳۷ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد. در این بین نسبت تصویر وی ۵۰ تین‌کیو ۱۹.۵:۹ و نسبت تصویر وی ۴۰ تین‌کیو ۱۸:۹ است.

به‌علاوه ال‌جی V50 ThinQ دارای سیستم‌عامل اندروید ۹ پای است و ضمن بهره‌مندی از تراشه‌ی ۷ نانومتری جدید کوالکام، از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ استفاده می‌کند. این درحالی است که وی ۴۰ تین‌کیو از اندروید ۸ به‌همراه تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰ استفاده می‌کند. دیگر اینکه هر دو گوشی موردبحث دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هستند.

یکی از تغییرات مهم V50 ThinQ نسبت به نسل قبل، به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن بر می‌گردد که نسبت به باتری V40 ThinQ، ۷۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد. البته باید این را هم گفت که V50 از شبکه‌ی ۵G پشتیبانی به عمل می آورد و بهره‌مندی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتفاقی قابل توجه محسوب می شود.

۴-شیائومی Mi Mix 3

شرکت شیائومی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند به حساب می آید که هر سال نسل جدیدی از دیوایس های خود را معرفی کرده و دردسترس مشتریان قرار می دهد. در MWC 2019 این شرکت نسخه ۵G پرچمدار سال گذشته یعنی Mi Mix 3 را رونمایی کرد.

اسمارتفونی که در طراحی ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه سال قبل نداشته و تنها پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ با مودم ایکس ۵۰ به آن افزوده شد. بنابراین عجیب نیست که این دیوایس قابلیت پشتیبانی شبکه ۵G را به دست آورد. البته در اواخر سال ۲۰۱۸ بود که شیائومی وعده عرضه نسخه ۵G این اسمارتفون را برای بازارهای اروپایی داده بود و در نهایت به وعده خود عمل کرد.

می میکس ۳ طراحی مجذوب کننده ای داشته که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. محصولی با مشخصه های فوق العاده و قابلیت دوربین اسلایدی سلفی که برای فعال شدن آن بایستی این گوشی هوشمند را به سمت پایین بکشید. این گوشی هوشمند برجسته شرکت شیائومی با قیمتی بیشتر از نسخه اصلی به فروش می رسد و بهار امسال راهی بازار خواهد شد.

blank

۵- هوآوی میت ۳۰ یا پی ۳۰

در این فهرست علاوه بر گوشی های هوشمند معرفی شده، می خواهیم به اسامی محصولات احتمالی که از شبکه ۵G پشتیبانی می کنند، نیز اشاره کنیم. اسمارتفون هایی که ویژگی های قابل توجهی داشته و از جمله آنها میت ۳۰ یا پی ۳۰ هوآوی می باشد. در حالی که پی ۳۰ بزودی معرفی خواهد شد، اما میت ۳۰ در اواخر سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه می شود.

انتظار داریم هوآوی برای هر دو مدل مودمی برای پشتیبانی شبکه ۵G در نظر گیرد. این روزها بیشتر شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند تصمیم گرفتند حتی یک مورد هم شده، از اسمارتفون ۵G رونمایی به عمل آورند. البته هوآوی میت ایکس منعطف را با چنین قابلیتی معرفی کرده اما انتظار داریم یک مدل معمولی هم با قابلیت پشتیبانی شبکه ۵G رونمایی شود. چنین چیزی دور از انتظار نیست اما مشخص نشده آیا پی ۳۰ با مورد مذکور همراه است یا آن که باید تا اواخر سال جاری جهت رونمایی سری میت ۳۰ منتظر بمانیم. خانواده ای که بهترین مشخصات در میان سایر گوشی های هوشمند هوآوی برای آنها در نظر گرفته می شود.

۶-وان پلاس ۷ یا ۷T

این که شرکت وان پلاس در چند سال فعالیت خود توانسته محصولات بزرگ و برجسته ای را توسعه دهد این عجیب نیست. وان پلاس یکی از زیرمجموعه هولدینگ BBK شناخته شده که در کنار شرکت های ویوو و اوپو توانسته بهترین ها را در صنعت تلفن هوشمند معرفی و عرضه دارد.

در حالی که سال جاری شرکت های بسیاری به معرفی گوشی هوشمند ۵G خود پرداختند، وان پلاس تنها یک نمونه اولیه را به نمایش درآورد و انتظار داشتیم با گزینه بهتری رو به رو شویم. اما پیش بینی می شود وان پلاس ۷ یا ۷T یکی از همین دیوایس های موردنظر باشد. پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ با مودم ایکس ۵۰ یکی از ویژگی های اصلی وان پلاس ۷ و ۷T است که می تواند موردتوجه قرار گیرد.

این گوشی هوشمند مشخصه های قابلی دارد و در نوع خود برند بزرگی به شمار می رود. کمپانی چینی در نظر دارد بهترین ها را به مشتریان ارائه دهد و وان پلاس ۷ نیز به عنوان پرچمدار سال ۲۰۱۹ این شرکت عجیب نیست با بهترین ها همراهی کند.

۷- پرچمدار ۵G اوپو

در سال ۲۰۱۹ باید انتظار داشته باشیم که شرکت های مختلفی به معرفی گوشی هوشمند پرچمدار ۵G بپردازند. یکی از آنها کمپانی چینی اوپوست که چند سالی از حضور آن در این صنعت پرطرفدار می گذرد. اوپو برای سال جاری یک پرچمدار ۵G را تحت توسعه دارد و بزودی از آن رونمایی خواهد شد. البته بسیاری این مدل را Find Z جانشین Find X می دانند.

همچنین ممکن است نسخه بروزرسانی شده R15 باشد که از چیپ هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می گیرد. اوپو سخت خود را آماده کرده تا در سال جاری این اسمارتفون بی نظیر را معرفی کند. پیشتر اوپو در قراردادی با کوالکام مشخص کرد که چند پرچمدار با مودم ۵G این کمپانی روانه بازار خواهند شد. این قرارداد می سال ۲۰۱۸ به ثبت رسید و با گذشت چندین ماه پیش بینی می شود سال جاری این گوشی هوشمند رونمایی شود.

تحلیلگران معرفی پرچمدار ۵G اوپو را مارس و آوریل ۲۰۱۹ می دانند که در نهایت جولای سال جاری به بازار عرضه می شود.

blank

۸- گوشی هوشمند ۵G آنر

آنر یکی از زیربرندهای فعال و مستقل هوآوی محسوب شده که هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی و عرضه می کند. این شرکت در نظر دارد بزودی از گوشی هوشمند ۵G خود رونمایی کند. اگرچه هواوی پیشتر به معرفی اولین اسمارتفون ۵G با میت ایکس پرداخت اما بزودی باید شاهد معرفی یک مدل ۵G به طور مستقل توسط آنر باشیم.

این کمپانی محصولات بزرگی را برای سال جاری در نظر گرفته که این تلفن هوشمند ۵G تنها یکی از آنهاست و جزئیات کافی در دست نیست تا به آن پرداخت. بنابراین پیش بینی شده با توجه به سابقه درخشان این برند چینی، بتواند با فروش خوبی بوسیله چنین اسمارتفونی دست یابد.

برند آنر ، یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی هوآوی محسوب می‌شود. سابقه‌ی فکر اولیه‌ی این ایده به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد اما در سال ۲۰۱۴ بود که اولین گوشی تحت عنوان این برند به نام Honor 3C در مالزی عرضه شد. آنر خیلی سریع توانست گوشی‌های خود را در بازارهای کشورهای متعددی عرضه کند و تا ژوئن ۲۰۱۵، گوشی‌های این برند در بیش از ۷۴ کشور جهان عرضه شدند.

۹- سونی اکسپریا ۲
شرکت سونی گوشی هوشمند پرچمدار Xperia 1 را در جریان MWC 2019 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که با عنوانی متفاوت نسبت به قبل یک محصول برجسته محسوب شده و سخت افزار قدرتمندی دارد.

اخیرا  در سایت آمازون، پیش‌فروش این گوشی با قیمت بسیار بالای ۹۹۹ دلاری آغاز شده است. چنین قیمتی برای یک گوشی سونی و به‌خصوص گجتی که با بهره‌گیری از نمایشگر ۲۱:۹ ریسک کرده، بسیار بالا محسوب می‌شود. البته در صفحه مربوطه آمده که این گوشی در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ عرضه می‌شود که قطعا این تاریخ اشتباه است زیرا طبق گزارش‌های منتشر شده، گوشی مذکور قرار است در اواخر ماه مه یا ماه ژوئن روانه‌ی بازار شود. اکسپریا ۱ یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌های سونی در چند سال اخیر محسوب می‌شود. علاوه بر ۴K بودن نمایشگر اولد آن، نسبت تصویر ۲۱:۹ تجربه کاربری جذابی را برای طرفداران پروپاقرص فیلم‌ها به ارمغان می‌آورد ولی چنین نسبت تصویری جوابگوی سلیقه‌ی عموم کاربران نخواهد بود.

اگرچه این پرچم‌دار روی هم رفته از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برد و قیمت پرچم‌داران هم رو به رشد بوده است، ولی با توجه به وضعیت فروش گوشی‌های سونی، احتمالا این گوشی با چنین قیمتی فروش چندان بالایی نخواهد داشت. در سوی دیگر پیش بینی می شود تابستان سال جاری سونی از نسل دوم آن یعنی اکسپریا ۲ با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ رونمایی کند. گوشی هوشمندی که از شبکه ۵G برخوردار بوده و اولین اسمارتفون با این ویژگی کمپانی سونی است.

blank

اطلاعات کافی در دست نیست تا به آن پرداخت و باید منتظر ماند تا مشخص شود، برند ژاپنی چه برنامه ای برای اکسپریا ۲ پرچمدار در سر دارد. آیا می توان انتظارات بالایی نسبت به آن پیدا کرد یا خیر.

۱۰- آیفون ۲۰۱۹ اپل

شرکت اپل پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ آیفون های خود را به مودم ۵G مجهز کند. تاکنون شایعات مختلفی از آیفون های ۲۰۱۹ منتشر شد اما با عدم وجود تایید شرکت کوپرتینویی، نمی توان مهر تاییدی بر آن زد.

انتظار داریم در سال جاری سه مدل آیفون همچون سال ۲۰۱۸ معرفی شود با این تفاوت که آیفون های رده بالا احتمالا از شبکه ۵G پشتیبانی کنند. البته مشخص نیست نمونه اقتصادی از این قابلیت بهره می برد یا خیر. از آنجایی که اپل همیشه به صورت غیرمنتظره محصولی خاص معرفی می کند، انتظار داریم سال جاری نیز همین باشد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار