بررسی هوآوی Y7P

3d188be32422e9d988e90e05003bffae
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بررسی هوآوی Y7P

گوشی هوآوی Y7p، جزو گوشی های میانرده ای است که در اوایل اردیبشهت ماه امسال به بازار عرضه شد. این مدل گوشی نیز مانند سایر گوشی های هوآوی طراحی نسبتا جذابی دارد که از پردازنده Kirinدرآن استفاده شده است.

طراحی گوشی هوآوی Y7P 

طراحی گوشی های هوآوی زیبا و نسبتا جذاب است که بدنه بسیار باریکی از جنس شیشه و فلز دارد. جنس قاب پشتی گوشی از پلاستیک بوده که به دلیل ساختار نرم آن، مستعد هرگونه خط و خش است. اما شرکت هوآوی در بسته بندی این گوشی از یک قاب ژله ای استفاده می کند که قابلیت محافظت بیشتری را برای کاربر ایجاد می کند. ابعاد این گوشی مشابه با آیفون ۱۱ پرو مکس است، اما به دلیل استفاده از پلاستیک در ساخت آن وزن بسیار سبکی دارد.
در لبه پایینی گوشی پورت مایکرو USB وجود دارد،با این وجود متاسفانه خبری از پورت USB-C نیست. جک ۳.۵ میلی متری هدفون به علاوه بلندگوی دستگاه و میکروفون اصلی هم در لبه پایینی دستگاه قرار دارد. دکمه پاور و تنظیمات صدای گوشی نیز در سمت راست دستگاه تعبیه شده و در قسمت چپ گوشی نیز دو سیم کارت و یک کارت حافظه است که توانایی پشتیبانی همزمان دو سیم کارت و یک کارت حافظه را نیز دارا است.
نمایشگر گوشی هوآوی Y7P از نوع LCD بوده که سنسور اثر انگشت آن در قسمت پشت آن قرار دارد. به هر حال صرف نظر از اینکه این مدل گوشی ابعاد بزرگی برخوردار است، اما جزو محصولاتی است که از نظر قیمت، از جمله گوشی های مقرون به صرفه و اقتصادی به حساب می آید.

هوآوی Y7P تکیه داده به چوب

صفحه نمایش گوشی هوآوی Y7P

با توجه به اینکه ابعاد این گوشی نسبتا بزرگ بوده، وجود صفحه نمایشگر ۶.۳۹ اینچی در این مدل گوشی کاملا بدیهی است. صفحه نمایشگر از نوع LCD، با رزولوشن ۷۲۰ در۱۵۶۰ پیکسل است. از جمله معایب گوشی، رزولوشن بسیار پایین برای این ابعاد صفحه نمایشگر و همچنین نامناسب بودن زاویه دید نمایشگر از اطراف است.
با وجود این معایب، گوشی هوآوی Y7P مزایای دیگری دارد که آن را جزو گوشی های رده بالا قرار می دهد. حاشیه های کم صفحه نمایش در اضلاع بالا و پایینی و دوربین سلفی که در حفره بالایی قرار دارد از جمله این مزایا محسوب می شوند.
از دیگر مشخصات این گوشی، تنظیم دمای رنگ ها در قسمت Display & brightness است که می توان به راحتی دمای رنگ ها را تغییر داد. از دیگر قابلیت های این گوشی، می توان به وجود Eye Comfort به همراه Dark Mode اشاره کرد. به هر حال با وجود نقاط ضعفی که در این صفحه نمایشگر وجود دارد، اما در مقابل طراحی خوب و رنگ بندی عالی می تواند پایین بودن رزولوشن نمایشگر را پوشش دهد.

عملکرد سخت افزار و نرم افزار گوشی

در طراحی گوشی Huawei Y7P  از پردازنده Kirin 710F استفاده شده که لیتوگرافیک آن ۱۲ نانومتر و چیپست آن هشت هسته ای است. از این هشت هسته، چهار هسته آن پردازش های سنگین را با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر پردازش های سبک تر را با سرعت ۲.۲ گیگا هرتز بر عهده دارد. در ضمن حافظه رم ۴ گیگابایتی، موجب می شود که این گوشی از نظر سخت افزاری روان کار کند. تنها در مواقعی که بازی های سنگین اجرا می شود ممکن است با افت عملکرد روبرو باشیم. بازی هایی از جمله Call of Duty Mobile و Asphalt 9 در تنظیمات گرافیکی پایین قابلیت اجرا شدن دارد.
نکته مثبت دیگر این گوشی، گرم نشدن بدنه گوشی در حین اجرای بازی است. حافظه چهار گیگابایتی گوشی، شاید به نظر کم باشد، اما جوابگوی نیازهای گوشی است.

دوربین گوشی هوآوی Y7P

در قاب پشتی گوشی هوآوی Y7P سه لنز دوربین را می بینید که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی بوده و دیافراگم لنز آن f/1.8 است. در قسمت بالای این دوربین نیز دوربین دیگری با سنسور ۲ مگاپیکسلی وجود دارد که عملکرد آن تنظیم عمق میدان در عکس های پرتره است. دوربین سوم نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید دارد.

دوربین جهارم گوشی در صفحه نمایشگر دستگاه جای گرفته، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به همراه لنزی که دیافراگم آن f/2.0 است دارد. نرم افزاری که در این گوشی به کار برده شده، این امکان را برای گوشی ایجاد می کند که از حداکثر افکت HDR استفاده کند. این گوشی هوشمند برای عکس های خود از تنطیمات مانند روشن کردن Shadow و کم نور کردن Highlight استفاده می کند تا حداکثر بالانس را در عکس های خود ایجاد نماید. اما با این وجود در برخی از مواقع رنگ ها نسبت به واقعیت از شدت کمتری برخوردارند. نکته دیگر این است که تمامی عکس هایی که در این دوربین ثبت می شود با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی است.

دوربین اولترا واید در این مدل گوشی، زاویه دید بیشتری نسبت به دوربین اصلی دارد، اما رزولوشن آن کمتر است. به علاوه شارپنس در این مدل گوشی پایین تر بوده و گاهی در کناره ها نیز ممکن است عکس تار شود. با این تفاسیر دوربین اولترا در این مدل گوشی بیشتر جنبه سرگرمی داشته و انتظار چندانی نباید از آن داشت.

دوربین سلفی این گوشی نیز، در صورتی که از قابلیت زوم استفاده نشود، از عملکرد خوبی برخوردار است. در ضمن دوربین آن نیز، در تلاش است که در عکس های گرفته شده خود از افکت HDR استفاده نماید.
فیلم برداری در گوشی Huawei Y7P، با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ P امکانپذیر است. به هر حال عملکرد دوربین این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می توان با آن عکس های قابل قبولی را ثبت کرد.

هوآوی Y7P در دست

باتری هوآوی Y7P

یکی دیگر از معیارهای خرید گوشی، طول عمر بالای باتری آن است. گوشی هوآوی وای ۷ پی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بهره می برد که طول عمر بالایی دارد. زمانی که گوشی در حالت استند بای قرار دارد، به خوبی می تواند شارژ نگه دارد. در صورتی که گوشی را در حالت Performance Mode قرار دهید امکان نگهداری شارژ را از یک صبح تا عصر وجود خواهد داشت. اما در حالت عادی می توان بیش از یک روز از این گوشی استفاده کرد.

عدم پشتیبانی گوگل از Y7P

در این مدل گوشی هوآوی نیز نمی توان از سرویس های گوگل استفاده کرد، اما به جای آن از سرویس HMS در این گوشی استفاده شده است. استفاده از سرویس HMS، خلا ناشی از سرویس های گوگل در فروشگاه پلی استور، موقعیت جغرافیایی و دیگر نوتیفیکیشن را پر می کند.

جمع بندی

به طور کلی این گوشی جزو گوشی های میانرده ای است که تنها ویژگی منفی آن، عدم سرویس گوگل است. اما شرکت هوآوی با در نظر گرفتن سرویس HMS توانسته است این این مشکل را برطرف کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار