بررسی همه جانبه ی ساعت اپل واچ ۵ و Garmin Fenix 6 Pro

1e1d4af5923f20bf1fccded0c6321366
زمان مطالعه: 7 دقیقه

با معرفی دو گجت اپل واچ ۵ و Garmin Fenix ​​۶ Pro به دنیای تکنولوژی این سوال پیش می آید که اگر یک فیتنس کار هستید کدام ساعت برایتان کارایی بیشتری خواهد داشت؟
ساعت های گارمین بطورعمده در بین دوندگان ، دوچرخه سواران و ورزشکاران بسیار محبوب هستند. آن ها دارای تنوع و مدل های بسیاری هستند تا ورزشکاران بتوانند متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را برگزینند. آن ها همچنین دارای ویژگی های مختلفی از قبیل پیام وهشدارهای یادآوری هستند که با تلفن های هوشمند اشتراکات زیادی دارا هستند. مدل های فنیکس از پخش موسیقی و سرویس های پرداختی نیز پشتیبانی می کنند.
از طرف دیگر ، اپل واچ با کارایی گسترده، از بهترین ساعت های هوشمند عرضه شده در بازار محسوب می شود. همواره کمپانی اپل با معرفی ساعت های هوشمند خود از پیشتازان گجت های هوشمند به حساب می آید، طراحان این برند مشهور با اضافه کردن قابلیت ها و طراحی شیک و به روز به این محصولات همراه رضایت مشتری را در نظر دارند.
شرکت اپل با معرفی جدیدترین مدل اپل واچ خود، در راستای تناسب اندام ، گام های بسیار خوبی برداشته است و علاقه مندان به تناسب اندام را هدفمندتر کرده، اما آیا اپل واچ ۵ به اندازه کافی برای شما مناسب است که آن را به عنوان ساعت هوشمند در فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار دهید؟ یا اینکه گارمین همچنان ساعت پیشتاز در عرصه فیتنس و تناسب اندام محسوب می شود؟

blank

ویژگی های برتر اپل واچ ۵ نسبت به Garmin Fenix 6 Pro که هر کسی را وسوسه خواهد کرد :

اپل واچ سری ۵ تنها یک ساعت هوشمند مناسب برای ورزشکاران نیست بلکه یک ساعت هوشمند تمام عیار و دارای کارایی های زیاد و قابلیت اتصال به سایر محصولات اپل است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که

چرا شما می توانید اپل واچ سری ۵ را به عنوان ساعت هوشمند بعدی خود، حتی به عنوان یک مربی فیتنس انتخاب کنید:

وزن کم اپل واچ سری ۵

اپل واچ ۵ بیش از ۱۲ گرم سبک تر از Garmin Fenix 6 Pro است (اپل واچ سری ۵ ، ۴۷.۸ گرم و گارمین ۶۰ گرم). ینی اپل واچ سری ۵، ۲۰ درصد سبک تر بوده که این موضوع می تواند کاملا در هنگام دویدن حس شود، به عنوان مثال از آنجا که طراحی اپل واچ ۵ با بالاترین دقت صورت گرفته است، حس خوشایند و سبک تری را هنگام فعالیت برای شما پدید می آورد. این طراحی چشم نواز و کاملا ارگونومی به ساعت این امکان را می دهد بهتر ضربان قلب شما را مورد ارزیابی قرار دهد.

وضوح فوق العاده ی نمایشگر در اپل واچ ۵

اگرچه ابعاد فیزیکی صفحه نمایش هر دو ساعت هوشمند تقریباً یکسان است اما اگر در جزئیات ریزبینانه وارد شویم اپل واچ ۵ نازک تر بوده، و وضوح صفحه نمایش در اپل واچ سری ۵ بهتر از Garmin Fenix 6 Pro است: وضوح صفحه نمایش در اپل واچ سری ۵، ۴۴۸ در ۳۶۸ پیکسل ، و در Garmin Fenix 6 Pro ؛ ۲۶۰ در ۲۶۰ پیکسل می باشد.

blank

شخصی سازی بیشتر در ساعت هوشمند اپل سری پنجم

اپ استور اپل، بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن جهان با تعداد زیادی برنامه ویژه برای اپل واچ ۵ ، همواره در دسترس کاربرن آن بوده، که شما می توانید طیف وسیعی از برنامه های ورزشی را مستقیماً دانلود کنید، از جمله Strava و Komoot .
در مقابل، فروشگاه Gamin Connect IQ  که برنامه های ساعت گارمین را عرضه  می کند  گزینه های محدودی دارد و بیشتر روی برنامه هایی مانند سرویس پخش موسیقی متمرکز است. البته تا حدودی دلیل آن این است که Garmin Fenix 6 Pro به طور پیش فرض برخی برنامه های ورزشی، فیتنس و جهت یابی را بر روی ساعت خود قرار داده است، اما به هر حال پشتیبانی محدود تری را نسبت به فروشگاه اپل استور داراست.

قیمت معقول تر اپل واچ ۵ در مقابل Garmin Fenix 6 Pro

غالباً اتفاق نمی افتد که یک محصول اپل ارزان باشد، اما حداقل دراینجا و در مقایسه با Garmin Fenix 6 Pro این اتفاق افتاده است. اگرچه وقتی به مدل های بالاتر از هر دو کمپانی نگاه می کنیم قیمت های مشابه را خواهیم یافت.

وجود معیارهای سلامت عمومی در اپل واچ سری ۵

اپل واچ ۵ به طور قطع دارای معیارهای سلامتی بسیار زیادی بوده و قادر است آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کند، که این خاصیت برای افرادی که کنجکاو به دانستن سلامت عمومی خود هستند بسیار مناسب می باشد. این ویژگی به ورزشکاران حرفه ای داده هایی مبتنی بر فعالیت آنان ارائه می کند که یک متر و معیار برای هدف آن هاست. وجود عناصری مانند مانیتور ECG یا ردیاب میزان صدا ویژگی های کاربردی هستند که می توانند شاخص های تندرستی را که قبلاً از آن ها آگاه نبودید را بررسی و شناسایی کنند.

blank

ویژگی های برتر گارمین فنیکس ۶ پرو نسبت به اپل واچ ۵

Garmin Fenix ​​۶ Pro  بهترین ساعت بدنسازی تولید شده در برند گارمین است، این ساعت دارای ویترینی کامل از امکاناتی خواهد بود که یک فرد ورزشکار به آن نیازمند است. این ساعت نه تنها دارای سیستم موقعیت یابی GLONASS + GPS می باشد، بلکه سیگنال های GPS را به سرعت دریافت کرده و نگه می دارد.

دلایلی که ساعت Garmin Fenix 6 Pro می تواند گزینه ی مناسب تری برای شما باشد :

باتری بادوام و مدیریت باتری در گارمین فنیکس ۶ پرو

Garmin Fenix 6 Pro می تواند تا ۱۰ ساعت با موزیک و جی پی اس دوام بیاورد درحالی که در این شرایط دوام باتری در اپل واچ سری ۵ تنها ۳ ساعت بوده. این بدان معنی است که اپل واچ برای فعالیت هایی با مدت زمان طولانی تر مناسب نیست. با یک بار شارژ ، و حتی بدون استفاده زیاد، این در حالی است که اپل واچ ۵ تنها ۱۸ ساعت شما را همراهی خواهد کرد، در مقابل دوام Garmin Fenix 6 Pro در این وضعیت ۱۸ روز می باشد!

گزینه های مدیریت باتری نیز در Garmin Fenix 6 Pro متنوع تر است. با لمس یک دکمه ، می توانید گزینه های صرفه جویی در انرژی را انتخاب کنید و اگر فکر می کنید به صرفه جویی بیشتری نیاز دارید می توانید سراغ گزینه های بعدی برای ذخیره ی نیرو بروید. با استفاده از قوی ترین گزینه صرفه جویی در باتری، گارمین فنیکس ۶ پرو حداکثر یک ماه و نیم دوام خواهد داشت. البته در این حالت هیچ ردیابی انجام نخواهد داد.

ویژگی های متنوع سلامت ورزشی در ساعت Garmin Fenix 6 Pro

اپل واچ ۵ ممکن است پارامترهای سلامت عمومی را بهتر ارزیابی کند ، اما گارمین فنیکس ۶ پرو گزینه های بیشتری برای معیارهای سلامتی مرتبط با فعالیت ورزشی در اختیار شما می گذارد. برخی از این ویژگی های موجود در این ساعت  شامل سیستم نظارت بر اکسیژن خون گارمین به نام PulseOx و ویژگی باتری بدن است که میزان انرژی بدن شما را اندازه گیری می کند و بر این اساس تمرین یا استراحت را برایتان در نظر می گیرد. Garmin Fenix 6 Pro همچنین ضربان قلب و میزان تنفس شما را به طور مداوم ارزیابی می کند، بنابراین تا روزی که شما از ساعت استفاده می کنید، عملکردهای سلامتی شما توسط ساعت سنجیده خواهد شد.

blank

بدنه ی محکم گارمین فنیکس

شما هیچ مشکلی برای استفاده از Garmin Fenix 6 Pro حین دویدن یا دوچرخه سواری در کوهستان نخواهید داشت. با یک بار لمس بدنه و بند ساعت ساختارو پوشش سخت آن به خوبی حس خواهد شد، شیشه ی این نوع ساعت نیز ضد خش است.
فنیکس همچنین دارای دکمه های فیزیکی است، این ترفند به کسانی که از دستکش در موقعیت های مختلف استفاده می کنند این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانند از این ساعت بهره ببرند. همچنین این ساعت ضد آب است و می تواند ضربان قلب را حتی در زیر آب اندازه گیری کند. جالب اینجاست که اپل در انواع محصولات هوشمند خود از این ویژگی بهره می برد، اما این کمپانی در اپل واچ ۵ این ضد آب بودن را به عنوان یک ویژگی همیشگی برای یک ساعت هوشمند بیان نمی کند.
در حالی که صفحه نمایش اپل واچ جذاب تر و با طراحی به روزتری عرضه شده است، اما بازتاب نور در صفحه نمایش Garmin Fenix 6 Pro بهتر اتفاق می افتد و هنگام کار با آن ،زیر نور مستقیم آفتاب رویت تصویر بهتر اتفاق می افتد.

فعالیت های ورزشی گوناگون در Garmin Fenix 6 Pro

با استفاده از اپل واچ ۵ ، شما می توانید ۱۲ فعالیت مختلف بدنسازی از جمله پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری را ارزیابی کنید. اما در مقابل، Garmin Fenix 6 Pro می تواند هرچیزی را از دویدن، پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری در کوهستان، اسکی، اسنوبورد، اسکیت، قایقرانی، پرش و موارد دیگر را ارزیابی کند.

 

 

 

 

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار