اندرویدی ها هم به جمع کلاب هاوس می پیوندند

bf7ef30ed83ef6e56b0f41fd88123dd7
زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمان بسیاری گذشت تا سرانجام  نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس منتشر شد. اما دانلود نسخه اندروید کلاب هاوس فعلا برای کاربان امریکایی در دسترس است.  گرچه محدودیت دسترسی به این شبکه اجتماعی بسیار بود اما توانست در مدت زمان بسیار کمی به عنوان یک شبکه محبوب شناخته شود. جالب است بدانید که کلاب هاوس مسیر رشد  خود با سرعت بالایی طی کرد و پس از مدتی چهارمیلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

این محبوبیت موجب شد دیگر شبکه های اجتماعی به فکر به روزرسانی شبکه های خود بیفتند و امکانات نظیر این شبکه را در دسترس کاربران خود قرار دهند. به طوری که توییتر قابلیت اسپیسز را برای کاربران خود طراحی کرد و دیسکورد نیز Stage Channels طراحی کرد. همچنین ابتدایی ترین شبکه اجتماعی فیسبوک، اسپاتیفای، اسلک، لینکدین و حتی ردیت در مسیر رشد خود گام برداشتند تا قابلیت چت صوتی را به پلتفرم های خود بیفزایند.

کلاب هاوس

این شبکه هیجان انگیز پس از انتسار بیانه ای در خصوص آماده شدن نسخه اندروید برنامه اظهار کرد: « سرعت رشد این پلتفرم بیشتر از حد انتظار بوده است. این سرعت رشد معایبی نیز به‌دنبال داشته و حجم زیاد کاربران باعث شده فشار زیادی به سیستم‌های کلاب هاوس وارد شود. درنتیجه‌ی این فشار به سیستم‌ها، موجب شد گاها کلاب هاوس با قطعی گسترده مواجه شود و در برخی مواقع، نوتیفیکیشن‌ها را به ‌اشتباه نمایش دهد. » بنابراین این شبکه ناچارا به استخدام نیروهای جدید و اصلاح سیستم خود تن داد.

گفتنی است که کلاب هاوس (Clubhouse) بیشتر از یک سال تنها در انحصار پلتفرم iOS بود،‌ تا اینکه چند روزیست خبر استفاده از این شبکه اجتماعی برای اندرویدی ها نیز منتشر شده است. نکته قابل توجه این است که دانلود نسخه‌ی بتای اندروید آن از امروز برای کاربران ایالات متحده وجود دارد و به آنها این امکان را می‌دهد که حساب کاربری خود را ساخته و در فضای مجازی صوتی این شبکه‌ی اجتماعی حضور داشته باشند.

مدیر این شبکه اجتماعی بیان کرده است: «برنامه‌ی ما در هفته‌های پیش رو جمع‌آوری بازخورد از جامعه، برطرف‌ساختن مشکل‌های دیده‌شده و اضافه‌کردن قابلیت‌هایی نظیر سیستم پرداخت و امکان ایجاد کلاب پیش از انتشار اپلیکیشن به‌شکل گسترده‌تر است.»

کلاب هاوس

به گفته ورج، کلاب هاوس می‌گوید: «بیشترین درخواست جامعه‌ی کاربران این بوده که شبکه‌ی اجتماعی اشاره‌شده روی اندروید هم دردسترس قرار گیرد.» در آینده ای نزدیک ، نسخه‌ی اندروید این شبکه اجتماعی محبوب انگلیسی زبان های نقاط دیگر جهان منتشر خواهد شد. توجه داشته باشید کاربران خارج از ایالات متحده می‌توانند فرآیند پیش ثبت نام را در صفحه کلاب هاوس گوگل پلی انجام دهند. البته با تغییر آی‌پی هم می‌توان این نسخه را دریافت کرد.

به گفته این شبکه اجتماعی « کاربران همچنان برای دسترسی به این شبکه‌ی اجتماعی باید دعوت‌نامه داشته باشند و این یعنی کلاب هاوس فعلا به‌صورت عمومی به‌روی همه باز نشده است. این رویکرد تلاشی است تا رشد اپلیکیشن به اندازه باشد. »

گفتنی است که کلاب هاوس در ماه های گذشته با کاهش میزان دانلود مواجه شده بود، بنابراین طراحی نسخه جدید  برای کاربان اندرویدی که میلیون  ها نفر هستند می توانست این عقب گرد را به راحتی جبران کند. البته در کنار این اتفاق شرایط دعوتنامه ای که این شبکه برای کاربران خود ایجاد کرده بود مزید بر علت نیز شده بود. البته که این موضوع برای نسخه بتای کلاب هاوس برای سیستم عامل موبایل گوگل نیز وجود دارد. از این رو این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

کلاب هاوس

البته نباید از نقص های نسخه بتای این شبکه اجتماعی چشم پوشی کرد که عبارت اند از: توانایی دنبال کردن موضوع، ترجمه داخل اپ و لینک پروفایل‌های توییتر و اینستاگرام. با این حال این شبکه اجتماعی بیان کرده با نسخه اندرویدی، کلاب هاوس به نظر کامل تر خواهد بود.

این شبکه محبوب به‌خوبی دریافته است که رقبایی مانند توییتر اسپیسز به دنبال جلب توجه و جذب مخاطبان بیشتر هستند.؛ به‌همین‌دلیل، از این رو میخواهد با افزودن قابلیت های جدید در این میدان مبارزه باقی بماند. ازاین  قابلیت‌های جدید می توان به سیستم پرداخت مالی اشاره کرد. این شبکه‌ اجتماعی همچنین بیان کرده میخواهد به ۵۰ برنامه صوتی کمک مالی کند. به هر حال با اضافه شدن  جمع اندرویدی ها به این شبکه اجتماعی طرفداران آن بیشتر از قبل خواهد شد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار