حل مشکل اشتراک‌گذاری کلیپ‌های Xbox

d44a5efdc1a2d37c1fa665c41ee4e045
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس از مفرح ترین بخش های بازی با این کنسول محبوب است. حتما برایتان پیش آمده که در حال انجام بازی فوتبال با کنسول خود هستید و پس از به ثمر رساندن یک گل خارق‌العاده، این حس درونتان به وجود آمده که آن را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید و یا با نشان دادن آن به دوستان نزدیک‌تان، باب کری خواندن و کل‌کل را باز کنید. برای رسیدن به این هدف چه‌کار کرده‌اید؟ تلفن همراه خود را در دست گرفته و از صحنه آهسته به ثمر رسیدن خود فیلم گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اید؟ بله، تا چندی پیش این موضوع یکی از بزرگ‌ترین معضلات گیمرها به شمار می‌رفت اما با دور هم جمع شدن جمعی از گیمرها و هم‌فکری آن‌ها با یکدیگر، شبکه اجتماعی به نام کلاچ (Clutch) به وجود آمد تا این پروسه دردسرهای کمتری را پیش روی خود ببیند.

به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس

تمایل به اشتراک گذاری در انسان

در دورانی که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ‌چت حرف اول را می‌زنند، اشتراک‌گذاری یکی از اصلی‌ترین هسته‌های ارتباط برقرار کردن به شما می‌رود. اگر کمی در رفتارهای خود دقت کنیم، متوجه می‌شویم اگر کاری را انجام دهیم و آن را از طریق ثبت‌کننده‌های دیجیتال مانند دوربین دیجیتال یا موبایل به ثبت نرسانیم و به افراد دیگر – حتی افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسیم – نشان ندهیم، انگار آن اتفاق هیچ‌وقت رخ نداده است.

به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس با Clutch

به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس در مورد گیمرها هم کاملا صادق است. برخلاف تصور عامه مردم، بازی کردن یک فعالیت منزوی‌ و جداکننده نیست؛ بلکه آن تعامل اجتماعی موجود در قلب این بازی‌هاست که آن‌ها را بسیار لذت‌بخش می‌کند و به همین دلیل است که امروزه، هسته‌های اجتماعی وفادار و بسیار بزرگی حول این بازی‌ها تشکیل شده است.

رایان پروباسکو، بنیان‌گذار Clutch درباره ی به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس می‌گوید: «ما علاقه‌مندیم که قادر باشیم لحظات را به اشتراک بگذاریم چه در بازی های آنلاین ایکس باکس؛ حال این لحظات چه کری خواندن برای یکی از دوستانمان باشد، چه شکستی مفتضحانه و چه یک پیروزی بزرگ.»

به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس

مانند بسیاری از ایده‌های مثمر ثمری که این روزها در دنیای تکنولوژی دیده می‌شوند، Clutch هم برای حل مشکلاتی که بنیان‌گذاران آن با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند، به وجود آمد. پروباسکو و اورِت میلام، دیگر بنیان‌گذار Clutch از گیمرهای برتر ایکس‌باکس (Xbox) بودند و مرتبا با گروهی از دوستان خود در پینترست، جمع می‌شدند تا بعد از ساعات کاری، بازی‌هایی مانند Overwatch  و Halo را انجام دهند.

یکی از اعضای آن گروه که علاقه بسیاری به ضبط لحظات زنده بازی داشت، از طریق مکانیزم داخلی ایکس‌باکس اقدام به ضبط کلیپ‌ها می‌کرد اما مشکل اصلی زمانی رخ می‌داد که قصد داشتند آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

پروباسکو می‌گوید: «به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس باید بسیار ساده‌تر می‌بود. در واقع این کلیپ‌ها شبیه به یک زبان مشترک برای گیمرها بودند. زبانی که شما با آن در مورد بازی‌هایی که انجام می‌دهید و اتفاقاتی که در آن می‌افتد، صحبت می‌کردید. اما آیا بهتر نبود دقیقا از آنچه که در خود بازی اتفاق می‌افتاد صحبت می‌کردیم؟»

این پلتفرم هم‌اکنون میلیون‌ها دلار سرمایه را از طریق چیزی در حدود ۳۵ بنگاه شرط‌بندی و کمپانی Greylock جمع‌آوری کرده تا با تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی تخصصی، بتواند محلی برای ارتباط و اشتراک‌گذاری مطالب مورد علاقه گیمرها و همچنین منبعی برای معرفی بازی‌های جدید باشد.

دنیای گیمرها را دست کم نگیریم

پروباسکو معتقد است: «صدها میلیون گیمر در دنیا وجود دارد که در حال بازی کردن در تمام دنیا هستند. آن‌ها همگی بر روی کنسول‌ها و سیستم‌های کامپیوتری خود در حال بازی هستند و می‌توانند از بازی‌های خود فیلم‌برداری کنند. آن‌ها همواره در حال استفاده از شبکه‌های اجتماغی هستند؛ در فیسبوک فعالند، در اینستاگرام هستند. آن‌ها می‌دانند بهبه اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس چه مزه‌ای دارد. مردم نباید دست کم بگیرند که این موضوع چقدر برای هویت افراد مهم است. گیمرها ساعات زیادی از زندگی روزانه خود را پای بازی‌ها می‌گذرانند. شاید مردم با خود بگویند که آن‌ها زندگی تصنعی دارند و افرادی که با هم در ارتباط هستند، مجازی‌اند اما این زندگی آن‌هاست؛ این افراد به یکدیگر اهمیت می‌دهند و برای هم مهم هستند.»

به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس

نیاز گیمرها به شبکه‌های اجتماعی تخصصی‌تر

مشکل اصلی گیمرها این است که در شبکه‌های اجتماعی عموم مانند فیسبوک، همه گیمر نیستند و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها از طریق اشتراک کدهای تقلب و انتشار مطالب جذاب، چندان مورد توجه واقع نخواهد شد. اگرچه Clutch یک شبکه اجتماعی تخصصی است اما در عین حال، شبکه‌ای بسیار عظیم است. میلیون‌ها میلیون گیمر در این شبکه اجتماعی از اشتراک وضعیت بازی‌های پیچیده خود لذت می‌برند و این بستری است که شبکه‌های اجتماعی مربوط به بازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

به اشتراک گذاشتن کلیپ ایکس باکس

این بخشی از روند شبکه‌های اجتماعی تخصصی است که این روزها در همه حوزه‌ها مردم را جذب خود می‌کنند. مردم می‌دانند که در شبکه‌های اجتماعی عمومی موضوعات بسیاری وجود دارد و تنها راه برای دسترسی راحت‌تر به آن‌ها، کمتر شدن حجم مطالب از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی تخصصی است.

پروباسکو از آینده‌ای که در انتظار شبکه اجتماعی اوست بسیار هیجان‌زده است و می‌گوید تا پنج سال دیگر، Clutch تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های دنیا برای اشتراک‌گذاری تجریبات مختلف گیمرها خواهد شد؛ جایی که میلیون‌ها نفر به طور مرتب از محتوای آن برای ارتباط و تعامل با افراد هم‌فکر خود، استفاده می‌کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار