همه چیز درباره ی استخراج بیت کوین

c9a6666d2b68b3abf2b231d98ce241e5
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر در مورد بیت کوین اطلاعاتی داشته باشید، احتمالاً در مورد استخراج بیت کوین، یا همان ایجاد بیت کوین از طریق رایانه شخصی نیز مطالبی را شنیده اید. مطلب زیر یک نمای کلی از آنچه در مورد استخراج بیت کوین وجود دارد را به شما ارائه می دهد. در ادامه به شما می گوییم آیا هنوز هم این کار برای شما سود آور است یا خیر؟

مقدمه استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین، در واقع فرآیند به روزرسانی دفترچه معاملات بیت کوین بوده که به blockchain معروف است. فرایند استخراج توسط رایانه های بسیار قدرتمند معروف به ASIC انجام می شود، که در تلاش برای حدس زدن عدد خاصی، با سایر استخراج کنندگان رقابت می کند. اولین استخراج کننده ای که شماره را برای به روز رسانی دفترچه معاملات حدس می زند، پاداش بیت کوین های تازه استخراج شده را دریافت می کند (در حال حاضر این پاداش ۱۲.۵ بیت کوین است).

امروزه برای سودآوری در استخراج بیت کوین باید سرمایه گذاری زیادی را در بخش تجهیزات، خنک کننده ها و فضای ذخیره سازی انجام دهید. استخراج از طریق رایانه شخصی یا GPU در خانه به تنهایی هیچ سودآوری ندارد. شما در نهایت می توانید سود خود را با ماشین حساب بیت کوین محاسبه کنید.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین در واقع چیست؟

بیت کوین یک جایگزین غیرمتمرکز برای سیستم بانکی است. به این معنی که سیستم می تواند بدون هیچ گونه مرجع مرکزی، مبالغی را از یک حساب به حساب دیگر منتقل کند. با یک مرجع مرکزی معتبر، انتقال پول آسان است. فقط باید به بانک بگویید که می خواهید ۵۰ دلار را از حساب خود حذف کنید و آن را به حساب شخص دیگری اضافه کنید. بانک تمام قدرت را در اختیار دارد و بانک تنها مرجعی می باشد که مجاز است دفترچه معاملات را بروزرسانی کند.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می شود؟

هر کسی که بخواهد، می تواند در به روزرسانی دفترچه معاملات بیت کوین که به blockchain معروف است، شرکت کند. تمام آنچه شما نیاز دارید این است، که یک شماره تصادفی را حدس بزنید تا معادله ای را که توسط سیستم ایجاد می شود، حل کند. به نظر می رسد ساده است، البته حدس این عدد توسط رایانه شما انجام می شود. پس رایانه شما هرچه قدرتمندتر باشد، می تواند زودتر این عدد را حدس زده و شانس برنده شدن آن در این رقابت افزایش پیدا می کند، و همان طور که گفته شد بیت کوین خود را در صورت پیروزی در این رقابت به دست می آورید.

استخراج بیت کوین

مشکل استخراج معدن بیت کوین چیست؟

اکنون که درباره استخراج بیت کوین اطلاعات کسب کردید، ممکن است فکر کنید که همه چیز برای پول در آوردن فراهم است و به دنبال به دست آوردن بیت کوین بروید، اما واقعیت چیست؟ ساتوشی ناکاموتو ، که بیت کوین را اختراع کرد، قوانین استخراج را به گونه ای تدوین کرد که هرچه قدرت استخراج شبکه بیشتر باشد، حدس زدن جواب مسئله ریاضی معدن بیت کوین سخت تر خواهد بود.

بنابراین دشواری فرآیند استخراج معادن بیت کوین، در واقع متناسب با تعداد استخراج کنندگان بیت کوین در شبکه است. اگر استخراج کنندگان بیشتری وجود داشته باشد، حل مسئله سخت تر خواهد شد، و اگر بسیاری از آنها کنار بروند، آسان تر می شود. این موضوع به عنوان مشکل استخراج شناخته می شود.

مراحل تکامل استخراج بیت کوین

وقتی بیت کوین برای اولین بار شروع به کار کرد، تعداد استخراج کنندگان زیاد نبود. در حقیقت، آقای ساتوشی مخترع بیت کوین و دوستش هال فینی تنها افرادی بودند که در آن زمان با رایانه های شخصی خود بیت کوین را استخراج می کردند.
استفاده از پردازنده  رایانه شخصی شما، برای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۰۹ کافی بود، زیرا افراد استخراج کننده بسیار کم بودند. اما با توسعه بیت کوین، مردم به دنبال سیستم های قدرتمندتری برای استخراج بیت کوین رفتند.
به تدریج مردم برای استخراج بیت کوین به سمت پردازنده گرافیکی در سیستم متمایل شدند. پردازنده های گرافیکی اولیه در اصل برای این ساخته شده بودند تا گیمرها بتوانند بازی های رایانه ای با گرافیک بالا را اجرا کنند. به دلیل طراحی کارآمد پردازنده های گرافیکی در زمینه رمزنگاری، محبوبیت پیدا کردند و در سال ۲۰۱۱، مردم نیز شروع به استفاده از آنها برای استخراج بیت کوین کردند.

استخراج بیت کوین

تحول دیگری بعداً با استخراج FPGA حاصل شد. FPGA  قطعه ای از سخت افزار است که می تواند برای اجرای مجموعه ای از محاسبات به رایانه متصل شود. آنها دقیقاً مانند پردازنده گرافیکی هستند، اما ۳ تا ۱۰۰ برابر سریع تر. نکته منفی این است که پیکربندی آنها دشوارتر است.
سرانجام، در حدود سال ۲۰۱۳، نسل جدیدی از استخراج کنندگان معرفی شد: استخراج کننده بیت کوین ASIC.
ASIC قطعات سخت افزاری هستند که فقط به منظور استخراج بیت کوین تولید شده اند. بر خلاف  پردازنده گرافیکی، پردازنده دستگاه و FPGA، از آنها نمی توان برای انجام کار دیگری استفاده کرد.

استخرهای استخراج بیت کوین چیست؟

با فرض اینکه شما فقط وارد رقابت استخراج بیت کوین شده اید، حتی اگر بهترین سیستم استخراج کننده ممکن را خریداری کنید، در مقایسه با مزارع حرفه ای استخراج بیت کوین هنوز هم نقص بزرگی دارید. به همین دلیل استخرهای استخراج بیت کوین به وجود آمدند. این ایده ساده است، معدنچیان برای تشکیل یک استخر با یکدیگر جمع می شوند (یعنی قدرت معدن خود را برای رقابت قدرتمند تر، با یکدیگر ترکیب می کنند). هنگامی که استخر موفق به پیروزی در این رقابت شود، بسته به میزان قدرت معدن هر یک از اعضا، پاداش بیت کوین استخراج شده بین اعضای استخر پخش می شود. به این ترتیب، حتی معدنچیان کوچک نیز می توانند به این رقابت استخراج بپیوندند و شانس کسب بیت کوین را داشته باشند، هر چند که فقط سهم کوچکی از آن را به دست می آورند. این را هم باید اضافه کنیم که امروزه ده ها استخر استخراج بیت کوین در سراسر جهان وجود دارد.

استخراج بیت کوین

آموزش گام به گام استخراج بیت کوین برای شما

اگر شما هم قصد دارید به جمع دیگران برای استخراج بیت کوین بپیوندید، در این قسمت به شما تمام شرایط را توضیح خواهیم داد:

  1. ابتدا باید مطمئن شوید اسخراج بیت کوین برایتان سودآور باشد، که برای اینکار می توانید از ماشین حساب بیت کوین استفاده کنید تا سود و زیانتان را مشخص کنید. باید بدانید که استخراج بیت کوین هزینه دارد، و اگر نمی توانید سیستم مورد نیاز استخراج بیت کوین را تهیه کنید و یا به برق ارزان دسترسی ندارید قطعا استخراج بیت کوین مناسب شما نیست.
  2. بعد از اینکه مطمئن شدید که شرایط استخراج بیت کوین را دارید، باید سیستم مناسب برای استخراج کننده بیت کوین را تهیه کنید. قبل از خرید آن باید اطلاعات کافی از سیستم های برتر استخراج بیت کوین را داشته باشید.
  3. به کیف پول بیت کوین نیاز دارید که در آن بیت کوین استخراج شده را ذخیره کنید. در ادامه باید از آدرس کیف پولتان اطمینان داشته باشید، و این آدرس یک دنباله طولانی از حروف و اعداد خواهد بود. هر کیف پول روش متفاوتی برای به دست آوردن آدرس عمومی دارد.
  4. استخراج بیت کوین
  5. وقتی به یک استخر استخراج بیت کوین می پیوندید، مسائل آسان تری به شما داده می شود. تمام این فعالیت های ترکیبی شما با سایر استخراج کنندگان، باعث می شود استخر بتواند مسئله اصلی و پیچیده تر را حل کند و پاداش بیت کوین و هزینه معاملات را بدست آورد. سود بر اساس سهم هر عضو در کل استخر پخش می شود. قبل از پیوستن به استخر از تمام شرایط، سهم و منابع مالی استخر اطمینان حاصل کنید.
  6. کنترل و نظارت بر معدن استخراج به یک نرم افزار اختصاصی نیاز دارد. بسته به نوع تجهیزات استخراج شما، باید نرم افزار مناسبی را پیدا کنید. بسیاری از استخرهای معدن نرم افزار مخصوص به خود را دارند، اما برخی از آنها چنین نیستند.
  7. در مرحله بعد سیستم استخراج را به یک پریز برق وصل کنید. حتماً آن را به رایانه خودتان نیز متصل کنید (معمولاً از طریق USB این کار انجام می شود) و سپس نرم افزار استخراج معادن خود را باز کنید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که آدرس، نام کاربری و رمزعبور استخر را برای استخراج، وارد کنید. پس از پیکربندی، شما سیستمتان را با مجموعه استخر به اشتراک می گذارید، که بخشی از کار شما را برای یافتن بلاک بعدی نشان می دهد. فقط مطمئن شوید که هنگام ورود به استخر، آدرس خود را در قسمت های مورد نیاز وارد کنید.

در آخر باید متوجه شده باشید که آیا شرایط استخراج بیت کوین را دارید یا خیر. فراموش نکنید که استخراج بیت کوین هزینه های خاص خودش را دارد و همان طور که گفته شد با توجه به مصرف بالای انرژی، شما به برق ارزان قیمت برای استخراج نیاز دارید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار