همکاری دو شرکت رقیب با یکدیگر برای تولید مودم ۵G

0dc7068048e15572c07e8209e6b05fbc
زمان مطالعه: 1 دقیقه

احتمالا تاکنون با خودتان فکر می‌کرده‌اید که کمپانی هواوی به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تنها به طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند مشغول است درصورتی که باید بگوییم این تنها کاری که این کمپانی انجام می‌دهد نیست چراکه این کمپانی تراشه هم تولید می‌کند. به تازگی نیز تراشه Kirin 980 را نیز تولید کرده و از آن در گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ پرو خود استفاده کرده است.

اگر کمی نگاهمان را از روی کمپانی هواوی برداریم و به کمپانی اینتل نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که این کمپانی نیز به طراحی و تولید تراشه‌های قدرتمندی می‌پردازد که از گذشته تاکنون یکی  از پرسابقه‌ترین شرکت‌ها در این زمینه است.

اما دو کمپانی هواوی و اینتل چه ربطی به یکدیگر دارند و چرا ناگهانی از پرداختن به کمپانی هواوی به سراغ کمپانی اینتل رفتیم؟ اصل قضیه این است که کمپانی اپل مدت‌هاست قصد دارد مودم ۵G را تولید کند تا از آن در محصولات آینده کمپانی خود استفاده کند و ابتدا سفارش طراحی و تولید تراشه ۵G را به کمپانی اینتل داده بود و قصد داشت در این زمینه مثل دفعات قبل با این کمپانی همکاری کند اما مثل اینکه این کمپانی نمی‌تواند به‌موقع این تراشه را تولید کرده و آن را به کمپانی اپل بدهد از این‌رو کمپانی اپل از کار با کمپانی اینتل ناامید شده است و به سراغ کمپانی هواوی رفته است.

درصورتی که این دو کمپانی با یکدیگر همکاری داشته باشند هم کمپانی اپل به تراشه‌های ۵G می‌رسد و تولید آیفون ۲۰۲۰ را با سرعت بیشتری صورت می‌دهد هم هواوی به سود هنگفتی می‌رسد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار