تبلت جدید لنوو یک تبلت خانگی مناسب؛ M10 پلاس لنوو را بشناسید

0407cf167a62cdbb30d3e776327e4a2b
زمان مطالعه: 8 دقیقه

معرفی سریع تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو

تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو با یک بودجه‌ی مناسب روانه بازار شده است و با قیمتی کمتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم یافت می‌شود. این تبلت دارای یک باتری بزرگ، حاشیه‌های نمایشگر نسبتا نازک و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است و یک گزینه‌ی مناسب برای کسانی است که یک عملکرد متوسط و خانگی از تبلت خودشان انتظار دارند. تبلت M10 پلاس برند لنوو دارای نسبت صفحه نمایش ۸۷ درصد نسبت به بدنه است و ضخامتی بالغ‌بر ۸.۱۵ میلی‌متر ارائه می‌دهد.

لنوو با معرفی M10 پلاس، تبلت مقرون به صرفه دیگری را ارائه کرده است که تفاوت‌های زیادی با نسخه‌ی پایه خود دارد. تبلت M10 در ابتدای سال گذشته عرضه شده و با بررسی مشخصات فنی و حتی ظاهری آن‌ها، متوجه می‌شویم که بهتر است نگاه ویژه‌ی به‌نسخه‌ی پلاس این مدل هم داشته باشیم و آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو بیشترین شباهت را با Tab M8 HD دارد و می‌تواند مشخصات فنی و عملکرد بهتری هم نسبت به آن داشته باشد.

محتویات جعبه تبلت لنوو M10 پلاس

تبلت M10 پلاس همراه با یک جعبه‌ی نازک و با طراحی شیک و منحصربه‌فرد عرضه خواهد شد و در داخل آن یک آداپتور برق، کابل USB، ابزارهای جانبی بیرون کشیدن سیم کارت و مستندات محصول وجود خواهد داشت.

طراحی تبلت لنوو M10 پلاس

معرفی تبلت M10 پلاس

در طول سال‌های گذشته دیده‌ایم که طراحی تبلت‌ها هیچ‌گاه شگفت‌انگیز نبوده‌اند و تولید کنندگان به‌ندرت از نظر ظاهری به آن توجه زیادی داشته و از متریال‌های مناسب استفاده می‌کنند. با این وجود برندها سعی می‌کنند که حداقل انتظارات را برآورده ساخته و اصولی را در مورد طراحی رعایت کنند. این روند احتمالا نشان از نادیده گرفتن تبلت‌ها دارد و هیچ برندی توجهی که باید را به تبلت‌ها ندارد.

در مورد تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو هم چنین روندی احتمالا وجود خواهد داشت. قسمت جلویی این محصول از یک حاشیه نسبتا نازک برخوردار خواهد بود و اگر کاربر به‌صورت عمودی به آن نگاه کند، طرفین باریک آن را خواهید دید، اما بالا و پایین این طراحی کمی ضخیم‌تر از طرفیت آن دیده می‌شوند. قسمت جلویی تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو با یک روکش اولئوفوبیک روی شیشه پوشانده می‌شود و قسمت پشتی محصول هم عمدتا فلز خاکستری تیره خواهد بود. روکش‌های پلاستیکی باریکی هم در بالا و پایین تبلت وجود دارد که برای دریافت سیگنال با کیفیت بالا کاربرد دارند. در این بخش ماژول‌های وایرلس موردنیاز در دستگاه هم نصب می‌شوند.

در کنار رنگ خاکستری، یک رنگ پلاتینی هم در طراحی این محصول خواهیم دید که احتمالا لکه‌های اثر انگشت روی آن باقی مانده و مورد توجه قرار می‌گیرد. گفتنی است که نسخه خاکستری به‌سختی اثر انگشت را به خود جذب خواهد کرد و عملکرد بهتری نسبت به رنگ پلاتینوم دارد. کیفیت ساخت تبلت فوق‌العاده است و از این نظر مطمئنا چیزی برای شکایت وجود نخواهد داشت. دلیل این امر هم استفاده از فلز سخت و کاملا مقاوم است.

پیکربندی تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو

معرفی تبلت M10 پلاس

در کنار دوربین سلفی که در مرکز بالای صفحه قرار می‌گیرد، یک پنجره متشکل از سنسور نور و یک LED کوچک در سمت چپ آن وجود دارد. در بخش پایینی چیزی وجود دارد و تنها نمادهای غیرضروری لنوو را در آن می‌بینیم. در سمت راست یک دکمه تنظیم بلندی صدا به‌همراه دکمه پاور وجود دارد که بین آن‌ها اسلات کارت حافظه قرار می‌گیرد. در سمت چپ این تبلت هم می‌توانید دو رابطه مغناطیسی مشاهده کنید که احتمالا برای اتصال تبلت به داک دسکتاپ یا غیره کاربرد خواهد داشت.

در بخش پایینی یک اسپیکر چندرسانه‌ای همراه با درگاه USB Type-C دیده می‌شود که دقیقا در مرکز قرار گرفته است. اسپیکرها همراه با جک ۳.۵ میلی‌متری در قسمت بالایی دیده می‌شوند و به‌دلایلی طراحی بهتری نسبت به مدل پایه محسوب می‌شود. در گوشه فوقانی سمت چپ و قسمت زیرین هم تنها دوربین اصلی تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو همراه با لوگوی لنوو قرار دارد که در سمت راست آن داده می‌شود. در قسمت پایین لوگوهای Dolby Atmos و دیگر موارد هم دیده می‌شود.

ارگونومی تبلت لنوو M10 پلاس

معرفی تبلت M10 پلاس

تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو از نظر قطری در ابعاد مناسبی عرضه شده است و در حالت کلی کوچک و باریک دیده می‌شود. حاشیه‌های نازک تبلت هیچ مشکلی از بابت کارکرد نخواهد داشت و لمس کاذب هم ایجاد نمی‌شود. علارغم این، تبلت یقینا برای نگه داشتن با یک دست مناسب نیست و کل دست شما تنها می‌تواند تبلت با قرارگرفتن روی کل صفحه نمایش، نگه دارد. پشت فلزی محصول لغزنده است و این روند شما را مجبور می‌کند که تبلت را کمی محکم‌تر نگه دارید. چیدمان عناصر عموما خوب است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

اسپیکرهای تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو هنگام گرفتن صحیح محصول به‌صورت افقی، باهمدیگر هم‌پوشانی ندارند و علارغم قرار گرفتن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در کنار اسپیکر، هنگام اتصال هدفون‌های سیمی، پلاگین‌ آن‌ها در زیر انگشتان، ایجاد مزاحمت نمی‌کنند. برجستگی دوربین بسیار کم است و هنگام قرار دادن تبلت روی یک سطح صاف، این برجستگی دیده نمی‌شود. این روند برای دکمه‌های دستگاه برعکس است و شکاف‌های عمیق تبلت هم از دور قابل نمایش است.

صفحه نمایش تبلت لنوو M10 پلاس

معرفی تبلت M10 پلاس

تبلت M10 پلاس همراه با یک صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی عرضه شده است که از فناوری IPS بهره می‌برد و رزولوشن عالی ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی دارد. یکی از نکات مهم تبلت M10 پلاس، یقینا صفحه نمایش بزرگ‌تر نسبت به بدنه‌ی آن است. لنوو ادعا می‌کند که این صفحه نمایش ۸۷ درصد از بدنه‌ی کلی آن را فرا گرفته است. نسبت صفحه نمایش بزرگ تبلت M10 پلاس لنوو باب میل شیک پسندان است و ظاهر تبلت را در شرایط بسیار خوبی قرار می‌دهد.

هر اینچ از صفحه نمایش این محصول دارای ۲۲۰ پیکسل است و تبلت حداقل در این زمینه ناامید کننده ظاهر نمی‌شود. سطح روشنایی آن عادی است و می‌تواند در بیشتر شرایط همچون نور آفتاب عملکرد خوبی داشته باشد. همه چیز در این صفحه نمایش بسیار طبیعی به‌نظر می‌رسد و زاویه دید خوبی را هم می‌بینیم. رنگ‌ها از زاویه‌های مختلف تحریف نمی‌شوند و همه چیز به‌طور پیش فرض در شرایط ایده‌آلی قرار دارد.

تنظیمات صفحه نمایش را می‌توانید روی حالت Vivid قرار داده و اشباع رنگی را افزایش دهید. در حالت عکس‌ها حالت طبیعی خودشان را از دست می‌دهند. در هر صورت انتخاب ایده‌آل شما همان استفاده از رنگ‌های روشن و اشباع خواهد بود. کاربر می‌تواند به تنظیمات ایجاد تعادل رنگ سفید هم دسترسی داشته باشد و از سه حالت پیش فرض، گرم یا سرد استفاده کند. یک حالت دیگر هم برای کاهش رنگ آبی در تبلت وجود دارد که به‌طور سنتی در اکثر محصولات لنوو دیده می‌شود.

تبلت M10 پلاس دارای یک سنسور نوری است که به‌نظر می‌رسد چیز خوبی باشد. البته برای استفاده صحیح از چنین قابلیتی باید آموزش‌های لازم را دیده باشید. دلیل این امر هم این است که خود تبلت روشنایی را به‌صورت اشتباهی انتخاب می‌کند و خودتان باید تنظیم درست سنسور نوری را انجام دهید. تنظیمات فردی را باید دقیقا شناسایی کرده و وضعیت بهتر آن را با چشمان خود مشاهده کنید.

مشخصات فنی تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو

تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو از یک رم ۴ گیگابایتی LPDRR4X استفاده می‌کند و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم تا حد زیادی می‌تواند نیاز شما را برای ذخیره‌سازی فیلم، عکس و اسناد مختلف فراهم کند. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی آنبورد در ماژول دوربین اصلی این تلبت لنوو دیده می‌شود که همراه با دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسل همراه شده است.

عملکرد تبلت لنوو M10 پلاس

معرفی تبلت M10 پلاس

عملکرد خوب این دستگاه توسط تراشه مدیاتک هلیو P22T فراهم می‌شود که البته یک محصول سطح پایین است و تنها برای محصولی با این رده قیمت مناسب می‌باشد. گفتنی است که در آزمایش‌های صورت گرفته، مشخص شد که عملکرد تراشه و پردازنده این محصول به اندازه LG Q60 و Moto E6 Plus خوب نیستند، اما با این وجود برای محصولی مثل M10 پلاس، به‌اندازه کافی قدرتمند است و می‌تواند برای کارهای عمومی کاربران مناسب باشد.

یک درگاه USB تایپ سی هم در تبلت M10 پلاس به‌کار رفته است. این درگاه می‌تواند باتری ۷ هزار میلی آمپر ساعتی تبلت را با قدرت ۱۰ وات شارژ کند. متاسفانه تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو با اندروید ۹.۰ عرضه شده است و علارغم جدید بودن آن، کاربران قادر به تجربه اندروید ۱۰.۰ نخواهند بود.

مدل‌های مختلف و قیمت تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو

علاوه بر تمام این‌ها، گفتنی است که این مدل از تبلت لنوو، در دو سری Wi-Fi و LTE به فروش می‌رسد. مدل وای فای دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است و قیمت در حدود ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد. لنوو هنوز قیمت گذاری این محصول را برای ایالات متحده اعلام نکرده است، اما در صفحه‌ی مخصوص محصولات شرکت لنوو آمده است که این برند تبلت را به‌عنوان یک بسته هوشمند Smart Tab همراه با شارژر هوشمند عرضه خواهد کرد. خرده فروشانی را در سطح اینترنت می‌بینیم که قیمت تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو را تاکنون تا مرز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم افزایش داده‌اند.

وزن کلی این محصول ۴۸۰ گرم است و کاربرانی که به حافظه ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشند، می‌توانند از اسلات کارت حافظه برای افزایش آن تا مرز ۲۵۶ گیگابایت استفاده کنند. جک هدفون ۳.۵ میلی متری و اسپیکر دوطرفه در این محصول به‌کار رفته است که با ویژگی Dolby Atmos در اختیار موسیقی دوستان قرار می‌گیرد.

هر دو مدل تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو از پین‌های مخصوص POGO برخوردار هستند که برای اتصال لوازم جانبی کاربرد خواهند داشت. لنوو مدل تبلت M10 پلاس را به‌صورت تک رنگ خاکستری روانه بازار خواهد کرد و در حال حاضر تنها امکان پیش فروش برای کشور چین فراهم شده است.

حالت کودک تبلت لنوو M10 پلاس

معرفی تبلت M10 پلاس

تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو در ابعاد ۲۴۴.۲ در۱۵۳.۳ در ۸.۱۵ میلی متری عرضه خواهد شد و دارای یک حالت Child برای بچه‌ها هم است. در این حالت نه‌تنها صفحه نمایش برای محافظت از چشم بچه‌ها نورپردازی متفاوتی خواهد داشت، بلکه مدت زمان بازی با دستگاه نیز محدود خواهد بود. صفحه نمایش این تبلت از مجوز رسمی TUV Rheinland برخوردار است و حاشیه‌ باریک آن کاربران بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد.

تراشه این محصول دارای پردانده هشت هسته‌ای است و پردازنده گرافیکی آن هم IMG PowerVR GE8320 خواهد بود. دوربین این محصول امکان ضبط فیلم با کیفیت ۷۲۰p را دارد که البته چندان با استانداردهای امروز دنیای فناری، سنخیت ندارد، اما برای تبلتی با این رده قیمت هنوز هم مناسب است. ویژگی‌های دیگری هم در این محصول وجود دارد که می‌توان به استفاده از بلوتوث ورژن ۵، USB 2.0 و وای فای دوگانه اشاره کرد.

صفحه نمایش تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو گستردگی لازم را از همه طرف دارد و دارای از قابلیت لمس ۱۰ نقطه‌ای بهره پشتیبانی می‌کند. تراشه ۱۲ نانومتری برای کارکردهای سنگین طراحی نشده است و احتمالا باید قید انجام بازی‌های بالارده را با آن بزنید.

  • جمع بندی

معرفی تبلت M10 پلاس

در آخر باید گفت که تبلت ام ۱۰ پلاس لنوو نمونه‌ای از محصولات ارزان‌قیمت بازار است و به‌نظر می‌رسد که با کیفیت مناسبی ساخته شده و دارای یک صفحه نمایش ایده‌آل است. سطح عملکرد این محصول در حد متوسط تعریف می‌شود و تفاوت آشکار آن هنگام اجرای بازی‌های بزرگ و کارهای پیچیده دیده می‌شود. از دیگر نکات مثبت این محصول می‌توان به اسپیکرهای عالی آن اشاره کرد که در کنار صدای مناسب، پوششی هنگام گرفتن تبلت روی دست تجربه نمی‌کنند.

از نکات منفی محصول می‌توان به باتری اشاره کرد که انتظار بیشتری از آن می‌رفت. عملکرد دوربین‌ها متوسط است، اما باتوجه به رده‌ی قیمت آن نمی‌توان زیاد به آن خرده گرفت.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار