معرفی بلک شارک ۳

fef5ea69335abb12539329d1c6990aa7
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گوشی‌های سری بلک شارک برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و با هدف گرفتن جامعه‌ی گیمرها روانه بازار شدند. نسخه‌ی دوم این گوشی با نام بلک شارک ۲ در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و شیائومی برای سومین سال پیاپی عرضه این گوشی را با بلک شارک ۳ ادامه می‌دهد. نسخه‌ای که در دو مدل پایه و پرو در اختیار کابران قرار می‌گیرد.

همان‌طور که می‌توان از یک پرچم‌دار در سال ۲۰۲۰ انتظار داشت، گوشی بلک شارک ۳ از پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵ همراه با فناوری ۵G عرضه شده است. بهبودهایی زیادی روی این محصول انجام شده است و یکی از آن‌ها را می‌توان سیستم خنک کننده مایع نسل چهارم دانست که مخصوصا در زمینه‌ی گیمینگ نقش بسیار مهمی را در تجربه طولانی مدت بازی‌ها ارائه می‌کند. این سیستم باعث ایجاد عملکرد پایدار در بازی‌ها می‌شود.

گوشی شیائومی بلک شارک ۳ ظرفیت‌های شارژ بسیار جالبی دارد و می‌توان به شارژدهی ۶۵ واتی توسط پورت USB-C و شارژ ۱۸ واتی از طریق درگاه شارژ مغناطیسی واقع در پشت گوشی اشاره کرد که به‌صورت اختصاصی توسط همین برند طراحی شده است. گوشی بلک شارک ۳ از یک باتری ۴۷۲۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و به‌گفته‌ی کارشناسان، تنها ۱۲ دقیقه طول خواهد کشید که شارژ باتری را به ۵۰ برسانید. شارژ کامل گوشی هم در مدت زمان ۳۸ دقیقه فراهم می‌شود که اعداد و ارقام بسیار خوبی برای این محصول محسوب می‌شود.

بلک شارک ۳ از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با فناوری اولد و رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. این میزان کمی در بلک شارک ۳ پرو بهتر است، اما در کل مشخصات خوبی برای سری بلاک شارک محسوب می‌شود و برای تجربه بهترین بازی‌های روز کافی به‌نظر می‌رسد. دستگاه‌های جدید سری بلک شارک از قابلیت حساسیت به تاچ ۲۷۰ هرتزی برخوردار هستند و سازندگان ادعا دارند که تاخیری کمتر از ۲۴ میلی ثانیه دارد.

معرفی بلک شارک 3

انتظار نداشته باشید که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی، همان عملکردی که در سری‌های ایسوس ROG Phone 2 و سری گلکسی S20 دیده بودیم باشند، اما هنوز هم بلک شارک ۳ می‌تواند نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز را برای بازی‌های اکشن و سریع ارائه کند و برای این منظور از یک تراشه MEMC برای انتقال محتوا به حالت ۹۰ فریم بر ثانیه استفاده می‌کند.

تراشه ۷ نانومتری گوشی بلک شارک ۳ تامین کننده قدرت لازم برای اجرای بازی‌های بزرگی همچون پابجی موبایل و آسفالت ۹ است. مطمئنا صفحه نمایش با نرخ تازه سازی قدرتمند و استفاده از پردازنده گرافیکی خوب و رم بالا، کمک می‌کند که قدرت تراشه گوشی بیش از پیش عملکرد سربلندی داشته باشد.

  • دوربین و دیگر مشخصات بلک شارک ۳

معرفی بلک شارک 3

از دیگر مشخصات قابل توجه بلک شارک ۳ می‌توان به دوربین سه گانه آن اشاره کرد که از ۶۴ مگاپیکسل سنسور اصلی به‌همراه ۱۳ مگاپیکسل لنز اولترا واید و ۵ مگاپیکسل سنسور عمق تشکیل شده است. یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در حاشیه بالای گوشی هم قرار دارد که کیفیت بسیار خوبی را همراه با قابلیت‌های فیلم‌برداری برای‌تان ارائه می‌کند. جک هدفون ۳.۵ میلی متری در کنار اسپیکرهای استریو که در بخش جلویی گوشی قرار گرفته‌اند، از ویژگی‌های خوشحال کننده و جالب توجه این محصول محسوب می‌شوند. گفتنی است که بلک شارک ۳ از پورت USB-C، درگاه ذخیره‌سازی UFS 3.0 و حافظه رم LPDDR5 هم استفاده می‌کند.

اگر هیچ‌کدام از ویژگی‌های ذکر شده در این محصول وجود نداشت، قطعا نمی‌توانستیم آن را گوشی هوشمند مخصوص بازی بنامیم. بنابراین بسی جای خوشحالی است که بلک شارک ۳ چندین قابلیت مرتبط برای گیمرهای حرفه‌ای را به‌صورت یکجا ارائه می‌دهد. بلک شارک ۳ از چهار منطقه حساس به فشار هم بهره می‌برد که روی صفحه نمایش گوشی قرار گرفته‌اند. این مناطق ورودی‌های اضافی را هنگام تجربه بازی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند.
ورودی‌های اضافه همیشه موردنیاز بازیکنان حرفه‌ای هستند و این قشر قدر امکانات گوشی را بهتر از هر کسی می‌دانند. استفاده از دکمه‌های شفاف‌تر در صفحه نمایش گوشی، سبب می‌شود که به‌شکل حرفه‌ای تری بازی‌های رقابتی را تجربه کنید. این دکمه‌ها بازخورد لمسی بسیار خوبی دارند و ظرفیت مهمی بلک شارک ۳ را به‌نمایش می‌گذارند.

معرفی بلک شارک 3

گفتنی است که باتری لیتیوم پلیمری گوشی بلک شارک ۳ غیرقابل تعویض است و بین محصولات موجود در بازار، از سریع‌ترین فناوری شارژ سریع استفاده می‌کند و شما در حین تجربه‌ی مدام بازی‌ها مشکلی نخواهید داشت. این روند وقتی ارزش پیدا می‌کند که بازی‌های آنلاین رقابتی حتی باتری ۴۷۲۰ میلی آمپر ساعتی گوشی را با مصرف زیادی همراه می‌کنند و وجود شارژ سریع ۶۵ واتی می‌تواند نکته مثبت بسیار بزرگ و خوشحال‌ کننده‌ای برای کاربران باشد.

دوربین گوشی بلک شارک ۳ از فناوری HDR10+ استفاده می‌کند و میزان روشنایی آن هم ۵۰۰ نیت گزارش شده است که باعث دید بهتری در زمینه‌ی جزئیات بازی‌ها خواهد شد. نسبت صفحه نمایش ۲۰:۹ است و چگالی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ هم رقم رضایت‌بخشی محسوب می‌شود. بلک شارک ۳ از فناوری بلوتوث ۵.۰ بهره می‌برد و سرعت بالایی در زمینه انتقال خواهد داشت. این گوشی از فناوری GPS مشابه دیگر محصولات میان‌رده بازار استفاده می‌کند و فاقد رادیو است.

  • قیمت‌ گوشی بلک شارک ۳

معرفی بلک شارک 3

گوشی بلک شارک ۳ برای اولین بار در تاریخ ۱۳ اسفند (۳ مارس) در کشور چین عرضه شد. کمپانی شیائومی اذعان داشته است که عرضه جهانی گوشی در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد. با توجه به قیمت گذاری ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی گوشی بلک شارک ۳ در چین که برای مدل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی صورت پذیرفته ست، می‌توان همین بازه را برای انتشار جهانی گوشی هم در نظر گرفت. گفتنی است که مدل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن ۸ میلیون ۱۰۰ هزار تومان و مدل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن هم ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند.

  • بدنه و پردازنده گوشی بلک شارک ۳

بلک شارک ۳ حدود ۲۲۲ گرم وزن دارد و محصول سبک وزنی محسوب نمی‌شود. به‌جز صفحه نمایش شیشه‌ای جلوی گوشی، بدنه پشتی گوشی از آلومینیوم ساخته شده است و یک فریم از همین جنس هم در گوشی به‌کار برده‌اند. گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، اما قابلیت افزایش حافظه داخلی توسط میکرو اس دی در گوشی فراهم نشده است.

پردازنده گرافیکی گوشی آدرنو ۶۵۰ است که با توجه به اجرای بازی‌های حجیم و روز این پلتفرم، می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربران باشد. پردازنده گوشی هشت هسته‌ای است و در بهترین حالت از فرکانس۲.۴۲ برخوردار خواهد بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار