مایکروسافت با هدف توسعه یک زبان‌ برنامه‌نویسی ساده، از باسکی رونمایی کرد

e3a7d58d1e3b5073e255635416547877
زمان مطالعه: 1 دقیقه

مایکروسافت با هدف توسعه یک زبان‌ برنامه‌نویسی ساده، از باسکی رونمایی کرد

کمپانی مایکروسافت با هدف توسعه یک زبان برنامه‌نویسی که فارغ از هرگونه پیچیدگی باشد به‌گونه‌ای که هم برای انسان‌ها و هم برای ماشین‌ها قابل فهم و درک باشد، زبان برنامه‌نویسی باسکی را طراحی کرده است و به‌تازگی از آن رونمایی کرد.

درواقع کمپانی مایکروسافت برای اینکه از پیچیدگی‌های که در کدنویسی وجود دارد جلوگیری کند این زبان برنامه‌نویسی را تولید کرده است. جالب است بدانید که یکی از رمزهای سادگی زبان برنامه‌نویسی باسکی که کمپانی مایکروسافت از آن استفاده کرده است عملیات جبری هستند. درواقع این عملیات جبری در زبان برنامه‌نویسی باسکی از اینکه برنامه‌نویس با پیچیدگی‌های مختلف دست و پنجه نرم جلوگیری کرده است.

جالب است بدانید که کمپانی مایکروسافت این زبان برنامه‌نویسی را برپایه فریم‌ورک محبوب بین برنامه‌نویس‌ها با نام تایپ اسکریپت توسعه داده است اما این تنها چیزی نیست که در توسعه این زبان برنامه‌نویسی استفاده شده است چراکه مایکروسافت علاوه‌بر استفاده از فریم‌ورک تایپ اسکریپ در این زبان برنامه‌نویسی از پلتفرم هوش مصنوعی و محیط اجرایی سمت سرور به نام نود جی اس در این زبان برنامه‌نویسی استفاده کرده است.

شخصی که در توسعه زبان برنامه‎‌نویسی باسکی نقش پررنگی داشته است مارک مارون نام دارد که متخصص کامپیوتر مایکروسافت است.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار